פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


ארכיון: פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:17/8/2006 07:26

נושא:

דיון פתוח על המשך הפורום
תוכן:

לכל המשתתפים שלום רב.

אני פותח את הפורום לדיון על המשך קיומו של הפורום בצורה פתוחה זו.

כזכור לכולם הפורום הפך להיות למקום קשה שבו היתה השתלחות חסרת רסן של מספר משתתפים זה בזה. לא היה טעם לקיים את הפורום באווירה זו והוא ניסגר. חופש הדיבור הפך לערך עליון שתחתיו אנשים הרשו לעצמם לפגוע בכבוד האדם.

אנו בודקים אפשרות לסגור את הפורום סופית ולקיים מסגרת סגורה שבה ירשמו אנשים רק על פי היכרות אישית לא וירטואלית.

מטרת הפורום הראשונית היתה לאפשר לו להיות פתוח לכל עם ישראל. אך לצערי מספר אנשים לא עמדו בפיתוי וניצלו את הפורום לפורקן רגשי מכוער.

להלן ההצעה לצימצום תכני הפורום.

1. מטרה כללית: עולם הטיפול הנפשי מציע למטופל כלים לבניית אורח חיים בריא, מספק, ערכי ומשמעותי. כך גם נעשה בעולמות רוחניים, אמוניים, דתיים, ותרבותיים. בעולם הטיפול בשנים האחרונים מתרחשים חיבורים בין עולם הטיפול והעולמות האמוניים תרבותיים, למשל בודהיזם וטיפול, למשל נצרות וטיפול pastoral therapy) ) ובשנים האחרונות פסיכולוגיה יהודית. מטרת פורום זה לחקור ולקדם  ולהעמיק את השילוב בין פסיכולוגיה ויהדות. מוזמנים בעלי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך, אנשי דת רבנים ואוכלוסיה  דתית וחילונית לתרום למהלך מתפתח זה.

 2. כללי השתתפות בפורום: פורום זה שומר על כבוד האדם על חשבון חופש הביטוי. הפורום אינו מאפשר חופש ביטוי מלא. ביטויים מכוערים, גסים ופוגעים אישית בכבוד האדם, במחשבות ורגשות ימחקו. הפורום אינו מהווה קבוצה טיפולית ואין בו מקום לדיונים על מהות הפורום וכלליו. אין בפורום מקום למריבות אישיות גם הם ימחקו. פורום זה מיועד רק לדיונים בענייני החיבור בין תהליכים נפשיים, יחסים בין אישיים, ערכים, אמונה ודת בלבד. 

אשמח לדעות שונות. התנהגות האנשים תקבע את המשך קיומו של הפורום בצורה פתוחה או סגורה לחלוטין.

 

קהלת פרק ג (י) רָאִיתִי אֶת הָעִנְיָן אֲשֶׁר נָתַן אֱלֹהִים לִבְנֵי הָאָדָם לַעֲנוֹת בּוֹ: (יא) אֶת הַכֹּל עָשָׂה יָפֶה בְעִתּוֹ גַּם אֶת הָעֹלָם נָתַן בְּלִבָּם מִבְּלִי אֲשֶׁר לֹא יִמְצָא הָאָדָם אֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים מֵרֹאשׁ וְעַד סוֹף: (יב) יָדַעְתִּי כִּי אֵין טוֹב בָּם כִּי אִם לִשְׂמוֹחַ וְלַעֲשׂוֹת טוֹב בְּחַיָּיו:(יג) וְגַם כָּל הָאָדָם שֶׁיֹּאכַל וְשָׁתָה וְרָאָה טוֹב בְּכָל עֲמָלוֹ מַתַּת אֱלֹהִים הִיא: (יד) יָדַעְתִּי כִּי כָּל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה הָאֱלֹהִים הוּא יִהְיֶה לְעוֹלָם עָלָיו אֵין לְהוֹסִיף וּמִמֶּנּוּ אֵין לִגְרֹעַ וְהָאֱלֹהִים עָשָׂה שֶׁיִּרְאוּ מִלְּפָנָיו:

מוזמנים לדיון

בברכה

יששכר עשת


תגובות
17/8/2006 09:28
תאריך:
 
ללא תגובות הפורום : צביאל רופא
17/8/2006 11:33
תאריך:
 
ללא תגובות המשך קיום הפורום : דב גולדברד
19/8/2006 15:43
תאריך:
19/8/2006 21:06
תאריך:
 
 
עם תגובות משמח מאוד : סימה מנור
20/8/2006 08:35
תאריך:
 
20/8/2006 08:59
תאריך:
 
20/8/2006 15:04
תאריך:
20/8/2006 14:18
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון