לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מכתב פתוח לד"ר ירדן מנדלסון

מכתב פתוח לד"ר ירדן מנדלסון

אנדי איפרגן | 28/7/2021 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

תגובה לפוסט שפורסם בלוג "שפיות זמנית" - "ירדן מנדלסון לניצן הורוביץ: חמישה צעדים דחופים להבראת מערכת בריאות הנפש".

זהו מכתב פתוח לד"ר ירדן מנדלסון, ראש תחום המגזר הציבורי בהסתדרות הפסיכולוגים ולשעבר יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות הכללית.

ב 12/7/21 פנתה ד"ר מנדלסון במכתב פתוח לשר הבריאות ניצן הורביץ ובו מנתה משימות העומדות בפני השר לשיקום מערך בריאות הנפש, אשר לדעתה השלמתן היא הדרך שלו להצלחה. מכתב זה צוטט בבלוג "שפיות זמנית" של "פסיכולוגיה עברית".

אין ספק שמערכת בריאות הנפש הציבורית זקוקה להבראה. תורי המתנה הארוכים, סגירתן של מרפאות ציבוריות והיותה של מערכת בריאות הנפש בתחתית סדר העדיפויות של מערכת הבריאות הן עובדה עצובה ומוכרת הן לכל מי שעובד בתחום בריאות הנפש במגזר הציבורי והן לכל אדם הזקוק לשרותיה.

כל בעלי המקצוע העוסקים בתחום במערכת הציבורית, שותפים בהבנתם כי יש להקצות למערכת משאבים רבים יותר, לשפר את התשתיות, להגדיל את כוח האדם ולהגדיל את זמינות השירותים.

במכתבה הופכת ד"ר מנדלסון את הקריאה להבראת בריאות נפש הציבורית למען הנזקקים לשרותיה למאבק פרופסיונלי לשיפור תנאי העסקה של הפסיכולוגים בשירות הציבורי, כל זאת תוך שהיא עושה דה-לגיטימציה של פרופסיות אחרות העובדות עם הפסיכולוגיים כתף אל כתף, פסיכיאטרים, עו"סים, מרפאים בעיסוק, אחיות.

ד"ר מנדלסון טוענת במכתבה כי: "פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים לא יכולים להחליף בתפקידם את הפסיכולוגים. רק אנשי מקצוע מורשים יורשו לטפל במערך בריאות הנפש, במקום הזליגה הקיימת והנטייה להכניס אליו פרופסיות אשר רמת המקצועיות שלהן אינה מפוקחת, אינה מורשה ובוודאי פחותה". הניסיון לייצר זהות בין "טיפול נפשי" לבין "פסיכולוגים קליניים" הינו ניסיון לתקוע טריז בין בעלי המקצוע השונים שעובדים בשירותי בריאות הנפש ולפגוע במטופלים על מנת לשפר תנאי שכר. הטענה שפסיכותרפיה הנעשית על ידי פסיכותרפיסט או עו"ס היא פחותה מזו שפסיכולוג מסוגל לתת היא אבסורדית ואינה עומדת בשום קריטריון חוקי או מקצועי. הניסיון לנכס את בריאות הנפש למקצוע אחד פוגע בסופו של דבר במטופלים.


- פרסומת -

זהי הזדמנות לשפר את מערכת בריאות הנפש הציבורית ואת השרות המוענק למטופלים. על כולנו להתעלות מעל מאבקי ועד עובדים, להימנע מהכפשות חסרות בסיס כלפי פרופסיות אחרות ולפעול יחד לטובת המטופלים שלנו ולטובת מערכת בריאות הנפש הציבורית היקרה לכולנו.

 

אנדי איפרגן, עו"ס מומחית בבריאות הנפש

פסיכותרפיסטית מדריכה ומטפלת מינית מוסמכת

עובדת סוציאלית במערכת הציבורית

 

 

 

 

 

 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תחנות בריאות הנפש, פסיכותרפיה, ביקורת, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה קלינית, עבודה סוציאלית
דנה בן מנשה
דנה בן מנשה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
חוה גולדברג
חוה גולדברג
עובדת סוציאלית
תל אביב והמרכז
אלון עשת
אלון עשת
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אלי הירש
אלי הירש
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
אייל עשור
אייל עשור
פסיכיאטר/ית
אונליין (טיפול מרחוק)
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

ד"ר רוני אלפנדריד"ר רוני אלפנדרי10/8/2021

תומך. תודה לאנדי איפרגן על הפרסום. אכן, טור הדעה של ד"ר ירדן מנדלסון מבוס על הנחה שגויה שיש לתקן. עובד סוציאלי עם תואר שני קליני והתמחות בפסיכותרפיה באחד מבתי הספר המוכרים על ידי האיגוד הישראלי לפסיכותרפי אינו נופל כמטפל מכל פסיכולוג קליני או מטפל מורשה אחר. יש חשיבות לחדש את הניסיון לכונן את החוק לפסיכותרפיה כעיסוק (בשונה ממקצוע). עסקתי בזה בעבר ואשמח לתמוך ביוזמה חדשה. ניתן לקרוא על זה כאן https://www.ronyal...ebrew וגם בראיון שהיה איתי בדה מרקר ב 2016 https://www.themar...87815. ד"ר רוני אלפנדרי, מנהל התכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, אוניברסיטת בר אילן