לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גליון אלול

גליון אלול

עלון פסיכולוגיה עברית | 15/8/2010 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,
 
בתקופה זו של הערכות לשנת הלימודים הקרבה, הנכם מוזמנים לשוב ולעיין במידע  שנצבר בנושאי חינוך, פסיכולוגיה חינוכית וארגונים חינוכיים באתר.
 
לקראת השנה החדשה, מוצע לחברי פסיכולוגיה עברית, יומן שנתי - "עוזר אישי" במחיר מוזל (49 ש"ח כולל משלוח). היומן תוכנן במיוחד על מנת לסייע בסדר וארגון ועשוי להיות שימושי מאוד לאנשי מקצוע בעבודה היום-יומית. לחצו לפרטים והזמנה 
  
 
 
בברכה,
 
מערכת פסיכולוגיה עברית 
 
 
 
 
מאמרים חדשים:
 
 
הקשבה בבית הספר - לדבר בשפה של האחר / פלג דור חיים
לואיס קרול מתאר בספרו 'מבעד למראה' מפגש בין אליס לבין דמויות שונות ומשונות, כאשר היא נקלעת לבדה לעולם לא מוכר בעל מנהגים זרים וחוקים אחרים. סקרנותה מובילה אותה לחקור ולהכיר את העולם הזר הזה אשר מלהיב ומפחיד אותה בו זמנית, ובו היא נמצאת מאד לבדה. הסיפור של אליס הוא סיפורם של כל ילד וילדה במאבק שלהם להתבגרות ולצמיחה. זה גם סיפורו של הילד במפגשו עם בית הספר ובהפיכתו ל"תלמיד".
 
תפקודי אגו ותפקודים ניהוליים - הילכו שניהם יחדיו? / רבקה בר דוד ועופר תמנע
מאמר זה ינסה לבחון את הקשר בין תפקודי אגו לבין תפקודים ניהוליים - מונחים המגיעים מעולמות רחוקים: המונח "אגו" הוא מונח תיאורטי הלקוח מהתאוריה הפסיכודינמית, ואילו המונח "תפקודים ניהוליים" מתייחס לתפקודים קוגניטיביים המקושרים לפעולות מוחיות באונה הפרה-פרונטלית הניסיון לחבר בין מונח תיאורטי לבין פונקציות נוירופסיכולוגיות הוא ניסיון מאתגר הן מבחינה מושגית והן מבחינה מחקרית-אמפירית.
 
"אינטימיות" בחשיבה הפסיכואנליטית - מבוא קצר / מאיר פרלוב
נדמה שיהיה זה נכון לומר שהמושג "אינטימיות" לא זכה כמעט לדיון נרחב או מעמיק במאה השנים הראשונות של התיאוריה הפסיכואנליטית. עובדה זו מפתיעה, שכן עבורנו היום נושא האינטימיות הוא בוודאי נושא בוער ומעסיק, רציני וכבד, שראוי לדיון ואף מקבל אותו. אפשר לומר, שבעוד שבתפישה האינטרה-פסיכית התהליך הטיפולי היה כרוך בעיקר בהעלאה למודעות תכנים שהיו מאוד "אינטימיים" במובן המילולי של "הכי בפנים", הרי שבמודל הבינאישי ובהמשך בגישה האינטרסוביקטיבית הנוכחית, גרעין מרכזי של התהליך הטיפולי הוא היווצרותה של אינטימיות בין שניים, בין מטופל ומטפל.
 
