אתר המתמחים בפסיכולוגיה קלינית

ידיעון הוועד

ידיעון וועד המתמחים פברואר 08

ידיעון הוועד פברואר 08
תאריך פרסום: 26/2/2009

שלום לכולם,

רשימת התפוצה גדלה, והיא עומדת כרגע על 155 מכותבים! בארץ, ישנם כ-500 מתמחים קלינים, ועוד מספר לא ידוע של בוגרי מגמות קליניות, המחפשים (נואשות...) מקום התמחות. על מנת שנוכל להגדיל את יכולת ההשפעה שלנו בפני הגופים שמקבלים את ההחלטות על גורלנו, כגון הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית במועצת הפסיכולוגים, הפסיכולוגית הראשית ובפני גופים רשמיים נוספים, חשוב שכמה שיותר מתמחים ומחפשי התמחות ייצטרפו לרשימת התפוצה, ויהיו בקשר עם ועד המתמחים. אתם מוזמנים לשלוח את המכתב למתמחים נוספים שהינכם מכירים, ולהציע להם להצטרף.

כתובתינו:  stpsymail@gmail.com.

 

להלן מספר עדכונים חשובים:

 

החטיבה לפסיכולוגיה קלינית

הסתדרות הפסיכולוגים בישראל

שמחה להודיע על

 

הקמת קבוצה טיפולית דינמית לסטודנטים ולמתמחים בתחומים טיפוליים

 

הקבוצה תיפתח בקרוב ותשלב עבודה על התהליך הקבוצתי עם עיבוד החוויות האישיות, בעבר ובהווה, של כל משתתף.

 

המנחים: פרופ' עמנואל ברמן – פסיכואנליטיקאי, מלמד בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה.

איריס רונן, מ.א. – עובדת סוציאלית במרפאה לבריאות הנפש רמת-חן.

 

הקבוצה תיפגש בימי שישי, בשעות 14:00-15:30, במרכז ת"א (אזור הבימה).

 

המעוניינים יוזמנו לשיחת היכרות. לפרטים ולתאום שיחת היכרות אפשר לפנות אל: עמנואל 052-8466984                                                                                                            איריס   054-4541255

 

 

 

1. מכתב לפסיכולוגית הראשית בנושא מצוקת מקומות ההתמחות- לפני כחודשיים, שלח ועד המתמחים מכתב לימימה גולדברג, הפסיכולוגית הראשית, בנוגע למצוקת מקומות ההתמחות ומיעוט המילגות. למכתב צורף מכתב של מתמחה המתארת את תלאותיה במציאת מקום התמחות קליני. שני המכתבים נשלחו גם ליו"ר הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית במועצת הפסיכולוגים, ד"ר שרה אבין, בבקשה שתעביר זאת גם לשאר חברי הועדה. קיבלנו את תשובתה של הפסיכולוגית הראשית, והיא מצורפת בקובץ, עם מכתב הפניה שלנו אליה. עיקר דבריה הם: 1. כרגע לא צפוי שמספר המילגות יגדל. לאור המצוקה, ינוסחו כללים חדשים לזכאות למילגה (מפורט בסעיף הבא) 2. הפסיכולוגית הראשית מפקחת על כך שלא ידרשו ממתמחים לבצע יותר משנה אחת במקום אשפוזי. למעט מספר קטן מאד של מקומות חריגים, אין לדרוש ממתמחה לבצע יותר משנה אחת במקום אשפוזי כתנאי קבלה. במקרה של חריגות מכלל זה, יש לפנות לפסיכולוגית הראשית, ובמידה ויש צורך, פנו אלינו ונסייע!

 

2. שינוי בתנאים לזכאות למילגת התמחות- כפי שמוזכר במכתב מהסעיף הקודם, הפסיכולוגית הראשית פירסמה תנאים חדשים לזכאות למילגת התמחות. הלינק לתנאים החדשים- http://www.health.gov.i...;pageid=4347. ועד המתמחים עדיין לומד את הנושא, אך מי שמרגיש שכבר כרגע הוא נפגע מהתקנות האלו, אנא דווחו לנו.

