לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אין בית ספר, הכל בסדר

אין בית ספר, הכל בסדר

עלון פסיכולוגיה עברית | 30/8/2015 | הרשמו כמנויים

ובכן, למרות הכותרת הלקוחה משירה האפוקליפטי של אנה הרמן 'ה1 בספטמבר', עוד רגע ממש דווקא יש בית ספר. חשבו, כמה מטענים נושא על גבו התאריך הזה - גאולה לאחדים, סוף הקיץ אך תחילת הקץ לאחרים, התחדשות וחידוש ו/או דווקא סמן של מחזוריות ומעגליות.

מי שפותחים גם הם את שנת הלימודים הם הפסיכולוגים החינוכיים המלווים צוותים תלמידים והורים במוסדות חינוך ברחבי הארץ. ב'שפיות זמנית' תוכלו להנות ממאמרו של תמיר פראווי 'מה זה אומר להיות פסיכולוג חינוכי?' העוסק במהות עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים כפי שהיא ניבטת מעיניהם שלהם. כמו כן, תוכלו למצוא קישורים לשלל מאמרים בתחום הפסיכולוגיה החינוכית שהתפרסמו לאורך השנים האחרונות באתרנו וביניהם גם 'בחירת העורכת' החדשה לכבוד פתיחת שנת הלימודים: מאמרו של דני שראל 'כאשר אמפתיה לתלמיד נחווית ככשל אמפתי כלפי המורה'.

עוד השבוע באתר - פרק שני בסדרה של יואב יגאל 'פסיכואנליזה ותרבות - בין הגלוי לסמוי'. בתודעה הציבורית, הפסיכואנליזה 'נולדה' עם תסביך אדיפוס, וספק אם יש מושג שמזוהה איתה יותר ממנו. עם זאת, למעט האסכולה של לאקאן, אין לתסביך אדיפוס מעמד מיוחד במרבית הגישות העכשוויות. מנקודת מבט זו נראה כאילו היה לתסביך אדיפוס תפקיד אחר מזה שייחס לו פרויד. הפרק הנוכחי בסדרה מתמקד בבחינה מחדש של משמעות התסביך בהקשר לתהליך החשיבה של פרויד ולרקע התרבותי שממנו צמחה הפסיכואנליזה. דיון על תמונת עירום של ג'ינפר סטון בת ה57 עורר את ד"ר ניצה ירום לכתוב פוסט מרתק ונוקב על הגוף הנשי - על הניסיון לפצל בין 'האישה האמיתית' לבין גופה, מקומו של הגוף, וההנאה ממנו - בגיל צעיר, ובגיל מבוגר. מומלץ. פרופ' עמיה ליבליך נסעה במיוחד למוזיאון ישראל וישבה שעה שלמה מול פטרוס וירמיהו של רמברנדט כשהיא משתאה אל מול היכולת לצייר רגש עמוק כל כך ומאי-הארעיות של החיים. רות נצר בשירים מספרה הגוף היחיד, ובספר 'הכרה בקיים', מוצגים רעיונותיו של ברט הלינגר, שפיתח את שיטת הקונסטלציה המשפחתית, המתמקדת בגילוי ובהצפה של דינמיקות חבויות- לעיתים הרסניות, הקיימות במשפחה, ובהפעלת כוחות הריפוי הנמצאים בה. פרק מן הספר שתורגם לעברית על ידי ג'ודי הירשפלד וישי גיסטר זמין כעת לקריאתכם.


- פרסומת -

שבוע טוב!

"ערב קיץ נשפך על ראשי כמו מים חמים משהו עולה באש חדר קורס אל חדר קורס אל חדר הופך לאפר הכל בסדר אין בית ספר הכל בסדר". (אנה הרמן)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
ד"ר ריבי אפרת
ד"ר ריבי אפרת
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל
דן צרפתי
דן צרפתי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
יובל טל
יובל טל
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
גיא ברק
גיא ברק
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
רינה ברקוביץ'
רינה ברקוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

במדינות השכנות לנו סוער, והמחאות אף גובות חיי אדם. אצלנו עדיין מנסים לפתור את משבר הרפואה. והשבוע באתר...
המרחב האמנותי הוא מרחב משחקי שבו ניתן להשתעשע עם חומרי הנפש – לעצב או לפרק, למתוח לקצה ואז לערבב, להחליט...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.