לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
החיים שלא נחיו: החמצה, השבה, ויתור ומימוש - מאז ועד עולם

החיים שלא נחיו: החמצה, השבה, ויתור ומימוש - מאז ועד עולם

הרצאה בנעלי בית | 16/11/2017 | הרשמו כמנויים

יום העיון השני בסדרת "רגשות מאז ועד עידן האייקונים" התקיים במסגרת האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה, בתאריך 18.5.17.

רשמים מיום העיום ניתן לקרוא בסקירה מאת נעמי טלר שהתפרסמה באתרנו.

 

ד"ר רבקה דוידוביץ אפשטין | דברי פתיחה

 

ד"ר דנה אמיר | בין החמצה טראומטית למלאכת אבל

ההרצאה תדון באופן שבו הזיכרון הטראומטי מחמיץ למעשה את האירוע שעליו הוא מעיד, ותדגים באמצעות קריאה בספרו של ז'ורז' פרק W או זיכרון הילדות את האופן שבו ההחמצה הטראומטית מתערבת במלאכת האֵבל תוך שהיא הופכת את הלקונה של הזיכרון לאובייקט ליבידינאלי בפני עצמו.

ד"ר דנה אמיר, פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל, משוררת וחוקרת ספרות, מרצה בכירה באוניברסיטת חיפה וראש מסלול הדוקטורט הבין-תחומי בפסיכואנליזה. מחברת ספרי העיון: "על הליריות של הנפש" ו"תהום שפה" וכן שישה ספרי שירה. זכתה בפרסים רבים על כתיבה ספרותית וכן בשלושה פרסים בינלאומיים על כתיבה פסיכואנליטית עיונית.

 

חני בירן | הפליט השקוף בתוך נפשו

ההרצאה תעסוק בממדים שונים של פליטות עם דגש על הפליט במשפחתו והפליט בתוך נפשו. תוך התבוננות בעולם הפנימי, ניסיתי לחקור כיצד הפליט השקוף נעשה מנוכר לאספקטים שבתוכו והוא פולט אותם באופן בלתי מודע, לכן, רפרטואר אפשרויות הצמיחה, אינו נגיש עבורו.

חני בירן, פסיכולוגית קלינית מדריכה, פסיכואנליטיקאית מנחה, מכון ת"א לפסיכואנליזה בת זמננו, אנליטיקאית קבוצתית, המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. מחברת הספר THE COURAGE OF SIMPLICITY העוסק בתיאוריה של ביון.


- פרסומת -

 

נגה בדנס | מרחב הוויתור - הרהורים וערעורים על בדידותו, נוכחותו והחמצתו של המטפל

הרצאה זו תעסוק באפשרות היווצרות מרחב נפשי שיאפשר לשאת מצבים רגשיים מורכבים מעוררי אשמה ובושה מבלי שיסולקו מהנפש. אתמקד בעבודה הפסיכואנליטית כפי שמתקיימת בנפשו של המטפל אותה אני רואה כנעה בין שתי עמדות. העמדה האחת, הנה עמדת ההתמסרות שמשעה את צרכי העצמי כדי לפנות מקום לאחר. עמדה שמכילה את התקווה והאמונה בתיקון. והעמדה השנייה היא זו המתבוננת על המציאות ומכילה את הפיכחון, ידיעת החסר והמוגבלות ומאפשרת וויתור.

נגה בדנס, פסיכואנליטיקאית מנחה בחברה הישראלית הפסיכואנליטית בישראל. מורה ומדריכה במסלול קלין, התכנית לפסיכותרפיה, אוניברסיטת תל אביב, מורה ומדריכה בבית ספר לפסיכותרפיה הלפב"א.

 

שמואל גרזי | שינוי בדפוסי ההשתעבדות לאכזבה ולהחמצה

המגמה להתרפק על חוויות מכאיבות של אכזבה והחמצה באה לידי ביטוי לעיתים בתהליך הטיפולי, והיא מקבעת את התהליך לכדי התמכרות לדפוסים שיש בהם הרגשה של כניעה והשתעבדות לסבל. מגמות אלה יכולים להתבטא בתלונות מתמידות הן כלפי החיים, הן כלפי אובייקטים מוקדמים, והן כלפי אובייקטים מן ההווה שכוללים את המטפל. הניסיון הטיפולי להביא לידי שינוי במגמות מקובעות אלה, אשר מקשות על השינוי, מעורר ניסיונות מגוונים מצד המטפלים. ננסה להתמודד עם ניסיונות אלה ולחפש דרכים שיכולות לעזור לתהליך של שינוי, המבוסס על מפגש עם הצרכים הרגשיים של המטופלים.

שמואל גרזי, פסיכולוג קליני ופסיכואנליטיקאי מנחה, מורה ומדריך בבתי הספר לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה.

 

רועי סמנה | כרוניקה של החמצה ידועה מראש - מחשבות על הפחד מהחמצה בתרבות העכשווית

חוק מור מנבא (בהצלחה רבה עד כה) כי עוצמת המחשוב בעולם תכפיל את עצמה כל שנתיים. האבולוציה הטכנולוגית ללא ספק מהירה בהרבה מהאבולוציה הנפשית האנושית ונדמה שהשינויים מרחיקי הלכת שהביאה בשנים האחרונות לתקשורת הבינאישית תורמים ללא מעט בלבול, עומס ומתח. בעידן שבו הטלפון הסלולרי הפך לזולתעצמי שרבים אינם יכולים לדמיין את חייהם בלעדיו והרשתות החברתיות הפכו לזירה המרכזית לתחזוקת הצרכים הנרקיסיסטיים עבור חלק גדול מבני דור ה-Y וה-Z, הפחד מהחמצה (שזכה זה מכבר לכינוי החיבה FOMO) הוא עז ותובעני. בהרצאה אשרטט, בעזרתן של תאוריות פסיכואנליטיות שונות, קווים לדמותן של ההשפעות הטכנולוגיות על הנפש ועל המפגש בין נפשות ובייחוד אתמקד באותם אנשים שאני מכנה פומו-סאפיינס, עבורם ההחמצה הבאה היא תמיד מעבר לפינה.

רועי סמנה, פסיכולוג קליני, מרצה בתוכנית לפסיכותרפיה של אונ' בן-גוריון, בתוכנית לפסיכותרפיה של מרכז ויניקוט, ובביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר אילן. 

 

פרופ' יולנדה גמפל | איסוף המחשבות על החמצה, ויתור ומימוש בתוך החיים ובתוך מלאכתנו הטיפולית

פרופ' יולנדה גמפל, פסיכואנליטיקאית מנחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל; המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב; פרס היימן (2001, Hayman), סיגורני (2006, Sigourney), והוקרה על מפעל חיים מטעם האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה, 2016. מחברת הספר: "ההורים שחיו דרכי".


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכותרפיה, אובדן ושכול
אורן מי-רון
אורן מי-רון
פסיכולוג
שפלה, תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
טל שפירא מסרי
טל שפירא מסרי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
מעיין גרכט
מעיין גרכט
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אילת גלילי
אילת גלילי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
טליה בורשטין
טליה בורשטין
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דיקלה רוזנבלט גדיש
דיקלה רוזנבלט גדיש
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של הרצאה בנעלי בית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.