לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אי-לוחמה פסיכולוגית | תגובת יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים לכתבה ב"הארץ"

אי-לוחמה פסיכולוגית | תגובת יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים לכתבה ב"הארץ"

כיכר העיר | 3/7/2014 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

עם כל ההערכה לעבודה הרבה והיסודית שהושקעה בכתבה של הילו גלזר, במוסף האחרון של "הארץ" (27.6.14), תחת הכותרת "לוחמה פסיכולוגית", מצאתי לנכון להתריע כנגד התדמית השלילית והלא מוצדקת, העלולה לנבוע ממנה לפסיכולוגים ולמקצוע הפסיכולוגיה. בעקבות כך, יש לחשוש מפגיעה אפשרית, באוכלוסיית הנזקקים לשירותנו. אותם כ-20% הסובלים ממצוקות נפשיות, בכל זמן נתון ואשר אינם מתמצאים, לרוב, בהבדלים שבין הגישות הטיפוליות השונות. כל עניינם הוא לקבל סיוע מקצועי, זמין, מהיר, יעיל ואיכותי.

לכן, כמי שמייצג ועומד בהווה בראש הגוף האמור לייצג, להנחות ולהגן על מעמד ואיכות הפסיכולוגים והפסיכולוגיה בארץ, ברצוני להדגיש ואף להבליט את אחידות הדעים ושיתוף הפעולה המתקיימים בהווה, בין הסתדרות הפסיכולוגים שאני עומד בראשה לבין ראשי הגופים הפסיכולוגיים המרכזיים האחרים, כמו יו"ר מועצת הפסיכולוגים, הפסיכולוגית הארצית של משרד הבריאות ועוד וכן להעמיד ולו מקצתם של דברים על דיוקם.

הכתבה מדגישה ומבליטה הקיטוב "המלחמתי", המתקיים לכאורה, בין חסידי הגישה הטיפולית "הדינאמית", לבין זו "הקוגניטיבית-התנהגותית". היא מרחיקה לכת עד כדי ייחוס "מלחמה" בין ה"ישן" ל"חדש" ואף בין הצעיר למבוגר.

אדרבא, אנו רואים בכך, בדומה לעמיתנו המקצועיים ברחבי העולם, פלורליזם רעיוני, מחקרי ומעשי, שהינו הכרחי ו"סם חיים", התורם דווקא להעמקת החוכמה המקצועית המצטברת והחיונית. כמאמר חז"ל: "קנאת סופרים תרבה חוכמה".

יתרה מכך, הכתבה דנה בחלקה ב"חדשות" ישנות, שהשתנו עם השנים על ידי "צעירים ומבוגרים" כאחד. שכן, כבר באמצע המאה הקודמת וביתר מינוף בשנות ה-70 ואילך, התבססו והתפשטו, להלכה ובפועל, טיפולים דינאמיים קצרי מועד ותחומים בזמן. גם "הגישה האינטגרטיבית", המשלבת אלמנטים וכלים טיפוליים מתחום האסכולה הדינאמית יחד עם כלים קוגניטיביים והתנהגותיים, תפסה מקומה הראוי והשפעתה הקלינית-מקצועית, מתרחבת והולכת.


- פרסומת -

במקביל, הוכח מחקרית, רבות פעמים, שאין עדיפות מוחלטת או מובהקת לשיטה ספציפית, כזו או אחרת על פני רעותה. על כן אף הומלץ ונקבע שיש ליחס את החשיבות הרבה ביותר להתאמה אישית מרבית בין הגישה והכלים הטיפוליים הנבחרים, על ידי בעל המקצוע, לאפיוניי בעייתו של הפונה, מאפייני אישיותו וצרכיו הייחודיים. עובדה מקצועית זו מחייבת, מטבע הדברים, ידע וניסיון מקצועיים וכוללניים נרחבים מאד, כמתקיים בהכשרה הממושכת והאינטנסיבית ביותר של הפסיכולוגים בארצנו.

קביעה זו אף מובילה ומחייבת אותנו, בעלי מקצוע הפסיכולוגיה, לצורך לקדש ולהתמקד במאבק נחרץ ומתמיד, לא ביננו הפסיכולוגים, המעדיפים גישה מקצועית כזו או אחרת, אלא, כנגד המתיימרים "לטפל" בתחום הבריאותי הרגיש והחשוב ביותר, הלא הוא בריאות הנפש ומעסיקיהם הפוטנציאליים, מבלי שרכשו השכלה, הכשרה, ניסיון ורישוי מקצועי וחוקי מתאימים.

ד"ר מאיר נעמן

יו"ר, הסתדרות הפסיכולוגים בישראל

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
נילי בן-אבי
נילי בן-אבי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה, יקנעם והסביבה
רחל כהן
רחל כהן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
ענבל סיני
ענבל סיני
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
לילך צבי
לילך צבי
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של כיכר העיר

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.