שלום לאורח הלא קרוא.
אחרי שקראתי את דבריך בוודאי יסכימו איתי האחרים שאתה קרוא בהחלט.
דברי ביקורת וחילוקי דעות מקומם כאן. כתיבתך נעימה, מכובדת ומאתגרת.
מוזמן להמשיך.
למען כולם הנה דברים של "האורח הלא קרוא"
שלום לכל באי הפורום הזה. אני זר כאן, אבל לא יכולתי להתעלם מההתייחסות שמצאתי בו למיתולוגיה יוונית. לא ארחיב בנושא זה מעבר למידה הרצויה, אבל תפיסת האלילות שהוצגה על-ידי יששכר אינה קשורה בשום אופן לתפיסה הקלאסית המקורית של יוון העתיקה. אין שום דבר רע בשימוש חופשי בדימויים תרבותיים, אבל חשוב לזכור להבחין בין המקור לבין החיקוי המזוייף. אני יכול לציין שבאופן כללי ויסודי מאד התפיסה היוונית האותנטית דוגלת באיזון ולא בהתמסרות קיצונית לאל אחד. הרעיון המרכזי הוא יצירת הרמוניה וגם החגים מיועדים בסה"כ לכל אלי יוון וחשוב לרצות את כולם במידה הנכונה. עיקרון זה משתקף בבירור בפילוסופיה היוונית וכתוב על הקולוסוס במקדש אפולון- "אין דבר שהוא לא לפי מידה", כלומר- "הכל לפי מידה". עוד עובדה מהותית היא שהגורל במיתולוגיה הוא כוח עליון ובלתי-תלוי שאף אחד לא מכוון אותו. אין לי התנגדות לשימוש בדימויים מעולם זה או אחר, אבל אסור לעוות את המקור או להציג את הדימויים שמשמעותם שונתה בשמם המקורי בלי לציין שהם שונים מהמקור.
מוזמנים להרחיב בענין.
מוזמנים להציע פרשנות לתורת האלים היוונית.
איך היא משקפת את החוויה האנושית הפסיכולוגית חברתית?
איך היא מבטאת ערכים אנושיים?
מה היא באה ללמד אותנו?
ונחכים ונתעשר ביחד.
אני מניח שפסיכולוגים יונגייאניים יש להם הרבה מה להעשיר אותנו בנושא זה.
מוזמנים.
שבת שלום
יששכר
|