שלום לך יוסי,
קראת פעם ושוב ועדיין לא הצלחתי להבין את התשובה לשאלה איך מתקבל אצלך השפעה חיצונית על העולם היהודי בכלל ועולם ההלכה בפרט.
רציונל ואמונה ומה שביניהם...
בקשר לשלושת נשותיו של אברהם יש מדרש שאומר שאבהרהם שולח את שלושת נשותיו ונותן להם מתנות,המתנות שהוא מעניק להם היינם המקור לכל החוכמה שקיימת ,אצל אומות העולם. מדרש ששוכח שאנו רק העם הנבחר בגלל שקיבלנו את התורה. ולא מקור כל החוכמה עלי אדמות
העדרים והכבשים שעולים להר סיני,ומטילים את גליליהם שם הוא מדרש שמנסה לחדד את העניין שלא היה קדושה בהר אלא ההר התקדש ,לרגל מתן תורה ומיד אח"כ נעלמה הקדושה.
לוחות הברית שנשברו הם שוב מדרש על העוז של משה לשבור משהו שנכתב ע"י הגבורה,שוב על הקדושה שיכולה להפוך לתועבה.
ואחרון נחש הברזל שמשה מרפא דרכו את בני ישראל החולים ,ואח"כ אנו שומעים שהנחש הופך לאחד מחלקי המשכן עולם,
אולם הוא נהרס ע"י המלך(לא זכור לי שמו,מצטער)כיוון שהפך מקדוש לעבודה זרה.
שם המשפחה שלי ושלך מקורו במנהג מהמאה ב13-14 באשכנז. ע"י אחד ממלכי גרמניה.
וכלב שעולה לקברי אבותיו,אין דינו ככדין עליה לקברי צדיקים.
חלילה לי מלקבוע מי יהודי ,טוב יותר או אדוק יותר רק שמנהג הנ"ל נראה לי מגונה.
בברכה.
|