יריד פסיכולוגיה עברית

לשחק CBT מתבגרים

מחיר קטלוגי: 89.00 ₪
מחיר: 79.00 ₪

המוצר אזל

המוכר: אמציה - הוצאת ספרים
טלפון: 052-8087052 (אמציה כהן)
דמי טיפול ומשלוח: 25 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: באמצעות צ'יטה לנקודת מסירה או משלוח עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 10 ימי עסקים
לשחק CBT מתבגרים

לשחק CBT מתבגרים

משחק מאת שלי זאנטקרן​​​​​​​

מטרת המשחק היא לפתח עם המתבגרים דיאלוג ושיח גמיש על אירועים מחיי היומיום שלהם ושל סביבתם.

הערכה כוללת:

הקלפים עוסקים באירועים שונים מחיי היומיום של המתבגרים. השאלות המופיעות בגב הקלפים מאפשרות שיח מעניין ועוזרות במיקוד ההתבוננות פנימה והחוצה.

הסרגל הגמיש למעשה מלמד את המודל הקוגניטיבי-התנהגותי. הסרגל הוא דו צדדי וניתן לכתוב עליו (ניתן גם לשכפל העתקים כדי לאפשר למטופלים לשמור לעצמם את מה שכתבו). מטרתו של הסרגל לעזור לנו להבין את התהליך בו כל אירוע אליו אנו נחשפים נתון לפרשנות אינדיבידואלית (תגובה קוגניטיבית) שיוצרת רגש (תגובה רגשית), אשר בתורו מניע התנהגות מסוימת (תגובה התנהגותית).

השימוש במחשבות ממתנות מאפשר יצירת תגובות תואמות ויעילות יותר. נוכל לעבוד על זיהוי מחשבות, רגשות והתנהגות על ידי בחינת כל אחד משלבי התהליך. לאחר מכן, נלמד להשתמש במחשבות שלנו בצורה גמישה וממתנת ובכך להרגיש רגש אדפטיבי שיאפשר התנהגות יעילה.

אפשרויות משחק:

 כל אחד מהקלפים מייצג אירוע שיכול לקרות למתבגרים. להלן דוגמה לשימוש בקלפים בארבעה שלבים:

בשלב הראשון, המטרה היא לעורר שיח פתוח ולא מכוון. בוחרים קלף בבחירה מקרית או מכוונת, ושואלים לגביו שאלות: האם זה קרה לי פעם? מתי? עם מי?

בשלב השני, המטרה היא הבנה ותירגול של המודל הקוגניטיבי. בשלב זה נשתמש בצד הראשון של הסרגל (הצד בו כתוב "מחשבה מזיקה"). מניחים קלף אירוע על משבצת האירוע שבסרגל, וחושבים על השאלות: איזו מחשבה הייתה לי בזמן האירוע? מה הרגשתי? איך הגבתי? את התשובות ניתן לומר בעל-פה או לכתוב על הסרגל.

בשלב השלישי נתרגל מחשבה ממתנת. הפעם משתמשים בצדו השני של הסרגל. מניחים את אותו קלף האירוע מהשלב הקודם על משבצת האירוע  שבסרגל וחושבים על השאלות: איזו מחשבה ממתנת אני יכול לחשוב? איך מחשבה זו תשפיע על הרגש ועל התגובה? ניתן לומר את התשובות או לכתוב אותן.

בשלב הרביעי נתרגל את המודל הקוגניטיבי ונרחיב את השיח בדרך משחקית יותר, באמצעות השאלות שבגב קלף האירועים. זורקים קובייה ועונים  על השאלה בהתאם למספר המופיע בקובייה.

כל שאלה מתמקדת בנושא אחר וכך שש השאלות משלימות ביחד את התמונה המלאה של מחשבה, רגש והתנהגות. להלן הסבר מפורט של שש השאלות:

בשאלה זו נתבקש לספר תוך 30 שניות על 3 מחשבות אוטומטיות שיש לנו כרגע. מטרת המשימה היא להכיר את המחשבות האוטומטיות שלנו ולאפשר העלאה של מחשבות נוספות (גם אם הן לא נעימות), כדרך לקידום גמישות מחשבתית.

  1. בשאלה השנייה עלינו להשלים את המחשבה "הייתי רוצה ל…" במטרה לפתח שיחה על התנהגויות יעילות ולא יעילות המופיעות כתגובה למצבים שונים בחיי היומיום.
  2. בשאלה זו נשלים את המשפט "מצד אחד אני יכול לחשוב ש…" ולאחר מכן את המשפט "מצד שני, אני יכול לחשוב ש…" תרגיל זה עוזר לנו להבין שמחשבה אינה בהכרח המציאות ושיכולים להיות פירושים שונים ואף מנוגדים לאותו האירוע.
  3. בשאלה הרביעית נחשוב על הרגשות שעלו בנו בעקבות האירוע. מטרת השאלה היא לא לשנות את הרגש או להפחית מעוצמתו, אלא לתת לו מקום ולאפשר מודעות וקבלה של הרגש.
  4. בשאלה זו נחשוב מה היינו אומרים לחבר/ה שלנו אם הם היו במצב דומה. שאלה זו בוחנת פרספקטיבות ומפנה את תשומת לבנו לכך שאנו נוטים להיות סלחניים יותר כלפי אחרים ופחות סלחניים כלפי עצמנו.
  5. בשאלה האחרונה ננסה למצוא מחשבה שיכולה להרגיע אותנו במצבי קושי. עכשיו, אחרי שנתָנו מקום לרגש, ראינו שיכולים להיות פירושים שונים לכל אירוע והבנּו שייתכן שכלפי חבר שלנו נגיב באופן שונה, אולי נוכל לחשוב במכוון על מחשבה שיכולה להרגיע אותנו קצת, ואז לנסות ולהשתמש בה במצבי קושי כ"מנטרה" שחוזרת על עצמה.

משחק קבוצתי:

משתתף אחד לוקח קלף ומקריא את האירוע. המשתתף שאחריו עונה על השאלה הראשונה, המשתתף הבא אחריו עונה על השאלה הבאה וכן הלאה.

לשחק CBT מתבגרים
מחיר קטלוגי: 89.00 ₪
מחיר: 79.00 ₪

המוצר אזל


עוד אצל אמציה - הוצאת ספרים

ימים של אור וצל
אילמות סלקטיבית / רות פרדניק, יואל אליצור
הפרדוקס של קבוצות אינטרנט - לבד בנוכחותם של אחרים וירטואליים - ד"ר חיים וינברג
לחבר חלומות ומציאות יחדיו - על החיים הטובים מאת: פרופ. אדיר כהן
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.