לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הבית ההרוס למחצה דומה לבית שטרם הושלם

הבית ההרוס למחצה דומה לבית שטרם הושלם

עלון פסיכולוגיה עברית | 27/12/2013 | הרשמו כמנויים

בתום שבוע עמוס בהתרחשויות פוליטיות וביטחוניות, הצפה של שלל סוגיות חברתיות כאלה ואחרות וחג מולד אחד, אפשר לעצור לרגע, בתוך שטף הדברים, להתיישב מול מסך המחשב ולהעמיק בשלל החומרים המעניינים שעלו השבוע לאתר:

שמחים להזמינכם לקרוא את החלק הרביעי והמסכם של הפרויקט הנרחב של ד"ר דורית שיקיירסקי 'תרופות פסיכואקטיביות - לא מה שחשבתם'. אחרי שסקרה בהרחבה שלושה ספרים עדכניים ובהם ממצאים מטרידים הנוגעים לשימוש בתרופות פסיכיאטריות - (תרופות נוגדות דיכאוןטיפול תרופתי פסיכיאטרי ותוצאות ארוכות טווח - כל אלה, לא מה שחשבתם), מתפנה שיקיירסקי לכתיבה בנימה אישית יותר על אינטרסים, מיתוסים, חרדות עלומות והגנות חברתיות. מהם התהליכים הדינאמיים העומדים מאחורי עמדותיהם של אנשי מקצוע ובפרט פסיכולוגים ביחס לטיפול תרופתי פסיכאטרי? מדוע פסיכולוגים מוותרים על הזכות והחובה להכיר את השפעותיו של הטיפול הפסיכיאטרי? והאם הפסיכאטריה הביולוגית היא מדע או אדיאולוגיה? שיקיירסקי מזמינה אתכם לדיון כנה בנושא, ואנחנו, יחד איתה, מזמינים אתכם להגיב למאמר כמו גם לשלוח אלינו טורי דעה בעניין.  מאמר חובה לכל מטפל באשר הוא. אל תוותרו.

חיים פינקלמן השתתף ביום עיון בנושא גבריות שערכה האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית וחזר עם הרבה שאלות ולא פחות תשובות - מה פירוש להיות גבר בתקופתנו? האם יש מהות גברית, או שגבריות איננה אלא הבניה חברתית המשרתת את הסדר החברתי הקיים? ואיך כל זה קשור להפרשות של טסטוסטרון ול"גבר אלפא"?

ב'שפיות זמנית' תוכלו לקרוא על אישור התקציב לתוכנית לאומית למניעת התאבדות ובמדור הספרים תגלו כיצד הגיב גיל עמית כשנקרא 'להוריד מהגג' בחור צעיר שאיים בקפיצה? עמית, פסיכולוג ששירת ביחידה למשא ומתן במשטרת ישראל, מביא בספרו 'אני קופץ...' סיפורים משירותו ביחידה ופותח צוהר ל'טיפול קצר מועד' במצבי משבר אישיים ונפשיים.


- פרסומת -

אגף הפסיכובלוגיה תוסס למדי השבוע - רועי סמנה מספק לנו עוד ממתק פסיכואנליטי, והפעם - על הסיבולת לסבל - על הסבל האינהרנטי לחיים ועל האופן בו ניתן לצמוח מתוך הסבל - בולס מציע תנועה מ'גורל' ל'יעוד', ומה אתם מציעים? בפוסט פואטי מקסים מנתח גיא פרל שני שירים של המשוררת שרון-בלייס הנותנת קול לדמותה המושתקת של אשת לוט שהפכה נציב מלח - המלח כנותן גוף לזיכרון טראומטי שהושתק בהיותה בחיים.  פרופ' עמיה ליבליך קנתה לעצמה איי-פד ופוגגה כמה סטריאוטיפים בדרך וד"ר ארנון רולניק שוחח עם הפסיכולוגית נעמי טאובר על המתח שבין מסורת לפתיחות, על הגיל השלישי ועל הדרכה.

נסיים בעדכון חשוב - בבלוג וועדת הרישום בפנקס הפסיכולוגים מעדכנת הפסיכולוגית הארצית ימימה גולדברג בהתחלת יישום דו"ח 'נוסחת הקצאת מלגות להתמחות בפסיכולוגיה" ועל הקמת רשימות המתנה לצורך הענקת מלגה למתמחים. שאלון שעל המתמחים למלא על מנת להיכנס לרשימה מצורף בפוסט והפסיכולוגית הארצית מזמינה אתכם להפיצו בין המתמחים.

שבת שלום וסופ"ש נעים

"הבית ההרוס למחצה / דומה לבית שטרם הושלם. / ישו, שפשט זרועותיו, מוקע לקרש, / דומה לשמשון שאף הוא / עמד פשוט זרועותיו בין עמודים. / האלהים, המצלם רק צלומי רגע ועובר, / אינו מבדיל ביניהם. / רק אנחנו, אחר כמה זמן, / נראה כי יש הבדל; / כשהבית יהרס לחלוטין / או יבנה. / כשעמודי בית המקדש / יפלו. / כשישו יעלה לשמים / או לא" .(מילים: יהודה עמיחי, מתוך "שירים לראש השנה")

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
טלי זוננשיין גולן
טלי זוננשיין גולן
עובדת סוציאלית
אמיר אנדריא
אמיר אנדריא
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל
מיכל טבת
מיכל טבת
פסיכולוגית
עידית שלכת
עידית שלכת
יועצת חינוכית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), בית שאן והסביבה
ליאת רייכנברג אורון
ליאת רייכנברג אורון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.