לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
סדרת הרצאות: פסיכותרפיה פסיכודינמית – על התנועה שבין פנים וחוץ

סדרת הרצאות: פסיכותרפיה פסיכודינמית – על התנועה שבין פנים וחוץ

שפיות זמנית | 18/10/2021 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

פסיכותרפיה פסיכודינמית – על התנועה שבין פנים וחוץ

התוכנית לפסיכותרפיה פסיכודינמית בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף פסיכולוגיה עברית, שמחים לארח אתכם לסדרת הרצאות ברוח התוכנית

פסיכותרפיה פסיכודינמית – על התנועה שבין פנים וחוץ

ההרצאות בהשתתפות סגל מרצי התכנית לפסיכותרפיה פסיכודינמית יועברו באמצעות zoom בימי חמישי משעה 20:00 עד 21:15.

מועדי ההרצאות:

  • 24/12/2020 - ד"ר קובי סגל
  • 18/03/2021 - ד"ר יחזקאל כהן וד"ר אופיר לוי
  • 20/05/2021 - גב' שירלי אילת גרינברג
  • 15/07/2021 - מר עמי פרגו
  • 28/10/2021 - ד"ר אלכס אביב

ההרשמה הסתיימה. הקלטות זמינות לעיון.


 

ההרצאות בסדרה

"קונפליקט החלום" בטיפול הדינמי | מרצה ד"ר קובי סגל

יום חמישי, 24/12/20, 20:00-21:15

אנו חולמים כול לילה 3-5 חלומות. לרוב אנו לא זוכרים אותם. כאנליטיקאי שהחלום במרכז עבודתו אני סקרן לגבי "קונפליקט החלום" - מטפלים ומטופלים מתלבטים כמה לתת לחלומות מקום מרכזי בתהליך הטיפולי. בתקופת הקורונה נראה שהחלומות חזרו למרכז והופיעו חלומות טיפוסיים לתקופה מה שעורר בי תהיות. אני מתבונן בחלום דרך ארבע גישות מרכזיות : פרויד, יונג, הניאו-קלייניאנים, וביון וממשיכיו. ארבע גישות אלה נתנו מקום מרכזי לחלומות בעבודה הנפשית. אתאר חלומות אשר מבליטים את החלום ואת משמעותו מעבר למרכיבים אחרים בעבודה דינמית עם ילדים ומבוגרים.


- פרסומת -

 

תקווה בראי הטיפול הפסיכודינמי | מרצים: ד"ר יחזקאל כהן וד"ר אופיר לוי

יום חמישי, 18/03/21, 20:00-21:15

תקווה היא כוח מניע להצלחה והעצמה בטיפול פסיכודינמי במגוון הפרעות ואוכלוסיות. בהרצאה זו נדגים באמצעות שתי דוגמאות קליניות את כוחה ומשמעותה של התקווה להצלחת הטיפול הפסיכודינמי תוך נגיעה במחלוקות הקליניות הנוגעות לכוחה ומשמעותה של התקווה, להצלחת הטיפול. נתאר את תפיסותיהם של פסיכואנליטיקאים שונים (ויניקוט, קוהוט וסטיבן מיטשל) ותיאורטיקנים נוספים (בקצרה) - שאינם מזוהים עם הגישה הפסיכודינמית.

 

מ- Super-Vision לחלימה משותפת: על התנועה שבין פנים לחוץ בתהליכי הדרכה בפסיכותרפיה | שירלי אילת גרינברג

יום חמישי, 20/05/21, 20:00-21:15

הדרכה פסיכודינמית הינה עולם ומלואו, הדורש הכשרה, למידה והתפתחות. בהרצאה זו נביט על שני אספקטים, הנשזרים ביניהם, מתוך עולם זה, באמצעות תיאוריות ודוגמאות: (1) התפתחות הגישות להדרכה פסיכודינמית, מ'פיקוח' על המודרך והמטופל ועד 'חלימה משותפת' של הנפשות המעורבות בתהליך; (2) באיזה אופן מושפעים תהליכי ההדרכה מגורמים חיצוניים ומוסדיים, וכיצד העבודה בתוך חדר ההדרכה מאפשרת תנועה, שינוי והתפתחות.

