לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
השימוש השנוי במחלוקת בקשירה במחלקות פסיכיאטריות עולה לדיון ציבורי

השימוש השנוי במחלוקת בקשירה במחלקות פסיכיאטריות עולה לדיון ציבורי

שפיות זמנית | 21/5/2016 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

דיווח של קרן נויבך ברשת ב' על מצבה של מטופלת במחלקה פסיכיאטרית סגורה בבית החולים תל-השומר מעלה את סוגיית הקשירה של מטופלים, כמו גם תנאי טיפול נוספים, לסדר היום הציבורי. נויבך ראיינה את אחותה של מטופלת הסובלת מסכיזופרניה שעל-פי הדיווח מוחזקת קשורה בבידוד כבר 19 ימים ברצף, לאחר התנהגות אלימה. השערת המשפחה היא שהקשירה היא ענישה על אלימות שהפגינה המטופלת מול אחות במחלקה, אך הצוות במחלקה מתנגד להשערה זו. מתיאור השיחות שערכה המשפחה עם הצוות הפסיכיאטרי עולה כי הצוותים במחלקות פסיכיאטריות לנשים אינם ערוכים להתמודדות עם מצבי אלימות של נשים, בניגוד למחלקות ייעודיות לגברים אשר ערוכות יותר להתמודד לכך, ועלכן במחלקות הנשים קיימת לגיטימציה לשימוש מוגבר בקשירה.
מלבד המקרה החריג והקשה שבדיווח זה, קיימות עדויות רבות לקשירות שייתכן שהשיקולים מאחוריהן אינם בהכרח טיפוליים בלבד, אלא גם כוללים טעמי ענישה או לחילופין היעדר אמצעים טיפוליים מתאימים. חדרי קשירה קיימים בכל בתי החולים הפסיכיאטריים בארץ ומהווים דרך התמודדות שכיחה עם מטופלים פסיכיאטריים במצבי אלימות כאשר אין כלים מתאימים להתמודד עימם.
נושא השימוש בשיטות אלו מעורר גם שאלות לגבי יחסי הכוח במחלקות הפסיכיאטריות, אשר עשויים להשפיע הן על יצירת אווירה שיש בה סיכוי גבוה יותר להתנהגות אלימה מצד המטופלות/ים, והן על החלטות הצוות הרפואי אילו התנהגויות ייתפסו כאלימות. בהקשר זה פרסמה רילי ווילו באתר מקום הכי חם בגיהנום טור שעוסק בחוויית ההשתקה והיעדר השליטה של מטופלים במחלקות פסיכיאטריות מול הממסד הרפואי.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אתיקה, פסיכיאטריה, אשפוז
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
רשא מוסא-קעואר
רשא מוסא-קעואר
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
אפרת בארי
אפרת בארי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
אהרון מירמן
אהרון מירמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה
רונית סיסו
רונית סיסו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צילה כהןצילה כהן22/5/2016

נורא...... אדם הקרוב אלי חלה במחלה והיה באי שקט פסיכומוטורי. הצוות קשר אותו כשהשתולל. פסיכיאטרית שהגיע אליו הייתה מזועזעת ואמרה שזה לא בסדר וכו'....אחרי חודשים יצא לי לדבר איתו על זה . הוא אמר לי: הרגשתי כמו כלב קשור. רציתי למות!
מבושה מכאב ובעיקר מחוסר אוניםמשפחה שבן משפחתה מאושפז..מאושפזת ג"כ. וקשה מאד למוד מול הצוות הרפואי.
ליבי ליבי על המשפחה הזו.

זיוה מעיןזיוה מעין22/5/2016

שיקולי קשירה. אינני יכולה למצוא אף לא שיקול הגיוני ומוסרי אחד שיתמוך בקשירה רצופה של 19 ימים בבידוד. די ברור שבתוך מחלקות פסיכיאטריות, בעלי הכוח יכולים להשתמש בכוחם כדי להעניש, לדכא, ולא בהכרח על מנת לטפל. החומרים המזעזעים הנאספים ממחלקות פסיכיאטריות מעוררים שאלות אתיות ומקצועיות קשות.