לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
נפשי אומרת: העובדות מסתירות את הים

נפשי אומרת: העובדות מסתירות את הים

עלון פסיכולוגיה עברית | 18/2/2015 | הרשמו כמנויים

אז מה היה לנו השבוע?

התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות הביאה לשינוי ניכר בתחומי חיים רבים ובכלל זה בתחום הטיפול הנפשי. לצד הטיפול המסורתי, המתרחש פנים אל פנים, נוספו טיפולים 'וירטואלים'. טיפולים אלו שנויים במחלוקת מקצועית בשל סוגיות הקשורות למידת יעילותם וכן בסוגיות של אתיקה מקצועית, והם מהווים מושא למחקרים אמפיריים  אביה קפאח ומעיין נחום מציגים במאמרם מחקר שבדק סוגיות שונות הקשורות להתנהלות של קבוצת תמיכה מקוונת. ממצאי המחקר מעלים כי קבוצת תמיכה מקוונת מספקת את הצרכים העיקריים של הטיפול, אך בשל מאפייניה הטכניים של הטכנולוגיה היא עדיין לא ראויה לשמש תחליף לקבוצות הפרונטליות. ד"ר ארנון רולניק עוסק גם הוא, מזווית אחרת, באלמנטים שמאפשרים לטיפול להיות יעיל, ותוהה על השילוב בין מרכיבי טיפול שונים ובעיקר בין מרכיב הטכניקה לבין מרכיב הנוכחות הטיפולית. מה אפשר ללמוד משיטת הביופידבק על פסיכותרפיה בכלל, ומה בין זו לבין הנקה? מעניין.

עוד ב'פסיכובלוגיה' -

ד"ר אורי ניצן לוקח אותנו למסע אינטנסיבי בין נבכי נפשו של היוצר המנוח גבריאל בלחסן שסבל מהפרעה בי-פולרית. ניצן מבקש להאזין באוזן כרויה לסיפור שמספר בלחסן כשהוא נע בין שיריו ותחנות חייו, ומנסה לדלות ממנו תובנות הרלוונטיות לאנשי טיפול: "לנו כמטפלים בלחסן נותן מתנה - הכרות מעמיקה ואינטימית עם הפתולוגיה, וידוי מוחלט, מבט קלאודוסקופי על מה זה להפוך מאדם בריא לחולה, מה זה לאבד את עצמך, מה זה להיות פסיכוטי, מאני, מדוכא, אובדני... בלחסן מספר לנו לפרקים גם איך אנחנו, המטפלים, נתפסים על-ידו...הוא מספר לנו על התהום הפעורה בין המטופל למטפל, על התלות הבלתי נסבלת, התקווה שמתנפצת שוב ושוב..". מרתק, נוגע ומלמד. מומלץ. רות נצר עוברת דירה, ומשתפת בשירים על בית כמקומו של אדם ועל הטלטלה שבעזיבתו. וד"ר מריאנה גייטיני חוזרת אלינו ואל הבלוג הותיק והנהדר שלה 'בסליחה ובחסד', עם פוסט מרענן שזכה לשם המסקרן 'כניסתה של אישה צעירה אל הסדר הסימבולי': "לא הייתה לה שפת אם. זה קורה. אומנם לעיתים נדירות . אבל כבר נצפו מקרים בהיסטוריה. גם היא הייתה מקרה שנצפה בהיסטוריה. אישה חיה בעולם הזה כרותת שפת אם...". קראו ומהרו להרשם כמנויים (!). המשך יבוא.


- פרסומת -

היום בערב יסתיים המפגש השלישי של 'שיחות על פסיכותרפיה תשע"ה'. נודה למומחית המתארחת הפסיכולוגית גב' נטע עופר, וכן ל'מארחים' הוירטואלים - ד"ר עופר מאורר וד"ר מיכל שטינברג טז מבית הספר החדש לפסיכותרפיה. בנוסף, תודה לכל חברי הפורום שלקחו חלק במפגש - בין אם באופן אקטיבי ובין אם כצופים. נתראה שוב במפגש הרביעי. עדכונים בהמשך.  "נפשי אומרת:

העובדות מסתירות את הים.

חושי אומרים:

העובדות אי באוקינוס.

נפשי אומרת:

העובדות חלון מואר בחשך

צהר לפנימיותי.

ומאז ומעולם אומרת התהום:

העובדות אריה

שואג בחלל

קים

קים

קים.

(מתוך: זלדה השירים, הוצאת הקיבוץ המאוחד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אולי זמיר דוידוביץ
אולי זמיר דוידוביץ
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), אשקלון והסביבה, קרית גת והסביבה
מיכל מאיר
מיכל מאיר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
מיכל וקסלר
מיכל וקסלר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
ענת פש
ענת פש
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה
אבשלום כהן
אבשלום כהן
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה
רויטל רווה
רויטל רווה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.