פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


ארכיון: פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:25/8/2005 11:37

נושא:

צדק מאחה
תוכן:

הי כולם

באדיבות אילן שריף התגלה לי עולם מרתק מתחום הגישור והמשפט בענין פגיעה באחר.

מוזמנים לקרוא להתענין לנסות, כולל ביחסי הורים ילדים.

פתחתי גם דפית בענין בתיקיה "טיפול פסיכולוגי יהודי"

מתוך אתר סולחה אתר הגישור ישראלי

כתבה ב"מעריב" מיום 14/11/04 ע"י משה כהן

הכותרת: "גישור בין עבריינים קטינים לקורבנותיהם".

הכתבה מביאה פרטים אודות תוכנית ק.ד.מ. -"קבוצת דיון משפחתית" המצביעה על נתונים חיוביים בנושא הצדק המאחה. הערכת התוכנית נעשתה ע"י מכון "ברוקדייל".

התוכנית היא הליך גישור פלילי הידוע גם בשמו-"צדק מאחה", המופעל בקרב בני נוער עבריינים -וכנראה, בהמלצת המשטרה והפרקליטות, יורחב גם לעבריינים בגירים.

ההליך מבוסס על קבוצת דיון, בהשתתפות הקורבן הפוגע, בני משפחותיהם ונציגים של המשטרה ושירותי הרווחה. את הפגישה מנהל מגשר -אדם שלישי ניטרלי ואובייקטיבי.

בסוף המפגש מורכבת תוכנית שיקומית לפוגע, הכוללת בתוכה גם פיצוי הולם לנפגע.

התוכנית מופעלת כאלטרנטיבה להליכים פליליים רגילים, בדרך כלל לפי הפניה של המשטרה, ובמקרים מסוימים גם של בתי המשפט.

התנאי הבסיסי הוא הסכמתם של הנער הפוגע והקורבן, והודאת העבריין בביצוע העבירה.

ביצוע התוכנית השיקומית במלואה, אמור לגנוז את התיק הפלילי.

ראש מדור נוער במשטרה, סנ"צ סוזי בן ברוך אומרת, כי "מדובר בשיטה חדשנית, המיושמת בשלב זה רק לגבי קטינים. היא מאפשרת לנער הפוגע להבין לעומק את חומרת המעשה, מעצם המפגש עם הנפגע וההתרגשות הדו-צדדית של הפוגע מול הנפגע ובני המשפחות של שניהם".

"היתרון בכך, שבמפגש אחד או שניים הפוגע מתחרט, מבין את חומרת המעשה, ומקבל עליו התניות אשר מפוקחות על ידי שירות המבחן לנוער, ובעיקרון תורמות לקהילה"".


תפילה למגשר (מתוך ספר התפילות לרבי נחמן מברסלב)

נשלח באדיבות הרב נתאי מלמד, יולי 2002

אבינו בשמים
מלך שהשלום שלו
אתה יודע כל ריבוי המחלוקות וחילוקי הדעות ופירוד הלבבות שנתרבו מאוד בדורותינו בעוונותינו הרבים ועתה איני יודע כלל מה לעשות ואיך להתנהג ואיך לדבר ואיך לצפצף ואיך לרמז ואיך להתפלל על זה אני מבולבל כשיכור ריבונו של עולם אדון השלום זכני להיות איש שלום באמת אוהב שלום ורודף שלום תמיד באמת בלב שלם ולא אחזיק במחלוקות כלל לעולם אפילו נגד החולקים עלי וקמים כנגדי ועושים לי מה שעושים ואזכה להיות כעפר ממש כאדמה הזאת שהכל דורכים עליה והיא נותנת להם כל הטבות . יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו אדון השלום מלך שהשלום שלו שתשים שלום בין עמך ישראל ויתרבה השלום עד שיומשך השלום בין כל באי עולם ולא יהיה שום שנאה וקנאה ותחרות וניצחון וקינטור בין אחד לחברו.
רק יהיה אהבה לשלום גדול בין כולם עד שיוכלו להתועד ולהתייעץ יחד אחד עם חברו וידברו זה עם זה ויסבירו זה לזה האמת ויזכירו זה אל זה להסתכל על עצמם היטב בעולם הזה עולם החולף כהרף עין כצל עובר לא כצילו של דקל ולא כצילו של תומר אלה כצילו של עוף הפורח , ואז יגרשו הרוח שטות בקירבם , ויתרבה , ויתגדל השלום בעולם השלום הנפלא שאתה עתיד לגלות לעתיד לבוא .
ה' שלום ברכנו לשלום

 

הביא יששכר


 

 


תגובות
ללא תגובות דיני נזיקין : יששכר עשת
25/8/2005 11:39
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון