לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מסע הגיבורה מואנה – גאולת הלב, גאולת הנשיות והעולם

מסע הגיבורה מואנה – גאולת הלב, גאולת הנשיות והעולם

רות נצר | 17/3/2019 | הרשמו כמנויים

הסרט מואנה, פרי אולפני דיסני, מספר על בת הצ'יף בפולינזיה לפני אלף שנים. האל מאווי, יצוג העולם הגברי, פגע באפשרות החיוניות האמיתית של האלה הגדולה טה פיטי על ידי שחטף את ליבה וכך גרם להפעלת הבטיה השליליים על העולם. ללא הלב – ההיבט הנשי-הרגשי של האלה הגדולה נפגע, ולא רק האלה אלא העולם כולו נפגע, סערה שחורה הולכת ומתפרשת, מחסלת את החיים באשר היא עוברת.

הים נעשה מסוכן והאלה טה פי עצמה הפכה למפלצת של לַבָּה ששמה טה קה. כי בהעדר איזון בנפש, העדר החלק החיובי מחזק את הצד השלילי. כמו כן, כאשר העולם הפטריארכלי מדיר את היסוד הנשי מהעולם ומנפשו שלו – הנפש הכלל אנושית ( הלא-מודע הקולקטיבי) שהים מסמל אותה, נהיית מסוכנת.

אלף שנה לאחר מכן מוצאת את עצמה מואנה, בתו התינוקת של הצ'יף, נמשכת לים. הים משחק עמה ומוסר לה את לבה של טה פיטי אבל לבה של טה פיטי נופל בחזרה לים. סבתה מגלה לה שהאוקיינוס בחר בה על מנת לשאת את לבה של טה פיטי, ושעליה למצוא את מאווי ולשכנע אותו להחזיר את לבה של טה פיטי למקומו. מתברר שסבתה שמרה את הלב לאורך השנים וחיכתה שמואנה תהיה מוכנה. עוד מגלה לה סבתה שעמם היה עם של יורדי ים, אך מאז שלבה של טה פיטי נגנב הפך הים למסוכן עד שמנהיגי השבט החליטו לאסור על הפלגה אל מעבר לשונית. סבתה של מואנה משכנעת את מואנה לצאת למסע. מואנה מפליגה בספינה עתיקה שנותרה מתקופת הנדודים של אבות אבותיה.

מואנה, מקבלת את הלב של האלה הגדולה, שסבתה שמרה. סבתה מעודדת אותה תוך שהיא מבקשת ממנה למצוא את ייעודה בתוך עצמה. מואנה מצליחה להחזיר את הלב לאלה טה פיטי שהפכה למפלצת טה קה, מואנה אומרת לה "תהיי מי שאת באמת" ומחזירה לה את הלב. ואז האלה כבר לא מפלצת וחוזרת להיות טה פי, היא חוזרת לחיים ואנשי האי חוזרים ליכולתם לשוט מעבר לגבולות האי ולמצוא איים חדשים. מאווי שגנב את הלב הוא זה שמסייע למואנה במסעה. הוא הנציג של העולם הגברי שפגע בעולם המטריארכלי ולכן חשוב שיתוף הפעולה שלו. נשים כה רבות זקוקות שיאמרו להן: "היי מה שאת באמת!"


- פרסומת -

מסע הגיבורה שונה ממסע הגבור. היא לא נאבקת במפלצת אלא משיבה לאלה הגדולה את לבה שנשמר בטריטוריה אנושית-נשית. גאולת האנושות היא בהשבת-הכרת הכוח הרגשי הנשי שהוא לב האלה הגדולה. מנקודת מבט של הסרט הזה – מי שיכול להציל את האנושות זו הדמות הנשית ששמרה בתוכה את הפוטנציאל האיכותי של הלב הנשי בסתר בכל תקופת ההדרה. האלה הגדולה מקבילה לסבתא, לדמות הנשית הראשית במשפחה. ההבט האנושי (הסבתא) והארכיטיפי (האלה הגדולה) של הנשיות פועלים יחד ובמקביל.

אביה הצ'יף רוצה שהיא תמלא את מקומו להיות מנהיגת האי. אבל היא מבינה שעליה קודם כל למלא את ייעודה בתוך עצמה, שהוא החיבור למהות הנשית של הלב, שהיא המהות הארכיטיפית של האלה. מואנה היא גבורה של ימינו שמסעה נתמך על ידי העולם הגברי – על ידי האב ועל ידי מאווי – חצי אל. יש גם סיוע הדדי - מאווי מלמד את מואנה להפליג, והיא מסייעת לו ללמוד בהדרגה מחדש את כוחותיו.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר יונתן דוידוב
ד"ר יונתן דוידוב
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
מירב בליזובסקי
מירב בליזובסקי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
נטע שוויקי
נטע שוויקי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
אליאור מור יוסף
אליאור מור יוסף
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רקפת כץ-טיסונה
רקפת כץ-טיסונה
פסיכולוגית
שפלה
אירית כהן
אירית כהן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה

עוד בבלוג של רות נצר

מרחק סיגריה מביתי ראיתי קיר שנראה לי מתאים לכתוב עליו גרפיטי. לא ידעתי מה לכתוב, זולת על הרצון לכתוב,...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.