פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


ארכיון: פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:20/5/2007 10:09

נושא:

מקראה ושירון לשולחן חג השבועות
תוכן:

וחג שבועות תעשה לך

מקראה ושירון לשולחן חג השבועות

ערך יששכר עשת

חג שבועות

שרים: וחג שבועות תעשה לך. בכורי קציר חטים. הזורעים בדמעה. ברינה יקצרו. ארץ נתנה יבולה. ארץ זבת חלב ודבש

מקריא: וְחַג שָׁבֻעֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים. וְשָׂמַחְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ

וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּמִצְרָיִם.

 

פרי הגפן

שרים: הכורמים היוגבים, צאו במצלתיים. נלגם אדם ענבים, כוס וכוסותים.
הוי, הוי, תם בציר, הבו זמר הבו שיר! שם בכרם במלונה, בוצרים יריעו ברננה.
הי היין, יין ענב, המשמח כל לבב!

מברך על היין: ברוך אתה, ה' אלוהינו מלך העולם בורא פרי הגפן. ברוך אתה, ה' אלוהינו מלך העולם אשר בחר בנו מכל עם ורוממנו מכל לשון וקדשנו במצוותיו ותיתן לנו, ה' אלוהינו, באהבה מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון את יום חג השבועות הזה זמן מתן תורתנו מקרא קדש זכר ליציאת מצרים כי בנו בחרת ואותנו קדשת מכל העמים ומועדי קדשך בשמחה ובששון הנחלתנו ברוך אתה ה מקדש ישראל והזמנים ברוך אתה, ה' אלהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה

 

קציר חיטה

מקריא מן התורה: תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַה': וְחַג הַקָּצִיר בִּכּוּרֵי מַעֲשֶׂיךָ אֲשֶׁר תִּזְרַע בַּשָּׂדֶה וְחַג הָאָסִף בְּצֵאת הַשָּׁנָה בְּאָסְפְּךָ אֶת מַעֲשֶׂיךָ מִן הַשָּׂדֶה:

שרים: שיבולת בשדה. כורעה ברוח, מעומס גרעינים כי רב. ובמרחב הרים, יום כבר יפוח. השמש כתם וזהב. עורו, הוי עורו, שורו בני כפרים, קמה הן בשלה כבר .על פני הכרים. קצרו, שילחו מגל, עת ראשית הקציר.

נטילת ידיים ומברך על פת לחם: עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם את אכלם בעיתו פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון. ברוך אתה ה' המוציא לחם מן הארץ.

 

ביכורים

מקריא מהתורה: וְהָיָה כִּי תָבוֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ, וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל פְּרִי הָאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ וְשַׂמְתָּ בַטֶּנֶא. וְהָלַכְתָּ אֶל בית המקדש וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֵן וְלָקַח הַכֹּהֵן הַטֶּנֶא מִיָּדֶךָ וְהִנִּיחוֹ לִפְנֵי מִזְבַּח ה': וְעָנִיתָ וְאָמַרְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי וַיּוֹצִאֵנוּ ה' מִמִּצְרַיִם וַיִּתֶּן לָנוּ אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. וְשָׂמַחְתָּ בְכָל הַטּוֹב אֲשֶׁר נָתַן לְךָ ה'.

שרים: פרי גני הנה הבאתי מלא הטנא רב פאר, בכורים פה העליתי, וראשי עטרתי זר,  ל-ל-ל. מן הכפר מוביל העירה, בן רועים טלה וגדי, ושיריו בקול ישירה, דידל, דידל, דידל-די,  ל-ל-ל. בן אכר מפרי גנהו, תאנים ורמונים, ובסל לו על  שכמהו, תהמינה זוג- יונים. לו-לו-לו.

שרים: סלינו על כתפינו, ראשינו עטורים. מקצות הארץ באנו, הבאנו ביכורים. מיהודה, מיהודה משומרון, מן העמק מן העמק והגליל. פנו דרך לנו, ביכורים אתנו, הך, הך בתוף חלל בחליל.

מקריא מהמשנה: כֵּיצַד מַעֲלִין אֶת הַבִּכּוּרִים? מּכָל העיירות היו עולין. וְהַשּׁוֹר הוֹלֵךְ לִפְנֵיהֶם, וְקַרְנִיו מְצֻפּוֹת זָהָב, וַעֲטָרָה שֶׁל זַּיִּת בְּרֹאשׁוֹ. הֶחָלִיל מַכֶּה לִפְנֵיהֶם, עַד שֶׁמַּגִּיעִים קָרוֹב לְירוּשָׁלַיִם והקהל יוֹצְאִים לִקְרָאתָם וְשׁוֹאֲלִין בִּשְׁלוֹמָם

והֶחָלִיל מַכֶּה לִפְנֵיהֶם עַד שֶׁמַּגִּיעִין לְהַר הַבַּיִת. ונכנסים עם הטנא למקדש.

מקריא מתיאור הבאת ביכורים בקיבוץ: כולם יחד ירדו בתהלוכה. בראש הולכים נושאי הביכורים, אחריהם קבוצת הפלחה עם הכבודה: טרקטור ומחרשתו, עגלה עם תבואה, ועגלה טעונת לחם וקמח. אחריה עגלת נטיעות עם עציה, גן ירקות עם ביכורי ירקות, עגלה ללול ולמכוורת. ועגלה של  ילדים. ואחריהן נוהר כל העם, מי ברגל ומי ברכב. ראש התהלוכה עובר בשער הכבוד ונכנס לגורן ומכריז על טקס הבאת הביכורים. שי הביכורים הם: שקי גרעיני חיטה, כדי חלב, חלות דבש, כבשים,  קודש לקרן הקיימת. למען העם והמולדת המתחדשים בארצם העתיקה. כך נחוג את החג בצורה שונה שחגגו אבותינו בגולה; עתה חזרנו אל השדה.

שרים: מלאו אסמינו בר ויקבינו יין. בתינו הומים מתינוקות ובהמתנו פורה, הי.
מה עוד תבקשי מאתנו מכורה, ואין עדין

שרים: ארץ זבת חלב ...חלב ודבש. ארץ זבת חלב... חלב ודבש

שרים: פה בארץ חמדת אבות תתגשמנה כל התקוות פה נחיה ופה ניצור, חיי אושר חיי דרור. פה תהא השכינה שורה פה תפרח גם שפת התורה. נירו ניר ניר ניר שירו שיר שיר שיר גילו גיל גיל גיל כבר הנצו ניצנים. נירו ניר ניר ניר שירו שיר שיר שיר גילו גיל גיל גיל עוד יבואו זרעונים.

מתן תורה

מקריא מהתורה: וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בַּבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד:  וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו ה' ויְדַבֵּר אֱלֹהִים אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה א. אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ, ב. לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי, ג. לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם ה' אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא ד. זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ:  ה. כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ. ו. לֹא תִרְצַח ז. לֹא תִנְאָף ח. לֹא תִגְנֹב ט. לֹא תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר: י. לֹא תַחְמֹד. וְכָל הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת וְאֶת הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת הָהָר עָשֵׁן

מקריא: תיקון ליל שבועות נועד להתכונן לקראת מתן התורה. בשבועות חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא עומד לקבל את התורה. התיקון הוא גם תיקון עצמנו, להשפיע על תיקון האחר בארץ וגם בשמיים. בואו בואו כל חולם והוזה. נתקן עצמנו בלילה הזה. נתקן עצמנו בשבילנו ובשביל האחר, לא נחלום...נתעורר! פן נאחר.

מקריאים "פיסות חג שבועות" של יששכר: חג השבועות הנה הוא בא, לסוֹפֶר העומר תודה רבה. נתָקֶן תיקון בליל שבועות, מתוך המקורות. נהיה מוכנים ברוב קולות, לעשרת הדיברות. במתן תורה, כל שנה נישבע, נעשה ונשמע.חג ביכורים הוא חג קציר, בארץ ישראל כולנו נשיר, נעלוז וגם נרקוד, עוד ועוד ועוד. מאכלי חלב נאכל עכשיו. עמלנו לא לשווא. מטוב ליבם של בועז ורות,

דוד יביא חירות.

לעתיד לבוא

מקריאים מספר רות: וַיִּקַּח בֹּעַז אֶת רוּת וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיָּבֹא אֵלֶיהָ וַיִּתֵּן ה' לָהּ הֵרָיוֹן וַתֵּלֶד בֵּן: וַתִּקְרֶאנָה לוֹ הַשְּׁכֵנוֹת שֵׁם לֵאמֹר יֻלַּד בֵּן לְנָעֳמִי וַתִּקְרֶאנָה שְׁמוֹ עוֹבֵד הוּא אֲבִי יִשַׁי אֲבִי דָוִד:


תגובות
ללא תגובות תיקון שבועות : תמי גנדלמן
21/5/2007 04:26
תאריך:
21/5/2007 15:12
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון