מתמחים


ארכיון: מתמחים


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:רותםתאריך:20/12/2006 19:24

נושא:

נדחתה הרפורמה בבריאות הנפש בחצי שנה!
תוכן:http://news.walla.co.il/?w=/1/1027417

נוכח הביקורת שספגה הרפורמה הבטיח שר הבריאות כי החקיקה תושלם ב"הסכמה כוללת בין כל הצדדים"

יישומה של הרפורמה בשירותי בריאות הנפש, המעבירה את האחריות על שירותי אישפוז פסיכיאטריים והטיפול הקהילתי ממשרד הבריאות לקופות החולים, נדחה בכחצי שנה. כך אמר היום שר הבריאות יעקב בן-יזרי בכנס המכון הישראלי לניהול.


הרפורמה, שהיתה עתידה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר, נדחתה בשל הוצאתה מחוק ההסדרים והעברתה להליכי חקיקה עצמאיים. לנוכח הביקורת שספגה רפורמה זו בשבועות האחרונים מצד אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, החרדים לפגיעה במעמדם המקצועי, ניסה שר הבריאות להרגיע היום את הרוחות, כשהבטיח כי הליכי החקיקה יושלמו ב"הסכמה כוללת בין כל הצדדים".


מנכ"ל מכבי: מסרב ליישם הרפורמה

כפי שמציע חוק ההסדרים, בין השנים 2007-2010, האוצר יוסיף עוד 230 מיליון שקלים לשיפור איכות השירות לחולי הנפש, מלבד הגדלת סל הבריאות ב-1.2 מיליארד שקלים.


ואולם מנכ"ל קופת חולים מכבי, פרופ' שוקי שמר, הודיע היום כי הוא מסרב ליישם את הרפורמה במתכונתה הנוכחית. "אני רוצה שחולי הנפש יקבלו טיפול טוב יותר מזה שקיבלו עד היום", אמר פרופ' שמר. "אם מציעים לתת את אותו שירות - אין לי טעם להיכנס לזה". שמר אמר כי יש להקצות 300 מיליון שקלים "כדי לתת טיפול טוב יותר לחולים". בנוסף, המליץ מנכ"ל מכבי לחתום על אמנה משותפת למשרדי האוצר, הבריאות וקופות החולים, "לטיהור חוסר האמון בין שלושת הגופים".

תגובות
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון