לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
ד"ר אליעזר מלכיאל

ד"ר אליעזר מלכיאל

ד"ר אליעזר מלכיאל

זהות אומתה מאומת/ת
מספר ת.ז: 00000-2347

אני ד"ר לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית (פוסט-דוקטורט בהרווארד);למעבר לאתר שלי לימדתי בעבר באוניברסיטה העברית ובאקדמיה לאמנות בצלאל, וכיום אני מרצה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע ובמכללת הרצוג בגוש עציון;... קראו אודותיי בהרחבה...


אודות ד"ר אליעזר מלכיאל

אני ד"ר לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית (פוסט-דוקטורט בהרווארד);למעבר לאתר שלי

לימדתי בעבר באוניברסיטה העברית ובאקדמיה לאמנות בצלאל, וכיום אני מרצה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע ובמכללת הרצוג בגוש עציון; ניהלתי והנחיתי מסגרות לימוד ושיח גם בהקשרים חוץ-אקדמיים: העשרה תרבותית לאברכים ולבני ישיבות, וקבוצות דיאלוג יהודי-ערבי. אני בעל ניסיון רב בהוראה ובעל ענין רב בבני-אדם.

אני מציע יעוץ אישי פילוסופי. הייעוץ הפילוסופי (באנגלית: Philosophical Consultancy) הוא תחום חדש יחסית של טיפול נפשי (אף שיש לו שורשים בעולם העתיק), שנוצר והתפתח בשנות ה-80 של המאה העשרים (הורתו בגרמניה ובהולנד; לישראל הוא הגיע בסופו של אותו העשור). הייעוץ הפילוסופי רואה בפילוסופיה חכמה מעשית (על כן נקרא הייעוץ גם פרקטיקה פילוסופית), ומשתמש במתודות ובחומרים פילוסופיים (יועצים פילוסופיים שונים עשויים להדגיש רכיבים שונים בתמהיל הזה). הוא מכוון אפוא במיוחד לאוהבי חכמה במובנה הרחב ביותר (זהו פירושה המילולי, הראשוני, של המילה פילו-סופיה), למי שחש\ה שהמפתח להתקדמות ולהשתכללות טמון בשבילו\בשבילה בהבנה ובבהירות.

התכלית של הפרקטיקה הפילוסופית שלי היא השגת בהירות אינטלקטואלית ורגשית לגבי פיסות חיים קונקרטיות (סיטואציות, אתגרים, דילמות וכו') שמביא מחייו מבקש-היעוץ. האמצעי להשגת בהירות היא שיחה -- פילוסופית באורחותיה ובתביעותיה -- בין היועץ לנועץ: הנועץ מספר, היועץ מקשיב, מהדהד ומשקף, מתשאל, מחדד הבחנות, מדייק ומדקדק, מנתח וממקד. במסגרת הייעוץ הפילוסופי איני נותן עצות, אלא עוזר למבקש-העצה להגיע לבהירות ולגלות את העצה שסמויה בלבו שלו. בהירות היא בעצמה תמורה קיומית. ערכה בעצמה, אבל בדרכים גלויות וסמויות היא גם פותחת פתחים מעשיים ומולידה הכרעות ופעולות.

באמתחתי שנים ארוכות של הוראה דיאלוגית, שבמהלכה אני מדובב טקסטים כתובים ודיבורים חיים; גם שנים ארוכות של יעוץ פילוסופי פורמאלי ולא פורמאלי, בהקשרים שונים, וביניהם יעוץ אישי.

חכם הזֵן הסיני ג'ושו אומר: "אם האדם הנכון מלמד את הדרך השגויה, הדרך תעקוב אחרי האדם ותהפוך לדרך הנכונה; אם האדם הלא־נכון מלמד את הדרך הנכונה, הדרך תעקוב אחרי האדם ותהפוך ללא־נכונה". תרגום: יואל הופמן). צוהר רחב יותר למיהותי (גם למהות הייעוץ הפילוסופי שאני מציע) תוכלו למצוא ברשת; בפרט ראו האתר שלי

https://emalkiel.wixsite.com/eliezer-malkiel

 

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של ד"ר אליעזר מלכיאל, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי ד"ר אליעזר מלכיאל ובאחריותו/ה.