לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עבודה בימי קורונה - עדכונים

עבודה בימי קורונה - עדכונים

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 18/3/2020 | הרשמו כמנויים

אני מוצאת את עצמי חוששת לכתוב. בימים אלו של משבר הקורונה ואי הוודאות, לא יודעת כמה הדברים שאכתוב יהיו מדוייקים. לא יודעת לכמה זמן הם יהיו מדוייקים. מאמינה גדולה מאוד בלתת מידע מהיר ורלוונטי, אבל גם בלתת מידע מהימן. בד"כ בחטיבת הפסיכולוגים אנחנו עוברים 30 אישורים והגהות לפני שאנחנו משחררים פיפס. עכשיו דברים משתנים בין תחילת כתיבה לסופה.

אז אני כותבת ככל הידוע לנו. מסייגת איפה שאפשר. מעודדת אתכם להתעדכן. אנחנו מנסים לעדכן און-ליין (בין הילדים, לשנ"צ, לרופא, להתמחות, לחיים עצמם).
אני כותבת גם כי מאמינה גדולה באמירה שצריך לטפל במטפל. כדי שתוכלו אתם להיות רגועים (יחסית) ולהשרות את הרוגע הזה הלאה. מישהו צריך לתת לכם קצת מידע וודאות. אז מנסים:

* הוצאנו היום קריאה לממשלה להפנות משאבים לתוספת במענה הפסיכולוגי שניתן לאזרחים. כמה אירוני שדווקא ביום זה בחרו עשרות רשויות לשחרר את הפסיכולוגים שלהם.
חברים, אני מפצירה בכם, זה הזמן לצאת במלאכת הסברה. ראשי הרשויות לא מודעים מספיק (חלקם) לחשיבות המענה שאנחנו נותנים. זה הזמן לקצת הסברה עצמית: יח"צנו את עצמכם, יח"צנו אותנו, הסבירו מה אנחנו עושים, תנו דוגמאות, תיזמו תיזמו תיזמו.
ולא רק החינוכיים - הפסיכולוגים בבתי החולים - אנשי צוות רבים קורסים תחת העומס, החרדות, המתח בין העבודה לבית. לשכות הרווחה קורסות תחת נטל הפניות, ניתן לסייע גם שם. זה הזמן לצאת מכתלי החדר. רבים מאיתנו כבר עושים זאת.

* כפי שפירסמנו אחה"צ בפייסבוק, תוקנה הטעות הטראגית מאתמול ופסיכולוגים הוכנסו לרשימת המקצועות החיוניים לעובדי הרשויות המקומיות. זה אומר שרשויות חייבות שפ"חים פעילים. הן כן יכולות להפעיל שיקול דעת 'כמה' פעיל - ע"ע הסעיף הקודם.

* נושא בוער אחר: עבודה מהבית. היום יצאה הנחיה ממשרד האוצר המאשרת עבודה מהבית. תחת מגבלות מסויימות. אנחנו מחכים להנחיות נציבות המדינה (אשר בתורן כנראה ויאומצו ע"י השלטון המקומי), באשר לטיפול פסיכולוגי אינטרנטי. כרגע מחפשים דרכים מאובטחות לטיפול מרחוק (מבחינת אבטחת מידע), נמשיך להתעדכן. לעומת זאת, ייתכן וחלקים אחרים בעבודה נוכל לעשות מהבית, אני מעודדת אתכם לפנות למנהליכם ולבקש מהם הנחיות בנושא.


- פרסומת -

רבים מאיתנו נאלצים להישאר בבית (ילדים, בידוד, קבוצת סיכון) ועדיין מעניקים שירות (למסגרות, למטופלים בטלפון, און ליין). ועם זאת, מעסיקים רבים מסרבים להכיר בכך ולשלם שכר. כאמור מחכים להנחיות המדינה. אבל אני גם אומרת באותה נשימה - באם יסרבו לשלם לנו על עבודה מהבית, אני בהחלט קוראת לכם לא לעבוד בחינם. אני שומעת על התארגנויות רבות שמבקשות מעובדים *להתנדב* במקום עבודתם. כולנו אנשי שליחות, התנדבות היא נפלאה. אבל התנדבות במקום העבודה פוגעת בנו, פוגעת במקצועיות שלנו, פוגעת ביכולת שלנו לתת שירות, מעלה סוגיות אתיות רבות ובאופן כללי - פשוט לא הגיונית.

