לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הָיִית בְּחוּץ לָאָרֶץ? לֹא, חוּץ לָאָרֶץ בָּאָה אֵלַי

הָיִית בְּחוּץ לָאָרֶץ? לֹא, חוּץ לָאָרֶץ בָּאָה אֵלַי

עלון פסיכולוגיה עברית | 21/8/2022 | הרשמו כמנויים

 

הָיִית בְּחוּץ לָאָרֶץ? לֹא, חוּץ לָאָרֶץ בָּאָה  1

בחצי השני של חודש אוגוסט הלוהט, נדמה לפעמים המדינה קצת מתרוקנת. אנשים נוסעים לצפון או אורזים מזוודה וטסים לחוץ לארץ. בקליניקות הטיפול, מרגישים את התנודות – מטופלים רבים נעדרים בשל חופשה, ומטפלים לא מעטים נפרדים לשבוע, שבועיים, שלושה. כן, גם בחופשת קיץ ארוכה שזורה איזו איכות של פרידה. זמנית, מקומית, הפיכה, ובכל זאת – עצירה. מרחק, התנסות באיך זה בלי, כעס מזדחל או געגוע מתנחל, המתנה דרוכה לפגישה הבאה או הנאה מקצת הפוגה כפויה. האזנה עדינה לאימפקט של החופשה יכולה לסייע לנחיתה יותר קלה ולאפשר מגע עם תחושות ומחשבות שעולות בעקבות (עוד) פרידה-קטנה.

השבוע באתרנו מאמרים חדשים, ספרים וטורים, שאפשר לקרוא בהנאה באוויר ביבשה ובים:

מהו הצד האפל של חגיגות ימי הולדת? תאריך יום ההולדת של אדם מזמן לו מפגש חזיתי עם חלוף הזמן, שלעיתים עולה בטיפול בעוצמה. חגיגת יום ההולדת מהווה לעיתים עטיפה הממתיקה את חלוף הזמן ומספקת תמיכה חברתית במפגש המאיים עם חרדות המוות וחרדות הזמן, אך לא פעם נלוות לימי הולדת עטיפות מיטיבות פחות, המסוות את החרדה הקיומית שבבסיס יום ההולדת באופן שדווקא מגביר את המצוקה. במאמר מרתק זה, ד"ר שיר בר אמת מציעה לפתוח כמה עטיפות כאלו, ולהתבונן עליהן מנקודת מבט טיפולית

עם העלייה בביקוש לטיפול נפשי, אנשים רבים מחפשים אחר הטיפול הנפשי המתאים עבורם ועבור מצוקתם. עם זאת, החיפוש אחר הטיפול המתאים נעשה מבלבל מאי פעם. ד"ר מיכאל זיו אור כותב על ארבעת התהליכים שמקשים, לתפיסתו, על הפונים לטיפול פסיכולוגי למצוא את הגישה הנכונה והמתאימה עבורם; הוא מנסה להסביר מדוע נפוצה כיום הציפייה לטיפול מהיר, טכני, "אינסטנט", שבמהלכו המטפל כמו ׳יפרמט׳ מחדש את תודעתו של המטופל בעזרת התערבות או קסם פסיכולוגי


- פרסומת -

"אנו חיים בזמנים מוזרים. 100 שנה אחרי ניסוח התיאוריה על המיניות אנו עומדים נבוכים מול הציווי הפוסט-מודרני להתענג בכל מחיר ומול כשלון כללי של הפרקטיקה הזוגית, יחד עם האדרה של האהבה הרומנטית-מינית". רות גולן מביאה במאמרה מבוא קצר למיניות, מנקודת מבט פסיכואנליטית לאקאניינאית.

מהם האתגרים הייחודיים בטיפול פסיכודינמי באנשים המתמודדים עם הפרעות אישיות מ״אשכול A״, המורכב מהפרעת אישיות פרנואידית, הפרעת אישיות סכיזואידית, והפרעת אישיות סכיזוטיפלית? כיצד ניתן להמשיג את הפרעות אלה מבחינה פסיכודינמית? בסקירת פרק מתוך ספרו של פול וויליאמס, הכותב נותן מענה לשאלות אלה, ומדגיש את חשיבות העבודה עם ההעברה הנגדית בטיפול.

