לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
על גאווה, בושה וכאב - שפ"י מזמינים הורים לשוחח עם ילדיהם על אירועי האלימות האחרונים

על גאווה, בושה וכאב - שפ"י מזמינים הורים לשוחח עם ילדיהם על אירועי האלימות האחרונים

שפיות זמנית | 4/8/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים בו נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל, 'תפס' בני נוער והורים בעיצומו של החופש הגדול - כאשר אין מסגרת ממוסדת בה יכולים הצעירים לעבד ולעכל יחד את ארועי האלימות האחרונים. השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י) פרסם הודעה כי צוותים חינוכיים ופסיכולוגיים של משרד החינוך יפעלו במתכונת מיוחדת וילוו בשבוע הקרוב את חבריה של שירה לספסל הלימודים בתיכון ליד"ה בירושלים. צוותים הטיפולים יקיימו סדנאות ומעגלי שיח עם התלמידים וההורים ויפעלו להפגת מתחים אצל התלמידים, אוורור רגשות וחיבור לכוחות מחודשים ולתקווה. כמו כן, הצוותים הטיפוליים יעניקו סיוע למשפחה האבלה. 

בהמשך ההודעה ממליצים בשפ"י להורים בכל רחבי הארץ להזמין את ילדיהם לשיח סביב אירועי האלימות האחרונים. בשיחה שכזו, מדגישים בשפ"י, ניתן לתת מקום לתחושות השונות שהתעוררו בילד מול האירוע, כמו גם לחדד את ההבנה הערכית כי עמדות ואמונות אישיות לא צריכות לגרום לאדם לשנוא את רעהו עד כדי רצון לפגוע בו בשל שייכותו הלאומית או בשל בחירתו בתפיסות ועמדות מנוגדות.

להודעה מצורף מכתב שכתבה חנה שדמי, מנהלת אגף א' בשפ"י 'על גאווה, בושה וכאב', ובו הצעות מפורטות יותר, לשיחה עם ילדים ובני נוער, הנה פתיחתו: "מצום תשעה באב עד יום האהבה משתרע לו שבוע. שבוע שלם שבין ט' לט"ו, שבעה ימים - כמשך בריאת העולם. שבוע שמזמין את כולנו להציץ ברגשות הכי אנושיים – שנאה ואהבה. בשבוע הזה התרחשו שני אירועים קשים -  הרצח והדקירות במצעד הגאווה בירושלים ורצח התינוק בכפר דומא ופגיעה במשפחה שלמה על ידי הצתת ביתם.אילו היו תלמידינו בבית הספר היינו מתעכבים איתם על שני המועדים ועל שני האירועים. היינו בודקים איתם מהי אהבה ומהי שנאה? היינו מזמינים אותם להכיר בתוכם את שני הרגשות העוצמתיים הללו, להכיר מבלי להיבהל. להכיר בשביל לזהות ולהיות מודע. היינו חושבים יחד איתם על האופן בו רגשותינו באים לידי ביטוי בהתנהגותנו. מה קורה לנו כשאנו אוהבים או שונאים? מה אנחנו עושים? היינו מדברים על כבוד האדם שהוא אנחנו וכבודו ופרטיותו של האדם שאנו אוהבים או שונאים  ובעיקר היינו מתעכבים על אחריות אישית. כשמדובר בשנאה, הדבר נדרש כפל כפליים". 


- פרסומת -

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר תמר שביט פסח
ד"ר תמר שביט פסח
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
דימה גוטמן
דימה גוטמן
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל אלמוג
יעל אלמוג
קרימינולוגית קלינית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
רעות עזרן
רעות עזרן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
שירי ורסנו
שירי ורסנו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
צביקה תורן
צביקה תורן
פסיכולוג
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.