מהצמדות לחוויה הטראומטית לצמיחה פוסט-טראומטית: דיון בדוגמאות קליניות / מנשה כהן
המאמר מפנה את תשומת הלב לנטייה של נפגע פוסט-טראומה להיצמד ולהתקשר לטראומה כל עוד אינו מוצא מובן, טעם או משמעות באירוע הטראומטי או בתוצאותיו. הבניה קוגנטיבית מחודשת ומתן משמעות למשבר יכולים לסייע למטופל לגייס את הכוחות הדרושים כדי להחלים ולצמוח מתוך הטראומה. תהליך דיאלקטי זה נדון על רקע ההבנה שצמיחה פוסט-טראומטית היא אפשרית, כאשר הנפגע מצליח לעבור תהליך השלמה עם האובדן ולפתח תפיסה מחודשת של עצמו ושל היחסים שלו עם אנשים.
 
"תמיכה וירטואלית מהארון" - מתוך הכנס "התבגרות בקורי הרשת" / ראובני, מלכא, ופורגאנג
עולם האינטרנט הווירטואלי הינו מרחב אליו נמשכים בני נוער ובו מקיימים חלק גדול מחוויותיהם הרגשיות ועולמם החברתי. יום העיון השנתי של עמותת עלם עסק בהיבטים השונים של השימוש ברשת האינטרנט ע"י מתבגרים ובעיקר האם וכיצד ניתן לשלב בתוך עולם זה תהליכי ייעוץ ותמיכה נפשית לנוער. ההרצאה המובאת כאן עוסקת בתמיכה דרך האינטרנט בנוער גאה המתמודד עם נטייתו המינית.
 
מהו התפקוד הנוירו-פסיכולוגי הלקוי בהפרעת קשב וריכוז (ADHD)? / אלון אבישר
הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-פסיכיאטרית שכיחה בקרב ילדים, המאופיינת בסימפטומים התנהגותיים של חוסר קשב ולעתים גם באימפולסיביות ובהיפראקטיביות. המחקר בשלושים שנה האחרונות בתחום הנוירו-פסיכולוגיה התמקד בזיהוי התהליכים המנטאליים-קוגניטיביים הלקויים הקשורים לסימפטומים ההתנהגותיים של ADHD. במאמר זה נסקור את התיאוריות והממצאים העיקריים בנושא, ונעמוד על סוגיות מרכזיות שעדיין לא פתורות בנוגע ללקות הנוירו-פסיכולוגית של ADHD. בתוך כך נעמוד על ההבחנה בין הסימפטומים ההתנהגותיים של ADHD לבין לקויות בפונקציות קוגניטיביות הנמדדות באמצעות מטלות נוירו-פסיכולוגיות.
 
 
פוסטים חדשים מתוך פסיכו-בלוגיה:
 
 
פרופ. עמיה ליבליך: "דברים שלא סיפרתי".
05/08/2010
כשהייתי ילדה תל אביבית אני זוכרת את המשפט שנהגתי לומר כתירוץ לעצלנותי, רחמא ליצלן "החום הזה מייבש לי את המוח". כך גם בימים אלה. אני קוראת וכותבת לאט. את מיזוג האויר אני מתעבת בגלל הסטריליות שהוא משליט על חיי. במקום זה, עם ערב אני יורדת לטבול בים...
 
08/08/2010
"מעל לכל, הנחש הוא הסמל החשוב ביותר לאיבר המין הגברי". מי אמר? נכון. אותו אחד שאמר שלפעמים סיגר הוא רק סיגר. מאז אנחנו רגילים לראות בנחש את הפאלוס: תשאלו את פורטיס (בשירו 'חלום כחול')
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
טל כהן דמארי
טל כהן דמארי
פסיכולוגית
אורין רוזנר
אורין רוזנר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אילת אמיר ברון
אילת אמיר ברון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עמר גורן
עמר גורן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, רמת גן והסביבה, נתניה והסביבה
רותם איבגי-זברגר
רותם איבגי-זברגר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

שבוע משובש ומקוצר עבר עלינו - סעודות משפחתיות, מתן תורה ורות אחת, מואביה, שאובדן טראומטי הוביל אותה לדבוק...
בשבוע החולף צוין יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. הופעותיה של האלימות מגוונות ומרובדות, פעם זו...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.