לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מחקר: חשיפה לזיהום אוויר קשורה להחמרה של מחלות נפשיות

מחקר: חשיפה לזיהום אוויר קשורה להחמרה של מחלות נפשיות

שפיות זמנית | 30/8/2021 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

מחקר: חשיפה לזיהום אוויר קשורה להחמרה של מחלות נפ 1

חשיפה לזיהום אוויר קשורה להחמרה של מחלות נפש - כך מצא מחקר חדש שפורסם ב-The British Journal of Psychiatry. במחקר נבדקו 13,000 אנשים שמתגוררים בלונדון, ונמצא בו שאפילו עליה מתונה יחסית במידת החשיפה לזיהום אוויר, ובעיקר לחנקן דו-חמצני, מובילה לעליה של 32 אחוזים בסיכוי להזדקק לטיפול בקהילה ולעליה של 18 אחוזים בסיכוי להזדקק לאשפוז בשל מחלות נפש. הנתונים האלה לא הוסברו על ידי גורמים אחרים, כמו גיל, מין, צפיפות אוכלוסיה, עוני ומוצא אתני.

באתר הגארדיאן, שדיווח על ממצאי המחקר, צוין כי זה אינו המחקר הראשון שמצביע על הקשר בין זיהום אוויר למחלות נפשיות: מחקרים קודמים הראו כי עליה בזיהום האוויר קשורה לעליה ניכרת בדיכאון וחרדה, וכי אוויר מזוהם קשור לשיעורי התאבדות גבוהים יותר. מחקרים אחרים מצאו שזיהום אוויר קשור אף לירידה באינטליגנציה ולדימנציה. 

במחקר הזה, החוקרים בחנו מטופלים שיצרו קשר עם השירות הפסיכולוגי הציבורי של לונדון בשל הפרעות נפשיות שונות, ועקבו במשך שבע שנים הן אחרי הביקורים והצריכה שלהם של שירותי בריאות הנפש והן אחרי החשיפה שלהם לזיהום אוויר לפי כתובת מגוריהם. יש לציין שהמחקר לא תוכנן כדי להוכיח קשר סיבתי בין זיהום אוויר לחומרתן של מחלות נפשיות - אבל הקשר שעליו הוא מצביע, מסבירים החוקרים שהתראיינו לאתר הגארדיאן, הוא סביר מבחינה ביולוגית, משום שידוע שזיהום אוויר הוא בעל מאפיינים דלקתיים, ותהליכים דלקתיים ידועים כגורמים להפרעות נפשיות.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכיאטריה, מחקר
אייל עשור
אייל עשור
פסיכיאטר/ית
אונליין (טיפול מרחוק)
זיו לוין
זיו לוין
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.