לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
למעלה מ-2500 פסיכולוגים ופסיכולוגיות חתמו על עצומה שקוראת להסתדרות הפסיכולוגים (הפ'י) להצטרף למחאה

למעלה מ-2500 פסיכולוגים ופסיכולוגיות חתמו על עצומה שקוראת להסתדרות הפסיכולוגים (הפ'י) להצטרף למחאה

שפיות זמנית | 18/7/2023 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

פסיכולוגים ופסיכולוגיות מכל תחומי המומחיות חתמו על עצומה שקוראת להסתדרות הפסיכולוגים.ות בישראל (הפ"י) להצטרף למחאה ולהשבית את מערך בריאות הנפש, במידה והחקיקה תקודם. העצומה נוצרה ביום חמישי האחרון ביוזמת קרן גל-מיכלזון, גלי נאור-זיידמן, הילית בר אל, לירן זליגמן, שימי גלעד, עדי הירש, שרון פילובסקי והילי כוכבי. המכתב המלא מצורף לנוחיות הקוראים:

13.7.2023
לכבוד מר יורם שלאייר, יו"ר הפ״י                                              

הנדון: פנייה דחופה להפ"י להבעת עמדה כנגד ההפיכה המשטרית

שכם אל שכם, עם אחינו הרופאים והרופאות, אנו הח"מ – פסיכולוגים ופסיכולוגיות מכלל תחומי המומחיות – קוראים להבעת עמדה נחרצת וחד-משמעית של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל כנגד ההפיכה המשטרית.

אנחנו קוראים להפ"י להביע אומץ לב ומנהיגות, הנדרשים מארגון מקצועי בימים קשים אלה, ולקדם השבתה מוחלטת של מערך שירותי בריאות הנפש – בקהילה, במסגרות השפ"חים, במרפאות הציבוריות, בבתי החולים, במכונים להתפתחות הילד, ובכל מסגרת אחרת – ציבורית או פרטית, וזאת – אם תקודם החקיקה בכנסת לביטול עילת הסבירות, או אם יקודמו כל אחד מחוקי ההפיכה המשטרית האחרים.

כמי שאמונים על שמירה, קידום וטיפול ברווחתם הנפשית של כלל תושבי ישראל – ללא הבדל דת, גזע ומין – איננו יכולים לעמוד מנגד, כאשר המשטר מקדם חקיקה שהופכת את ישראל למדינת עולם שלישי, ללא איזונים ובלמים, ללא הפרדת רשויות.

אנו עדים כבר היום לעלייה חמורה ומדאיגה בהסתה כנגד להט"בים, כנגד אזרחים ערבים, עלייה בהדרת נשים, וחוקים המאיימים לגזול מאזרחי ישראל את החופש ואת הזכויות הטבעיות, הקיימות רק במשטר דמוקרטי-ליברלי. אין מי שחולק על כך שחיים במשטר דמוקרטי הם תנאי בסיסי לרווחה נפשית. בלי דמוקרטיה אין חופש, בלי חופש אין חיים מלאים.


- פרסומת -

הפ"י כארגון מקצועי אינו יכול לעמוד מנגד. רק לפני ימים ספורים חזינו בתגובת הממשלה לתוצאות הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין – ובפעולה הנמרצת לביטול מוסד זה, וזאת – רק כי תוצאות הבחירות לא תאמו את רצון הממשלה. האם הפ"י, כארגון מקצועי, יכולה להעמיד את עצמה בסיכון דומה? בימים אלה שקט הוא רפש. כאנשי בריאות הנפש יש לנו אחריות יתרה וחובה מקצועית, ערכית, מוסרית ואתית, לפעול למען הבריאות הנפשית של כלל הציבור במדינת ישראל. לא נמשיך לתת שירותי בריאות נפש במדינה בעלת אופי דיקטטורי. זוהי זכות וחובה – אזרחית ומצפונית – לפעול בימים אלה, להצלת הדמוקרטיה, להפסקת ההסתה ולמניעת קרע בעם.

פסיכולוגים ופסיכולוגיות שמעוניינים לחתום על העצומה יכולים לעשות זאת בקישור הבא.

 

עצומה עמוד 1עצומה עמוד 2


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פוליטי
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
זיו לוין
זיו לוין
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
רקפת כץ-טיסונה
רקפת כץ-טיסונה
פסיכולוגית
שפלה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אביב נוימן
אביב נוימן
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.