לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מחקר חדש עשוי להוביל לשינוי בטיפול בסכיזופרניה

מחקר חדש עשוי להוביל לשינוי בטיפול בסכיזופרניה

שפיות זמנית | 26/10/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

תוצאות מחקר חדש שנערך בארה"ב מלמדות על כך שהפחתת המינון של תרופות אנטי-פסיכוטיות והוספת טיפול נפשי אינטנסיבי ותמיכה משפחתית שיפרו את התמודדותם של מטופלים עם מחלת הסכיזופרניה. בישראל, אף שחל בעשור האחרון שינוי בתחום זה והטיפול בחולים בסכיזופרניה מערב תמיכה סוציאלית רחבה מבעבר בזכות הזכאות לסל שיקום (שנועד לסייע במתן תעסוקה, דיור ופעילות פנאי), מרבית החולים בסכיזופרניה אינם זכאים לטיפול פסיכולוגי מסובסד ולכן גישתם אליו מוגבלת. מצב זה נובע מהמודל הטיפולי המקובל עד היום בסכיזופרניה, בארה"ב כמו גם בישראל,  אשר שם דגש על המרכיב התרופתי ומזניח התערבויות פסיכולוגיות וסוציאליות.
תוצאות המחקר הובילו את הסוכנות הפדרלית האחראית על ביטוחי הבריאות בארה"ב להוציא הנחיות חדשות לטיפול בסכיזופרניה, אשר מעודדות טיפול רב-מערכתי ומפחיתות מהדומיננטיות שניתנה עד כה לטיפול התרופתי. שינוי זה בטיפול מצטרף למגמה שנראית בשנים האחרונות במדינות רבות בעולם, של עידוד ההתמקדות בטיפול מניעתי ובהענקת טיפול משולב (פסיכולוגי, סוציאלי ותרופתי) כבר מההתקף הפסיכוטי הראשון. גם בישראל נערך מחקר לבדיקת יעילותן של שיטות טיפול מניעתיות רב-מערכתיות, אשר החלו להיות מיושמות בשתי מרפאות - בפתח תקווה ובירושלים.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי, סכיזופרניה
הילה גאון
הילה גאון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
דיקלה ימין
דיקלה ימין
עובדת סוציאלית
טבריה והסביבה, עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עדי אלחדף
עדי אלחדף
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ד"ר רן ליטמן
ד"ר רן ליטמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מוחמד עבאס
מוחמד עבאס
פסיכולוג
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
קותי סמט
קותי סמט
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

אחרי זמן רב אבא שב מהמלחמה, אבל דברים כבר לא היו כפי שאני זוכרת. הוא לא שמח, לא השתובב הכול היה כבד...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צליל קדםצליל קדם26/10/2015

מה אתם אומרים?. יכולנו כולנו לומר לכם זאת מזמן - להטיח בפניהם של הזונות המכנות עצמם רופאים ואינם זולת סוחרי סמים מתועבים! רוצחים!

אבל מי בכלל מקשיב לבעלי 46 כרומוזומים שאינם בני אדם מטעמם? הרי העיקרון הוא ש"אין עם מי לדבר". כולנו חולי הדרפטומניה המסוכנים, כולנו לא שונים מאותם ילדים קטנים פלסטינים שמשליכים אבנים כי זה כל מה שנותר. זה הנשק האחרון של מי שלא ראוי לדבר איתו או להשקיע בו כי אינו בנאדם! - להיות אלימים שהרי מי שאינו ראוי לשיח ודברים ומתייחסים אליו כאל גופה וחפץ דומים שמותר לעשות בה כל מה שאותם טינופות המעזות לכנות עצמן "רופאים" רוצים, ככל העולה על רוחם וכחומר ביד היוצר, בכל הסאדיזם הגלום באנשים שלמדו רק לחתוך בבשר החי במקום לדבר. ואז כמובן טוענים שחולי נפש הם מטבעם מסוכנים...

כמה מעוותים יכולים רופאים להיות? זה מדע זה? נסו בעצמכם לעבור חיים שכולם סבל, לעבור אונס מידי הההורים - נפשי או פיזי, התעללות, טראומות אחרות או סתם להיות רגישים ומבודדים כל החיים - ואז בדקו נא את מוחכם ונראה אם לא תגלו בו שינויים. ואם תחפשו צדק כנגד המתעללים ויצחקו לכם בפנים שהרי אתם משוגעים וחולים ומי בכלל מאמין לדלוזיות פרנואידיות של משוגעים והכעס מחלחל בתוכם על העולם הזה שאם יש בו צדק לא יופע מיד למענכם, וגם לא אחרי הישמדתכם מתחת רקיעכם - אז מה נשאר לכם? הרי גם אם תבכו יתר על המידה יחליטו הדמעות הדביקות מעידות על פתולוגיה שנובעת כמובן מנחיתות גינטית או מוחית מלידה וכולה לא סבל מביוגרפיה קשה - כולה הרי מחלה קשה שאין ממנה מוצא... (ומעניין למה אין מוצא כשלוקחים מכם גם את המונופול על גופכם וגם את האחריות על מעשיכם)

אז מה עוד נותר? זולת לשלוף סכינים ולחסל את עצמכם אם אתם טובים מטבעכם או לשלפם כנגד רופאיכם ואף כנגד חפים מפשע שלא עשו לכם רע מעולם אבל עברו בדרך הזעם שמעודדים רופאי השטן?

הלא אמרנו זאת לכם מזמן וגם פרויד עצמו, וויניקוט וביון וקוהוט וקליין, ואייגן וכל בני האדם היקרים שמכבדים את כבודן של המילים.

תהרגו את השטן הפסיכיאטרי ותמגרו אותו משדות המוות של הטיפולים!

ופנו דרך לעבודת הקודש של הריפוי במילים!

למה אתם המטפלים במילים העושים כולכם עבודת קודש גם אם לפעמים טועים, נלחמים בינכם לבין עצמכם כשעליכם להפיל את מלכות הרשע מכס האלוהים - את רוצחי הנפש, סוחרי הסמים, המסממים בכפייה האונסים וגם הורסים, המזיקים ומיותרים, שמעולם לא ריפאו אף אחד בשיטות הרצח, הקשירה ההתעללות והסימום בכפייה, שמעזים לכנות עצמם רופאים? פשוט בטלו אותם מכל מערכת "בריאות" הנפש ואז תוכלו באמת לשנות דברים בחיים ולעשות טוב כפי שכתבו גדולי הפסיכואנליטיקאים שבלתי אפשרי לעשות כשבני שיחכם מכורים לסמים הכי איומים ולא מדובר על מריחואנה רפואית שהיא פחות גרועה מסמי "סל הסמים" של משרד ה"בריאות" ורק אז תוכלו באמת לעזור למטופלים. כשכאן יהיה עם מי לדבר בצלילות ולא תעמדו מול זומבים מסוממים.

עשו יד אחת כולכם - עוס"ים ופיכותירפסיטים מכל הסוגים, לא משנה, הכל טוב והכול פחות מזיק מהטינופות ה"רופאים" ואפשרו לקרבנות פסבדו- מדע ופסדו-רפואה לחזור לחיים!