 

הקשר הטיפולי כריתמוס אנאליטי משותף, אה סימטרי והדדי, מהנה ומרפא - מעבר לפחד "לא להיות" קיים הפחד "להיות": מילים שמנסות "לגעת" | עמי פרגו גופר

יום חמישי, 15/07/21, 20:00-21:15

התינוק האנושי מתמודד סימולטנית עם שתי מטלות התפתחותיות: (1) היכולת לבנות "אוטונומיה נפשית" , (2) היכולת לבנות "חוכמת מגע", יכולת המתבססת על פוטנציאל אבולוציוני  מולד להנאה מבנית ריתמוס משותף  ,שונה ומשתנה, עם הדמויות המטפלות המשמעותיות בילדות, המאפשרת את "חדוות מגע הביחד" עם ה"אחרים המשמעותיים" בבגרות, תוך-אישי בינאישי וקבוצתי.

הכמיהה והאימה מפוטנציאל ההנאה מבניית ריתמוס משותף עם האחר, משוחזרת כמובן גם  בסיטואציה הטיפולית, מודע ולא מודע.  המטפל, נדרש לשפת הבנה ולשפת התערבות פסיכודינמית אמיצה ואקטיבית במרחב הטיפולי(האישי או הקבוצתי) לבניית ריתמוס משותף   מהנה מרפא  אה-סימטרי והדדי,  המאפשר למטופל ביטוי משולב אמיץ, גם  של הכאב וגם  של חדוות מגע הביחד  במודע גם של המטופל וגם של המטפל!. (גם מפגש בין "מטופל מרתק" ל"מטפל מרתק").

 

התערבות המטפל בעולמו החיצוני של המטופל בתוך חדר הטיפול ומחוצה לו; חציה 'אסורה' של הגבול בין הפנים והחוץ, כישלון העברה נגדית בשמירה על הסטינג, או תוצאה טבעית של יחסי האהבה האינטרסובייקטיביים בין המטפל למטופל והדרך להצלחה בטיפול | ד"ר אלכס אביב

יום חמישי, 28/10/21, 20:00-21:15

בהכשרת המטפלים אנו מקפידים להדגיש את חשיבות השמירה על הסטינג כחלק מהותי מהטיפול הפסיכודינמי. רגשותינו כלפי המטופל עלולים להוביל אותנו להתערבויות שנראות על פניהן כערעור של הסטינג; אך מעשים אלו עשויים גם להביא את המטופל להיות מודע לעומקם של רגשותינו כלפיו, הוא לא רק חש הכרה, אלא גם מעודד על ידי הצלחתו לעורר רגשות אלה אצלנו. המטופל מרגיש שהוא הצליח להגיע ולגעת בנו. השאלה עד כמה מתפתחת האהבה בין המטפל למטופל בהדדיות הינה כנראה בלתי ניתנת לפענוח; ניסיוננו מראה לנו שהמטפל והמטופל מסוגלים ליצור במשותף רגעי אהבה עמוקים. בהרצאה זו יובאו דוגמאות קליניות בהם 'רגעים של מפגש' תורמים לקונסולידציה של הפרוצדורות ההתיחסותיות.

 

לשימושכם, מדריך התקנה ושימוש בזום (zoom)

Photo by Yoko Saito on Unsplash


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: חלומות, פסיכותרפיה, הדרכה בפסיכותרפיה
פנינה עוז
פנינה עוז
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
פטריסיה יודילביץ'
פטריסיה יודילביץ'
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
אסף לוי
אסף לוי
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
דורון ברסלבסקי
דורון ברסלבסקי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
הדר רוזן
הדר רוזן
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.