לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
לסיכום השנה של בריאות הנפש הציבורית בתקשורת

לסיכום השנה של בריאות הנפש הציבורית בתקשורת

שפיות זמנית | 23/12/2016 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

השבוע האחרון מייצג היטב את המקום שתפסה בשנה זו מערכת בריאות הנפש הציבורית בתקשורת הישראלית, הן מבחינת גודלו והן מבחינת תכניו. בתום שנה שבה הביקורת על הכשלים ביישום הרפורמה בבריאות הנפש ועל היחס למטופלים במחלקות פסיכיאטריות נשמעה תדיר, התפרסמו מספר כתבות מכמה זוויות התבוננות על הנושא:
את זווית הראייה של מתמחים בפסיכולוגיה קלינית השמיעה מתמחה בפסיכולוגיה קלינית ופעילת תנועת "בנפשנו" בראיון שנערך בתכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל. התכנית מתייחסת לתורי ההמתנה הארוכים באופן חריג במרפאות בריאות הנפש בארץ כיום, להיעדר שירותי בריאות נפש בפריפריה ולהמתנה הממושכת להתחלת ההתמחות בפסיכולוגיה.
נציגת התנועה למען הפסיכולוגיה לציבורית וכן נציג ההורים הפונים לטיפול התארחו בתכנית העולם הבוקר של רשת, שעסקה גם היא בבעיות ביישום הרפורמה בבריאות הנפש ובעיקר היעדר צביעת התקציבים שהועברו לקופות החולים, באופן שגורם לחוסר בכוח אדם לטיפולים פסיכולוגיים.
בשונה מהמחסור בתקנים ובמלגות לפסיכולוגים, מתאר ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, מצב של תקנים רבים לרופאים פסיכיאטריים שממתינים לאיוש. המצב הקשה של תחום הפסיכיאטריה, מבחינת תנאי העבודה ומבחינת המעמד החברתי של התחום מרתיע רופאים רבים מלבחור להתמחות בו. בראיון שנערך עימו באתר YNET מתאר ד"ר פישל את המצב הקשה של בתי החולים הפסיכיאטריים בארץ וממליץ על הקמת ועדה ציבורית מחייבת שתעסוק בבעיות בטיפול הפסיכיאטרי הציבורי.
בעיתון כלכליסט מזהיר פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בי"ח הדסה, מפני קריסת שירותי בריאות הנפש בבית חולים. הסיבה לקריסה זו היא חובות גדולים של קופות החולים כלפי בית החולים. מאז הרפורמה קופות החולים לא משלמות עבור השירותים שהתחייבו לשלם לאחר הרפורמה ולכן הם ממומנים על-ידי בית החולים, שנותר בגירעון משמעותי.
מכלל הדיווחים הצורך שעולה הוא פיקוח הדוק יותר של משרד הבריאות על יישום הרפורמה, דאגה שהתקציב שהועבר לקופות החולים לצורך בריאות הנפש אכן יממש את יעדו ויאפשר עבודה איכותית של יותר מטפלים.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: הרפורמה בבריאות הנפש
ליאת ברונשטיין ז'ריקר
ליאת ברונשטיין ז'ריקר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.