פרשת השבוע למבוגרים וילדים, לשיחה במשפחה ובין חברים.
פרשת אמור ספר ויקרא פרקים כ"א-כ"ד
*הכהנים מצווים על קדושתם וקדושת משפחתם. עליהם להקפיד על התנהגותם ואורח חייהם ואפילו בבריאותם הפיזית, מתוקף היותם משרתים בקודש.
*בני ישראל מצווים להקרבת קרבנות ללא מום.
*בני ישראל מצווים על מועדי מקרא קודש. בהם חל איסור מלאכה. שבתות והמועדים מפסח, חג העומר ואחרי שבע שבתות תמימות חמישים יום שהם ספירת העומר, חג השבועות, ראש השנה, יום כיפורים וסוכות.
*מצויינות בהקשר לעבודת הקודש עריכת מנורה, נרות וחלות לפני ה'. כמו שאנו עושים בשולחן השבת.
*מסופר על ישראלי ומצרי שרבו ביניהם. הישראלי קילל את המצרי בשם השם. עונשו היה שרגמו אותו באבנים. חל איסור חמור על קללות אלוהים ועל שימוש בשמו לשווא.
*חל איסור חמור על אלימות ועל פגיעה באחר. חוקי שן תחת שן ועין תחת עין חלים על המכה. חל גם איסור לפגוע בחיות.
*מוזכר בפירוש שמצוות אלו מכוונות לכל בני ישראל ואלו הנלווים אליהם.
המקצוע מחייב את אורח חיי בעל המקצוע.
הכוהנים מצווים לאורח חיים טהור הם ובני משפחתם. במקצועות השונים הקשורים בחינוך ונגיעה בנפש האחר. פוליטיקאי, מטפל מורה ועוד. עד כמה או מרגישים מחויבים באורח חיים מוסרי, ערכי, בריאותי, שלנו ושל משפחתנו? הרי אנו משמשים בקודש של אחריות לחינוך אחרים והשפעה על אחרים?
ספר ויקרא פרק כ"ב.
(ב) דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו וְיִנָּזְרוּ מִקָּדְשֵׁי בְנֵי יִשְׂרָאֵל וְלֹא יְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר הֵם מַקְדִּשִׁים לִי אֲנִי ה':
להגיד תודה.
אם אדם מישראל רוצה להודות לה' הוא יכול להקריב קרבן תודה.
כמה בסביבתנו אנו מודים זה לזה? ילדים והורים, מנהלים וכפיפים, מורים ותלמידים, נותני ומקבלי שירות. מה כוללת התודה רגשית ומעשית? האם אנו אומרים תודה רק על עניינים יוצאי דופן? או בדרך קבע. ועוד פרט חשוב ביותר! האם אנו יכולים לקבל את התודה, או מרגישים נבוכים ואומרים לא צריך? האם המבוכה נכונה ליחסים ברגע התודה? האם היא פוגעת או מקילה על אומר התודה?
ספר ויקרא פרק כב
(כט) וְכִי תִזְבְּחוּ זֶבַח תּוֹדָה לַיהֹוָה לִרְצֹנְכֶם תִּזְבָּחוּ:
האם זה מוכר לך? קרה לך? מה תעשה/י? למה דווקא ככה?
שבת שלום.
יששכר עשת