לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
יום העיון גבריות ואבהות בתקופה של שינוי

יום העיון גבריות ואבהות בתקופה של שינוי

הרצאה בנעלי בית | 17/11/2017 | הרשמו כמנויים

יום העיון השני בנושא גבריות ואבהות התקיים במסגרת התכנית השנתית להנחיית מעגלי גברים, אוניברסיטת תל אביב, 5.7.2017.

רשמים מיום העיון ניתן לקרוא בסקירה מאת אורי פריד שהתפרסמה באתרנו.

 

רועי סמנה | ונמר עם גדיה ירבץ: על האפשרות והצורך לשלב אספקטים גבריים בטיפול

פעם הכל היה פשוט יותר: גברים ידעו מה מצופה מהם לעשות. וגם אם עסקו, רחמנא ליצלן, בפסיכותרפיה, הם עשו זאת באופן גברי: קר, מחושב, נטול רגש  מיותר. ואז באו תיאוריות יחסי האובייקט והכל נותר פשוט, אבל פשוט אחרת: הפסיכותרפיה עברה פמיניזציה, מקומם של האספקטים הגבריים בטיפול נדחק ו"פין האב הפך להיות עוד שד, איבר של חום ותיקון, המעניק ילדים אך לא הנאה מינית" (קוהון, 1987).
וכיום? כיום יש לנו הזדמנות לטרוף את הקלפים מחדש, לערבב ולסבך. להרשות לעצמנו להיות אימהיים וגבריים כמטפלים, נשיות ואבהיות כמטפלות. ההרצאה תנסה להצביע על היתרונות שבעמדה טיפולית דיאלקטית שכזו ולעודד שילוב ממדים נוספים של מגדר, החותרים אל מעבר לסטריאוטיפים המוכרים ומרחיבים את רפרטואר ההתערבויות ואופני ההוויה שלנו כמטפלים ומטפלות.

​רועי סמנה - פסיכולוג קליני מומחה, מרצה בתכניות לפסיכותראפיה של אונ' בן גוריון, של ביה"ס "תמורות" ושל מרכז וויניקוט. מאמרים וסקירות רבות פרי עטו פורסמו באתר פסיכולוגיה עברית ובכתב העת "שיחות".

ד"ר גבריאל בוקובזה | מהפייסבוק ועד כס המשפט: פרופיילינג, שיימינג ואלימות ממוסדת כלפי גברים

הגבר נתפס מאז ומעולם כבעל הכוח ונוקט האלימות. לצד זאת, גברים הם גם היעד למרבית סוגי האלימות הפיזית וכן לגילויי תוקפנות ואלימות מילוליים, סמליים ומערכתיים. דא עקא, החלק הראשון במשוואה – היותו של הגבר תוקפן – מקבל תשומת לב משמעותית ולעתים גורלית, בעוד חלקו האחר – היותו של הגבר נפגע עיקרי מאלימות – כמעט ואינו מקבל התייחסות אמפתית. בהרצאה אתייחס לביטויים שונים של אלימות כלפי גברים, וכן לשאלה מה יכולים גברים לעשות כדי לשנות את מצבם.


- פרסומת -

ד"ר גבריאל בוקובזה הוא בעל דוקטורט בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית. מטפל בעל קליניקה בתל אביב. מבקר ספרים בעיתון הארץ וכותב במוסף הארץ. לאחרונה הוציא את הספר רב המכר "הדרמה של הגבריות החדשה", בהוצאת מודן. 

 

דורית בר | מיניות גברית מודעת: הסינרגיה בין הגופני, הנפשי והרוחני

בהרצאה תוצג פירמידת המיניות המודעת שפתחה דורית, תיאוריה הנשענת על התנסות ישירה בריפוי מיני - רגשי עם גברים, נשים וזוגות. נתבונן על האתגרים הייחודיים של גברים במרחב המיני, כשער, לביטוי אישי, זוגי וקולקטיבי שלם.

דורית בר - חוקרת מיניות ואינטימיות, מפתחת השיטה למיניות מודעת, יועצת מינית וזוגית,  מלווה נשים וגברים, יחידים וזוגות בתהליכי ריפוי מיני-רגשי המאפשרים מימוש וביטוי של  תשוקה, חושניות ותקשורת אוהבת במערכות יחסים.

 

ד"ר אורן גור | להיות אבא לילד, שאני

בהרצאה אציג את עבודתי בשדה עם גברים שהם אבות. מתוך העבודה הקבוצתית והפרטנית עם אבות, ומתוך המפגשים המשותפים לאבות וילדיהם אדבר על האפשרויות הנפתחות באבהות, בזוגיות ובאזורי החיים האחרים, במקום שבו אנו כגברים מסכימים לתת מקום לפגיעות  ולנזקקות שלנו. 

​ד"ר אורן גור – פסיכולוג קליני ומנחה קבוצות. הקים את ה"מרכז לאבהות" המקיים פעילויות שמטרתן הכוונה וליווי של אבות בהתמודדותם עם אתגרי האבהות. רכז אקדמאי (במשותף עם  תמיר אשמן) של תכנית ההכשרה למנחי עבודה קבוצתית עם גברים באוניברסיטת תל אביב.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מגדר, אבהות
נועה פרן דרומי
נועה פרן דרומי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
פטריסיה יודילביץ'
פטריסיה יודילביץ'
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
לאנה שוורצמן
לאנה שוורצמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
עליזה ששון
עליזה ששון
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, ירושלים וסביבותיה
אירינה ברינשטיין
אירינה ברינשטיין
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
דגנית שיין שרון
דגנית שיין שרון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה

עוד בבלוג של הרצאה בנעלי בית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.