לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
הספר האדום של יונג | רות נצרהספר האדום של יונג | רות נצר

הספר האדום של יונג | רות נצר

ספרים | 12/1/2023 | 2,260

תיווך הטקסט של 'הספר האדום' והציורים החידתיים שבו לקורא העברי, תוך התייחסות למרחב המיתי, האלכימי, הדתי, השמאני, האמנותי והספרותי מתוכם צמח. המשך

 

הספר האדום של יונג

רות נצר

הספר האדום של יונג

המרחב המיתי, הדתי, האמנותי והספרותי

אידרא

 

בעקבות קרע ב- 1913 בינו לפרויד עבר הפסיכיאטר הידוע ק.ג. יונג משבר נפשי חריף. בתקופה זו הוא התמסר לבדו למסע ריפוי יחודי של דמיונות הזויים בעמקי עולמו הפנימי. מסע זה הוליד את הציורים והטקסט של 'הספר האדום' שהם דיאלוגים שערך יונג עם דמויות דמיוניות בניסיון להבין את התת-מודע שלו ואת הלא-מודע הקולקטיבי. התהליך שתועד בשנים 1913–1930 ב'ספר האדום' הניב תובנות שהן הבסיס העיקרי לתורתו ולשיטת הטיפול של 'דמיון אקטיבי'. יונג, מהוגי הדעות הגדולים של המאה העשרים, ראה ב'ספר האדום' את עבודתו החשובה ביותר. בעת הופעת הספר באוקטובר 2009 הכריז ה'ניו-יורק טיימס' כי הוא "הגביע הקדוש של הלא מודע". הספר תורגם לשפות רבות, קיבל תהודה ענקית בכל העולם, והוכר כבעל ערך פסיכולוגי, אמנותי, מיתולוגי, תאולוגי והיסטורי.

ספרה של רות נצר מתווך בין הקורא העברי לבין הטקסט המיתי-סימבולי-מטפורי של 'הספר האדום' והציורים החידתיים שבו, בהתאם לסימבוליקה של הפסיכולוגיה היונגיאנית. הספר עוסק במרחב המיתי, הדתי, האלכימי, השמאני, האמנותי והספרותי מתוכם צמח הספר האדום. נצר מבארת את המשמעות הסמלית של ציוריו, ואת הקשר לסגנונות האמנותיים והספרותיים של תקופתו.

הספר עוסק בדילמות שנתקל בהן הקורא – האם יונג היה משוגע? האם היה אאוטסיידר, גאון מעמקים יצירתי? ממי הושפע? מי היו הדמויות שיונג פוגש במסעו? האם יונג היה גנוסטי? האם יצר תורה דתית או תורת נפש של פסיכותרפיה? מדוע לא סיים את ספרו?

הכותבת מובילה בכשרון, חכמה ורגישות את קוראי הספר אל מסעו של יונג ומצליחה לפרש את תכני החזיונות שלו בהקשרם האישי והקולקטיבי. ספר זה הינו תרומה ממשית וייחודית להבנות חדשות בפסיכואנליזה, תרבות, והומניזם במאה ה-21. (ד"ר גדי מעוז – פסיכולוג קליני ורפואי, אנליטיקאי יונגיאני)


- פרסומת -

 

רות נצר היא פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית יונגיאנית בכירה. מלמדת במכללת סמינר הקבוצים. אמנית וחוקרת ספרות וקולנוע. פרסמה עשרה ספרי עיון על מסע הנפש במיתוס, בספרות ובקולנוע; ספר פרוזה –- 'אוטוביוגרפיה משפחתית', וכן פרסמה אחד עשר ספרי שירה, עליהם זכתה בחמשה פרסים ספרותיים.

לרכישת הספר ביריד

הפרק הראשון בספר, 'מבוא לספר האדום', זמין לקוראי פסיכולוגיה עברית באדיבות המחברת וההוצאה לאור.​​​​​​​​​​​​​​

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, קארל יונג
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
אפרת גל
אפרת גל
מטפלת בהבעה ויצירה
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה, יקנעם והסביבה
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.