פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


ארכיון: פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:הצג את כרטיס הביקור של צביאל רופא צביאל רופא   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:11/1/2006 11:37

נושא:

על דתיים, על חילוניים ועל מה שקיים באמת...
תוכן:

צורמים לי הכינויים הקיבוציים "דתיים" מצד אחד ו"חילונים" מצד שני וזה לא רק עניין סמנטי!

הידוע לכם שבכל התנ"ך כולו אי אפשר למצוא את המלה "דתי"? (חוץ מאשר במגילת אסתר אשר שם מדובר על "דתי" במובן "חוקי" - "ואת דתי המלך אינם עושים...").

ובאמת מעניין שהתנ"ך ממש לא "מעוניין" להשתמש בכינוי זה, ואולי גם מעניין לשאול באיזה כינוי התנ"ך כן משתמש בפועל בבואו לציין שמישהו קרוב לאלוהים.

ואולי יש כינויים אחדים למי שקרוב לאל והולך בדרכיו. אשמח אם מישהו מלומד יאיר את עיניי. אבל למיטב ידיעתי, התנ"ך מרבה לכנות אנשים הקרובים לאל: "יראי ה'" או ביחיד "ירא ה'". ופה עוד לא נגמרו לי השאלות, ואני תהיתי מדוע הקרבה לאל מתבטאת בלשון של פחד ויראה?

וחשבתי לעצמי שכאשר מישהו מצוי בחושך והוא למשל יכול לגנוב חפצים יקרי ערך עד מאוד והפיתוי הוא גדול ועצום ובייחוד כאשר אין כל חשש שיתפסו אותו... או אז נמדדת קרבתו לאל אשר ממעל!

כי אז, אם הוא ירא ה' - מפחד מהאל אשר כל העת מקנן בו ומצוי בתודעתו... אזי יעמוד בפיתוי. ואם רק לבש בבוקר קפוטה וחבש שטריימל כתחפושת בלי שום שמץ של יראה מפני בוראו, אזי מן הסתם אין כאן צורך לפרט את יכולתו הדלה להתגבר על ייצרו...

בהתאם, אני חושב שיש מיליוני אנשים "חילוניים" אשר הם למעשה "יראי ה'" ולכן בעצם "דתיים" מאוד, וגם מיליוני אנשים "דתיים" שכל קשר בינם לבין הקב"ה הוא מקרי בהחלט.

מה דעתכם? 


תגובות
13/1/2006 00:49
תאריך:
 
 
13/1/2006 11:23
תאריך:
13/1/2006 09:06
תאריך:
 
ללא תגובות מעשי ידי אדם : צביאל רופא
13/1/2006 13:35
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון