לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אִם יִשְׁאֲלוּ עַל הַיֶּלֶד שֶׁהֻצַּת בַּלֶּהָבָה

אִם יִשְׁאֲלוּ עַל הַיֶּלֶד שֶׁהֻצַּת בַּלֶּהָבָה

עלון פסיכולוגיה עברית | 28/7/2024 | הרשמו כמנויים

 

אִם יִשְׁאֲלוּ עַל הַיֶּלֶד שֶׁהֻצַּת בַּלֶּהָב 1

אסון נוראי פקד את הארץ, עם הרצחם של שניים עשר נערים ונערות במג'דל שאמס. מתבגרים בחופשה, משחקים בצהרי יום שבת במגרש הכדורגל, בועטים בכדור, רוכבים על אופניים, נוטפי חיות צעירה, ורגע אחרי – תופת, גיהנום עלי אדמות. האובדן החריף הזה הוא עוד קרע ברקמת המציאות המשוסעת. דרך הקרעים פורצים עוד ועוד רגשות עזים – עצב עולם, אימה, כעס, תמהון. ליבנו עם קהילת מג'דל שאמס ההלומה שמביאה היום לקבורה את מיטב בניה ובנותיה ומתחילה את מסע האבל הפתלתל.

השבוע באתרנו מאמרים מקצועיים וטורים חדשים:

הערכה טיפולית היא התערבות טיפולית קצרת טווח, העומדת בפני עצמה או מהווה שלב ראשון בתהליך טיפולי. הערכה טיפולית כוללת תהליך הערכה המתקיים בשיתוף המטופלים. מטרתה היא להבנות פורמולציה דינמית, כלומר, ליצור מעין מפת דרכים, לצורך בחירת המשך התוכנית הטיפולית, תוך יצירת שינוי נרטיבי ונתינת מפתחות ראשוניים לשינוי. להערכה טיפולית משנה חשיבות בטיפול בילדים ונוער. הערכה טיפולית היא גישה שפותחה על ידי Stephen Finn ועמיתיו באוסטין טקסס, במטרה לייעל את האפקטיביות של תהליכי אבחון. ירדנה גנץ מציגה במאמרה את הגישה במטרה משלימה, של ייעול האפקטיביות של תהליכי טיפול, ומדגימה אותה בהרחבה באמצעות מקרה בוחן.

הפסיכותרפיה המינית היצירתית מעודדת יציאה למסע חקירה של התסמין המיני. לאחר שנוצר מרחב שיח בטוח ופתוח, נחשפים החלקים בגוף, בנפש ובמודעות, שיצרו את ההתנהגות המינית. תהליך הגילוי והחשיפה, פותח תיבות פנדורה, החושפות סודות מההיסטוריה האישית והמינית של המטופלים. הפגיעה מינית, מעצבת היבטים רבים בדפוסי ההתנהגות של הנפגעים, כל שכן במיניותם. מאמרה של חגית ארצי יעסוק בהפרעת התעוררות מינית נשית, אשר תחתיה מוצפנת לעיתים פגיעה מינית. תהליך הטיפול יובא באמצעות הצגת מקרה לצד הרחבת ההתבוננות בהפרעה באמצעות דמותה הארכיטיפית של דפנה. המצפן, הוא תוצר נוסף של האחדות המינית. תהליך טיפולי ייחודי להתמודדות עם הפרעה בתפקוד המיני בטיפול מיני פרטני. פסיכותרפיה מינית יצירתית לאחר פגיעה מינית, מתאימה רק למטופלים, בעלי כוחות ומסוגלות רגשית לחקור את המיניות הפצועה, בכדי להשיב את המיניות הטובה דיה.


- פרסומת -

בצל האסון המחריד במג'דל שאמס, אנחנו מבקשים להנגיש שוב מאמר שאך פרסמנו, ולצערנו שימושי עד מאד בימים אלה – 'ילדים בגיל הגן ומצבי חירום: איך מדברים איתם על מוות?' מאת משה אלון, לידר שני, דן קונפינו.

ובפסיכובלוגיה -

ד"ר ניצה ירום, בת גילו של ג'ו ביידן נשיא ארה"ב, בפוסט הרהורים על גיל, גילנות ומנהיגות, בעקבות פרישתו מהמרוץ לנשיאות.

"המאבק בגילנות הוא בעצם אחת הצורות של שחרור התודעה שלנו מדעות קדומות, מסטריאוטיפים וממנהיגים 'כריזמטיים'. להשתחרר מהתשוקה שמישהו יכניס לנו לראש באיבחה אחת את הדעה הנכונה, בעוד שעל מנת להיות אזרח בעולם, כיום ובכלל, אנחנו זקוקים למצפן מינימלי להתנהלותנו. ונראה לי שהעם 'לא אהב את ביידן', למרות ההערכות הטובות שהוא זוכה בהן - בעיקר כי היו בו סממני זקן, וזה לא ייסלח. לא בקלות ניפטר מהדעה הקדומה זאת, על אף שכולנו נהיה זקנים. אולי אחרי כמה סבבים של 'כריזמטים' מסוכנים - משהו בנו בכל זאת יבין משהו".

הכירו את הבלוג החדש של הפסיכולוגית הארגונית ומנחת הקבוצות ד"ר נאוה בן ארצי - 'מבט נשי על גבריות' שיעסוק באופן בו נשים תופסות, מפרשות, ומגיבות לסוגי גבריות שונים, בעת הזו, של פמיניזם ו'בקלאש ל לפמיניזם'. בפוסט הראשון בבלוג – 'מאורי לארנון: שינויים בזהות הגברית ההגמונית בישראל /הכנס השנתי ה-9 גבריות ואבהות בתקופה של שינוי', מנתחת בן ארצי את הנכחתה של האבהות והזוגיות בהקשר הצבאי, כפי שמשתקף בהספד שנשאה מיכל זמורה אלמנתו של רב פקד ארנון זמורה ז״ל שנפל בעת חילוץ שבויים מעזה ביוני 2024. "אטען כי הדגשת האבהות של בן זוגה,והיותו איש משפחה, בפני הנוכחים עליהם נמנים אנשי כוחות הביטחון, וכן בחירת העיתוי והמקום - הלוויתו - בעת שנוכחים בה ראשי מערכת הבטחון- המפכ״ל וראש הימ״מ , פקודיו ועמיתיו ליחידה, יש בהם משום הצעה להרחבת הזהות הגברית ואי הסתפקות בצד המיליטנטי, המרכזי כל כך בזהותו ההגמונית של הגבר הישראלי".

 

אליבי / אלי אליהו

בַּיּוֹם שֶׁזֶּה קָרָה יָשַׁבְנוּ בְּבֵית הַקָּפֶה. אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים
לָעֲרֹב זֶה לַזֶּה. אַחַר כָּךְ חָזַרְנוּ הַבַּיְתָה בַּדֶּרֶךְ הָרְגִילָה.
פָּגַשְׁנוּ שְׁכֵנִים שֶׁיּוּכְלוּ לְהָעִיד. וְאָז, כְּמוֹ תָּמִיד, רָאִינוּ
מְעַט טֶלֶוִיזְיָה וְהָלַכְנוּ לַמִּטָּה. לא יָצָאנוּ מִמֶּנָּה כָּל
הַלַּיְלָה. מִדֵּי פַּעַם הִתְהַפַּכְנוּ, אֲבָל בְּסַך הַכֹּל יָשַׁנּוּ
בְּשַׁלְוָה (עַל כָּל הַפְּשָׁעִים, חָשַׁבְנוּ, תְּכַסֶּה הָאַהֲבָה).
אִם יִשְׁאֲלוּ עַל הַיֶּלֶד שֶׁהֻצַּת בַּלֶּהָבָה, יֵשׁ לָנוּ אָלִיבִּי
מֻשְׁלָם. עֵינֵינוּ לֹא רָאוּ וְיָדֵינוּ לא שָׁפְכוּ אֶת הַדָּם.

Photo by Steve Johnson on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אלי הירש
אלי הירש
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
אונליין (טיפול מרחוק)
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה
ד"ר רעות זרחוביץ
ד"ר רעות זרחוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עינת פיידר
עינת פיידר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מאיה שיליאן
מאיה שיליאן
פסיכולוגית

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

'סאנדי' חלפה בסערה על פני צפון מערב ארצות הברית, והאיים ממזרח לה, משאירה אחריה שובל של הרס, עשרות חללים,...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.