לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
ורדה ון-דר-ויקן

ורדה ון-דר-ויקן

ורדה ון-דר-ויקן

פסיכולוגית

פסיכולוגית מאומתת
מספר רישיון: 27-6146

אודות ורדה ון-דר-ויקן בקצרה:

אני פסיכולוגית קלינית מומחית לילד ולמבוגר מתגוררת בירושלים. אני עובדת עם תחום רחב של אנשים. עם זאת הניסיון הרב ביותר יש לי בעבודה עם מתבגרים והוריהם. מתבגרים זה עם קשה, אימפולסיבי ומרתק. דווקא משברים או קשיים בגיל...

פניה אל ורדה ון-דר-ויקן

אודות ורדה ון-דר-ויקן

אני פסיכולוגית קלינית מומחית לילד ולמבוגר מתגוררת בירושלים.
אני עובדת עם תחום רחב של אנשים. עם זאת הניסיון הרב ביותר יש לי בעבודה עם מתבגרים והוריהם. מתבגרים זה עם קשה, אימפולסיבי ומרתק. דווקא משברים או קשיים בגיל ההתבגרות נותנים חלון הזדמנות לעשות עבודה נפשית עמוקה שיכולה לתרום להמשך חיים עשירים ומאוזנים יותר.
בשנים האחרונות, נמשכתי לעבוד עם הורים של ילדים בגיל הרך לעיתים יחד עם ילדיהם (דיאדי).
התחלת דרכי, לפני כ25 שנה, התחלתי עם נוער במצוקה. מאז אני מטפלת באנשים שעברו התעללות מינית.

גישתי בבסיס פסיכודדינאמית אבל אני משלבת טכניקות מרובות כגון התנהגותיות, קוגניטיביות וemdr. כך שבטיפולים אני לא אמנע מלחשוב גם בכיוונוים פרקטיים על מנת להתמודד עם סימפטומים של חרדות, דיכאון ואובססיביות.
במיוחד בהדרכות לגיל הרך אני חושבת גם פרקטית כך אני מתרגלת עם ההורים את האופן בו הם מציבים גבולות ואיך להתכוונן רגשית לילדים. גישה שיכולה להשפיע באופן מהר ומהותי .

כמה פרטים אישיים:
נולדתי בהולנד ועליתי ארצה בגיל 17. היום אני נשואה ואם ל3 ילדים, שני בנים ובת אחת.
אני יכולה להיות בוטה ולחטוף על כך - אך מוכנה לכך. אני מברכת על עוצמות מטופליי. למרות שלא תמיד קל להיות ביחד בטיפול, אני מוצאת שכל פעם מחדש זה תהליך מעניין שמלמד ומאתגר אותי.

 

קורות חיים יבשים:

פרטים אישיים:

ורדה ון-דר-ויקן

רחוב הצפירה 6 דירה 9 93102

054-4369710 vardavanderwieken@gmail.com

שנת לידה 1970

ארץ לידה הולנד

שנת עלייה1988

נשואה +3

 

השכלה:

2016 קורס אייכה, שפה מגדלת מתמקדת בהדרכת הורים לנוער נוגד טיפול המפגין תקיעות התפתחותית

2016 קורס בסיס לEMDR

2012 סדנת ADOS & ADI-R

סיום הסמכה להדרכה

2003-2004 קורס CBT בבי"ח הדסה

יוני 2003 פסיכולוגיה קלינית מומחית

1999 M.A. – סיום תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית כולל סיום תזה

1993-1996 לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית

1993-1989 B.A. - תואר ראשון בפסיכולוגיה ובספרות אנגלית באוניברסיטה העברית

 

ניסיון תעסוקתי:

2002 – עד היום – אני עובדת בקליניקה פרטית עם מגוון גילאים ומוקדים. משלבת טיפול דינמי עם טכניקות של CBT, כגון הרפיה, היררכיות חשיפה, איתור מחשבות מכשילות וגיבוש מחשבות מתחרות ועוד. מרבה לעבוד עם מתבגרים, ילדים (גם בגיל הרך) והוריהם. מרבה לטפל בילדים הסובלים מOCD, הפרעות חרדה למיניהם וגם הפרעות אכילה. מבוגרים שאני פוגשת הם באים יותר על רקע של הפרעת אישיות ודור שני/שלישי לשואה.

מ-2001 עד היום -עובדת במחלקה לפסיכיאטריה של הילד בבי"ח הדסה. עברתי בתפקידים ותת המרפאות השונות שקיימות במחלקה. לאורך כל השנים לצד טיפול אני גם מדריכה מתמחחים ופרקטיקנטים, באופן קבוצתי ובאופן פרטני, בנושאים של טיפול ושל פסיכודיאגנוסטיקה.

2014 – עד היום – מרכזת את היחידה להתערבות במשבר בבי”ח הדסה בפסיכיאטריה של הילד. הצוות כולל פסיכולוג בכיר ופסיכיאטר שפוגשים ילדים והוריהם בעתי משבר. יש ניסיון לבצע בזמן קצוב מאד הערכה של מצב הפונה: מבחינת רמת כוחות האגו של הפונה ומשאבי הסביבה, הצרכים הנפשיים והחינוכיים והמידה בה ניתן להניא את הסביבה לתת מענה הולם. בתפקידי עליי לרכז את הגורמים המטפלים באותו פונה – כגון משפחה, לשכת הרווחה, בתי ספר ולעתים מטפלים למיניהם. תפקיד זה דורש חשיבה כוללנית, פרקטית אך גם דינמית מבחינה פסיכולוגית.