* חל"ת: אדגיש קודם כל שכשעובד מוגדר כחיוני אסור להוציא אותו לחופשה ללא תשלום. אבל בגלל שלא בטוח שכל הפסיכולוגים יוגדרו כחיוניים, אולי חלקכם יוכל להשפיע על גורלו.
מה שאני כותבת פה הוא דעתי האישית, אינו מהווה ייעוץ ונכון להבנתי בנקודת זמן זו :)
אני מבינה שיש שני תרחישים:
א. מוציאים אותי לחופשה בתשלום, אני מנצלת את כל ימי החופש שיש לי, אולי גם כמה ימי מחלה אם אהיה חולה באמצע, אם אני פסיכולוגית חינוכית אקבל גם את ימי החופש של חול המועד פסח אז עוד ניחא. מרגע שהם נגמרים לא ברור מה קורה עם השכר. ישנה איזושהי קרן שהוקמה לפיצוי עובדים שאין להם מספיק ימי חופש. אני לא יודעת האם היא תספיק לכולם וכמה. אני מגיעה לסוף הקורונה עם אפס ימי מחלה וחופש. וחופשת הקיץ עוד לפנינו (אני מקווה :) ).
ב. מוציאים אותי לחל"ת. אני חותמת אבטלה במהלך חודשי הקורונה. כשחוזרים מהמגיפה יש לי את ימי החופש והמחלה שיש לי כרגע.
אז לכל אחד יהיו שיקולים אחרים בנוגע לתסריטים הללו (יש ילדים, אין ילדים, וכו'). זאת הבנתי על המצב.

* התמחות: יצאה הודעה לגבי שמירת רצף הטיפול וההתמחות מטעם הפסיכולוג הארצי במשרד הבריאות.

* שפ"י הוציאו אתמול הנחיות למנהלי השפ"חים באשר לעבודה בעת חירום זו
משרד החינוך הוציא הנחיה כיצד לנהל את ועדות האפיון והזכאות - בקצרה, נוכחותנו הפיזית בחדר אינה נחוצה ואנחנו אמורים להצטרף דיגיטלית. אנחנו מתנגדים בתוקף להפרדה הזאת, לא ייתכן שפסיכולוגים ויועצים ושאר אנשי מקצוע יהוו 'מעגל שני' בוועדה, לא ניתן לבצע כך דיון מקצועי. אנו נשלח מכתב למנכ"ל המשרד בנושא זה. נמשיך לעדכן.

 

* הקו החם של ההסתדרות: הסתדרות העובדים מפעילה חדר מצב אליו ניתן להתקשר ולקבל מענה על כל השאלות (התעסוקתיות לפחות עבודה בימי קורונה - עדכונים 1:) ). מוזמנים להתקשר: *2383 .
אם יהיה לכם קצת מזל אולי אפילו איתן מייקל (מנהל חטיבת הפסיכולוגים) יענה לכם! (אם כן, תמסרו לו ד"ש, הוא ואני לא נפגשנו כבר מלא זמן כי קורונה וזה).

 

בטח שכחתי לא מעט... there's always tomorow...

תודה לחברים הממש אלמוניים שעוזרים במהלך כל היום, לצירי חטיבת הפסיכולוגים, לקבוצת הפעילים המרכזיים במאבק, לאנשי הקשר בארגוני השטח החינוכיים, לחברים בקבוצת הוואטסאפ של התנועה. כל אלה מציפים בשאלות, ובתשובות, מאתגרים אותנו למצוא עוד ועוד מידע. תודה!


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, קורונה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
מור ויימן גרובר
מור ויימן גרובר
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז, טיפול מרחוק דרך האינטרנט

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.