ובמדור הספרים – "שפת האני: מדריך להצלחה בעולם משתנה" – ספרו של הפסיכולוג הקליני עופר גרוזברד, העוסק בחידת ההצלחה, ומנסה לפצח אותה באמצעות חשיפת "שפת האני", העומדת, לתפיסתו של גרוזברד בבסיס כל הצלחה בעולמנו הדינמי. בספר זה הוא מבקש ללמד את הקוראים כיצד להשתמש בה. פרק מתוך הספר זמין לקריאתכם.

ובפסיכובלוגיה -

בלוג חדש של ליאור שיינפלד "הלחמה של חלקי תודעה" שיעסוק בחיבורים שונים ומשונים בין פסיכולוגיה ופסיכדליה. בטור הראשון מבקש שיינפלד לדבר דווקא על מה ש**לא** יגיד בבלוג החדש שלו.

"כבר היה לי טור מוכן לשליחה, שאותו כנראה אפרסם בהמשך. שלחתי אותו לחברי הטוב יובל (בהזדמנות זו, תודה על הכל) שקרא אותו ושאל אותי שאלה שבהתחלה ערערה אותי- "מה אתה רוצה בעצם להגיד". אחרי שהרהרתי בערעור הבנתי שכדי שאוכל להעביר את רעיונותיי בצורה בהירה בהמשך הדרך, אני צריך להבהיר מה אני רוצה ומה אני לא רוצה להגיד. כמו בסט וסטינג לקראת מסע פסיכדלי- כדי להפיק את המירב מהמסע יש צורך בכוונה ברורה כמה שיותר, שתעזור לעשות את החיבור בין הנפש, הרוח והחומר."

ובמדור 'הרצאה בנעלי בית' – מהי גישת הדיאלוג הפתוח? איתי קנדר, עו"ס ומייסד, מנחה דנסאות ומנהל בדיאלוג פתוח ישראל מספר על מאפייני הגישה ועל דיאלוג פתוח בישראל.

 

הָיִית בְּחוּץ לָאָרֶץ?
לֹא
חוּץ לָאָרֶץ בָּאָה אֵלַי
אֲנִי אוֹמֶרֶת לָהּ
הַי חוּץ לָאָרֶץ
מַה שְלוֹמֵךְ
הִיא מְסַפֶּרֶת לִי עַל עַצְמָהּ
וַאֲנִי גַּם מְסַפֶּרֶת לָהּ
עַל עַצְמִי
הִיא רוֹצה לִשְׁמֹעַ?
כֵּן, הִיא מעוּנינת מְאֹד
הִיא מְדַבֶּרֶת בְעִבְרִית
וְאַחַר כָּך אֲנִי
אוֹמֶרֶת לָהּ דִּי
מַסְפִּיק להיום
תָּבוֹאִי מָחָר
ותספרי לִי עוֹד
חוּץ לָאָרֶץ בָּאָה אֵלַי כָּל יוֹם
מספֶּרֶת לִי בְעִבְרִית וְגַם אֲנִי
בְּכָל מָקוֹם אוֹתָהּ שָׁפָה אוֹת עִנְיָן
כְּמוֹ בְּנֵי אָדָם שמבינים עִנְיָן.

(יונה וולך)

Photo by Timon Klauser on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
עדן וייס שדה
עדן וייס שדה
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מיה הכהן ג'יקובס
מיה הכהן ג'יקובס
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
דורין ניניו כהן
דורין ניניו כהן
פסיכולוגית
עידו פלג
עידו פלג
פסיכולוג
פרדס חנה והסביבה
אור עטר
אור עטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אפרת גל
אפרת גל
מטפלת בהבעה ויצירה
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה, יקנעם והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.