2011-2013 ריכוז ישיבת הצוות הכללית השבועית של המחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר המרכזת את 4 תת המרפאות (אשפוז, טיפול יום, המרפאה לילד ולמתבגר והמרפאה לגיל הרך). כ40 עד 60 איש פוקדים את הישיבה. תפקיד זה כלל ארגון תוכן, הרצאות והנחיית דיונים. (אתגר נוסף היה ללוות ולהתייחס בישיבות אלו למשבר הדסה).

2009 – 2012 מרפאת גיל הרך במחלקה של הפסיכיאטריה של הילד. במרפאה זו מתמודדים עם בעיות תקשורת והפרעות התנהגות, הפרעות חרדה של הימנעות, טריכיטילומניה, אילמות סלקטיבית בגיל הרך. נהגתי לטפל באופן דיאדי משולב בהדרכת הורים.

2007 – 2009 בחופשת לידה של ילדיי התאומים, ערכתי הרצאות בנוגע לעניין של הצבת גבולות לצד התכווננות רגשית בגיל הרך וסדנאות בטיפת חלב סביב זוגיות ושינויים רגשיים לאחר לידה.

2001 – 2007 אל"ה "ארגון ליוצאי הולנד וצאצאיהם". ארגון זה הוקם במקור לטיפול נפשי בניצולי שואה הולנדיים ומשפחותיהם. אני מטפלת במטופלים דור שני ושלישי בעיקר.

2003 – 2007 מרכז לילדים ולמתבגרים לאחר טראומה בבי"ח הדסה ביחידה לפסיכיאטריה של הילד. טיפלתי בילדים, במתבגרים ובמשפחותיהם שעברו פיגועים, תאונות דרכים ותקיפות מינית. שם ערכתי טיפולים בגישה של חשיפה מאורכת (prolonged exposure) וטיפול ממוקד טראומה TF (trauma focused therapy). באופן כללי התנסיתי בגישה הCBT בשנים אלו.

ינואר 2002 – אוג' 2003 טיפול יום למתבגרים בבי"ח הדסה ביחידה לפסיכיאטריה של הילד. התמחות בפסיכולוגיה קלינית, שנה רביעית. רב העבודה התמקדה בהפרעות אכילה.

נוב' 2001 – אוקט' 2002 מחלקת אונקולוגיה ילדים בבי"ח הדסה עין כרם, בירושלים, כחלק מההתמחות, כחלק מהצוות של פסיכיאטריה של הילד והמתבגר.

ינואר 2001 – יוני 2001 פסיכולוגית בארגון ההומניטרי של רופאים ללא גבולות (MSF – Medecins Sans Frontieres) בפרויקט בקוסובו של טיפול נפשי עבור אנשים (בעיקר ילדים ונשים) הסובלים מ-PTSD בעקבות חוויותיהם הטראומטיות במלחמה. התנסות זאת העמידה אותי בפני הרבה אתגרים גם תרבותיים ודרש יצירתיות טיפולית. נעזרתי בCBT וחיפוש אחרי מרחבים טיפוליים המקובלים על חברה סגורה.

1997 – דצ' 2000 פסיכולוגית מטפלת ב-"בית הצברית". הוסטל זה הוא חלק מחסות הנוער ומיועד ל14- נערות במצוקה בין הגילאים 17 עד 24. בנות מבתים הרוסים עם בעיות התנהגותיות ורגשיות. שם טיפלתי במטופלות במהלך 3 שנים, הנחיתי קבוצה טיפולית, הדרכתי צוות של מדריכים ושל אם בית באופן פרטני ובאופן קבוצתי והייתי שותפה לצוות ההנהלה יחד עם המנהל דאז דוד טנא ועם אם הבית.

1999 – 2000 התמחות בפסיכולוגיה קלינית שנה שלישית במרפאת מבוגרים בתחנת בריאות הנפש "הרצוג" –(עזרת נשים).

1996 - 1998 התמחות בפסיכולוגיה קלינית לשנתיים בשירותי הייעוץ באוניברסיטה העברית בירושלים. למרות שמוקד ההתמחות הוא טיפול פרטני, גם התנסיתי במספר טיפולים זוגיים.

1995 - 1996 מנחה לקבוצה חברתית-שיקומית בת 20 חברים הנמצאים במסגרות שיקום לאחר שאושפזו בעקבות מחלת נפש. הקבוצה נפגשה ב"מועדון שש" במסגרת של "אנוש"

1995 - 1996 פרקטיקום (במסגרת לימודי ה-מ.א.) במוסד "בני ברית", (טיפול בילדים בני 9-10)

1993 - 1995 מדריכה טיפולית ב"מעון רעות" שבחסות של "אור שלום". מעון לבנים מגיל 9 עד 14 עם הפרעות התנהגות קשות הנמצאים תחת צו בית משפט

 

שפות:

עברית דיבור - רהוטה כתיבה – שוטפת קריאה – שוטפת

הולנדית דיבור – שפת אם כתיבה – שפת אם קריאה – שפת אם

אנגלית דיבור – ברמת שפת אם כתיבה - ברמת שפת אם קריאה – ברמת שפת אם

https://www.hebpsy.net/blog_Post.asp?id=5927

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של ורדה ון-דר-ויקן, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי ורדה ון-דר-ויקן ובאחריותו/ה.