לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עובדים ועובדות סוציאליים קוראות: עצרו את גירוש מבקשי המקלט!

עובדים ועובדות סוציאליים קוראות: עצרו את גירוש מבקשי המקלט!

כיכר העיר | 25/1/2018 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

לחתימה על העצומה

לכבוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו
שר הרווחה, חיים כץ
שר הפנים, אריה דרעי
שרי הממשלה, חברי כנסת ישראל

אנו, עובדים ועובדות סוציאליות, סטודנטיות וסטודנטים לעבודה סוציאלית, וכן חברות וחברי הסגל האקדמי מרחבי הארץ, יוצאות בקריאה דחופה לממשלת ישראל: עצרו את גירוש מבקשי המקלט!
כעובדות סוציאליות, אנו מחויבות להגנה על אנשים בסיכון, לפעולה למען שוויון וצדק חברתי ברמת הפרט והקהילה, ולמניעת אפליה כנגד כל אדם או קבוצה על בסיס גזע, צבע, מין, ומוצא לאומי.
אנו פונות לממשלת ישראל: עצרו את הגירוש - מצאו פתרונות הוגנים לסוגיה.

בישראל שוהים פחות מ-37,000 מבקשי מקלט מאפריקה, רובם המכריע אריתריאים וסודנים הנמלטים מדיקטטורה אלימה וטיהור אתני. ישראל מכירה בכך שמדובר במדינות אליהן אסור להחזיר אנשים בכפייה. למרות זאת רק פליטים בודדים קיבלו כאן הכרה במעמדם, בעוד שבעולם אחוז ההכרה במעמד הפליט של מבקשי מקלט ממדינות אלו הוא סביב ה 80%.

המדיניות הנוכחית מבקשת לגרש את מבקשי המקלט למדינות שלישיות. מדובר במדינות אשר אין להם כל זיקה אליהן. זאת ועוד, עדויות של פליטים שהגיעו בעבר מישראל למדינות אלו מלמדות שהגירוש אליהן מסכן את חייהם באופן מיידי. הגירוש המתוכנן כולל קשישים, חולים, אנשים עם מוגבלויות, בעלי משפחות, סטודנטים, בוגרי מערכת החינוך בישראל, ואנשים שנטייתם וזהותם המינית מעמידה אותם בסכנה.

כעובדות סוציאליות, אנו פוגשות במסגרת עבודתנו מידי יום ביומו את מצוקתם של תושבים ותושבות ישראלים, בהם תושבי ותושבות דרום תל אביב ופריפריות גאוגרפיות וחברתיות אחרות. אנו פוגשות גם את מבקשי המקלט ואת מצוקותיהם - את נפשם וגופם המצולקים לאור האירועים הקשים שעברו במדינות המוצא ובדרכם לישראל. רבים מהם הנם שורדי מחנות העינויים בסיני.


- פרסומת -

מתוך ראיית מצוקה זו, אנו קוראות– גירוש אינו פתרון!

מצוקתם של תושבי ותושבות דרום תל אביב הינה תוצר של הזנחה ארוכה וממושכת מצד הרשויות, אפליה בחלוקת משאבים והעדר תשתיות, מוסדות ומענים הולמים למחיה. ריכוזם של מבקשי המקלט בדרום העיר מכביד על תושביה הוותיקים ומייצר מצג שווא של מלחמה על משאבים. יש לשים סוף להכוונת אוכלוסיות מדוכאות להיאבק זו בזו ולדאוג לרווחת כולם. את מיליארדי השקלים שהשקיעה המדינה עד כה במתקני הכליאה 'חולות' ו'סהרונים', ואת מאות המיליונים הנוספים - המיועדים לממן את מבצע הגירוש - אנו קוראות להשקיע בשיקום שכונות דרום תל אביב לרווחת תושביה, ובקליטת מבקשי המקלט ולא ברדיפתם. כסף זה יכול לשמש למתן תמריצים לפיזור קהילת מבקשי המקלט במקומות עבודה ברחבי הארץ.

אנו קוראות לבחינה הוגנת ואמתית של בקשות המקלט, להענקת מעמד ואישורי עבודה למבקשי המקלט, ולעידוד פיזורם הגאוגרפי. אנו קוראות להענקת גישה לשירותי רווחה ובריאות למבקשי המקלט, ולמתן טיפול נפשי וחברתי, אשר יאפשרו להם להתמודד עם החוויות הטראומטיות שעברו באופן מיטבי, להשתלב בחברה הישראלית ולתרום לה.

כעובדות סוציאליות אנו יודעות שלסוגיות חברתיות מורכבות אין פתרונות פשוטים, אך אנו מאמינות כי ניתן למצוא פתרונות אשר יטיבו הן עם הישראלים תושבי הארץ הוותיקים והן עם הפליטים שהגיעו לכאן. לא נעמוד מנגד לאור הכוונה לגרש אנשים הזכאים להגנה אל סכנת רדיפה ומוות.

 

לחתימה על העצומה


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: הגירה, פוליטי
עידו וינשטיין
עידו וינשטיין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
תמר גנדלר
תמר גנדלר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ליאת פרקש
ליאת פרקש
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל
ד"ר ריבי אפרת
ד"ר ריבי אפרת
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל
עדי פדר
עדי פדר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של כיכר העיר

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.