 

3. שינויים בתחום הדיאגנוסטיקה- כידוע לכולם, וכפי שפורסם בתקשורת, ישנו ויכוח בין גישות שונות בתוך הפסיכולוגיה הקלינית בנוגע לאבחון ולטיפול (למי שפספס, מצורף קישור לכתבה ב"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=933847&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0). לאחרונה, הוקמה על ידי הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית ועדה שתפקידה לבחון את כל נושא האבחון, החל מהתואר השני ועד לאחר ההתמחות. הועדה מורכבת מנציגים של שלושת הגישות המרכזיות בארץ, דינמית, קוגנטיבית-התנהגותית ומשפחתית. נציג של ועד המתמחים נמצא אף הוא בדיונים אלו, על מנת לדאוג לזכויותיהם של המתמחים, ולדאוג לכך שההחלטות שיתקבלו יהיו תואמות את שעות העבודה של המתמחים, ולא ייצרו עומס רב מידי. אנו עומדים על כך שתהיה למתמחים בחירה רבה ככל האפשר בתחום האבחון. כפי שזה נראה כרגע, יש אוזן קשבת לטענתינו כי מספר האבחונים הנדרש כיום (20 בטריות מלאות) אינו הגיוני, ומהווה הכבדה משמעותית על חיי המתמחה. הדיונים הינם בראשיתם, וכשיהיו מסקנות נשתף אתכם בהן.

 

4. הרפורמה בבריאות הנפש- הצעת הרפורמה בבריאות הנפש עברה, בקיץ האחרון, בקריאה ראשונה. במהלך החודש האחרון, התקיימו שני דיונים בכנסת, בועדת רווחה ובריאות בנושא, עד שזה יובא לקריאה שניה ושלישית (על פי ההערכות, תוך כשנה). אנו דואגים שיהיה נציג של ועד המתמחים בכל הדיונים המתקיימים בכנסת בנושא. בנוסף לדאגה למטופלים, ולאיכות הטיפול להם הם יהיו זכאים, אנו דואגים להזכיר לכולם שנושא ההתמחות לא מעוגן כרגע בחוק, וכך, משאיר את נושא הכשרת המתמחים לרצון הטוב של קופות החולים. אנו פועלים למען עיגון בחוק של חובת קופות החולים לשמור על מערך ההכשרה בפסיכולוגיה קלינית, כפי שהוא כיום. ממכתב שקיבלנו ממנכ"ל משרד הבריאות, עולה כי נושא הכשרת הפסיכולוגים לא ממש מעניין אותו, ולדבריו, אחרי שהרפורמה תעבור, ישנו הפסיכולוגים את תנאי הכשרתם בהתאם למה שהרפורמה תציע. אנו ממשיכים להאבק בעיניין, ולאחרונה החלו מאמצינו לשאת פירות בכך שיו"ר האקדמאים בהסתדרות המח"ר השתכנע מטענותינו, ופנה אף הוא למשרד הבריאות בבקשה להבהרות בנושא.    

 

אנו מזכירים לכולם שוב, כי המושג "מתמחה" טומן בחובו טווח רחב של שלבים מקצועיים, החל ממסיימי תואר שני המחפשים התמחות לראשונה וכלה במתמחים שסיימו ארבע שנות התמחות ועומדים לפני הבחינה. על כן, לא כל המידע ולא כל המודעות רלוונטיות לכולם. אנא היאזרו בסבלנות. הועד פועל לרווחת כל המתמחים בכל שלבי ההתפתחות.

בהצלחה,

ועד המתמחים בפסיכולוגיה קלינית.

 

מקומות התמחות:

1. דרושים פסיכולוג קליני/מתמחה

למכון סאמיט, ליחידת המבוגרים דרוש פסיכולוג קליני או מתמחה (להתמחות שניה) או עו"ס קליני עם ניסיון בפסיכותרפיה, להשתלבות בקהילה טיפולית. ניתן לשלוח קורות חיים לפקס: 02-6766027 ; young_adults@summit.org.il העבודה מתאימה רק לתושבי ירושלים.

 

2. למרפאה לבריאות הנפש בנהריה דרושים מתמחים אשר סיימו את חובותיהם ויכולים להיות זכאים למלגות
לפרטים נא לפנות למיכל רוזנפלדר, הפסיכולוגית הראשית, בטל. 049921557/9926991 או לשלוח פקס 049928676.

3. מיידי - התמחות קלינית - מרפאה ומחלקה

מתמתחה להתמחות מרפאתית ובהמשך אישפוזית, לאחר הגשת תיזה, במרכז רפואי 'העמק', תחילת עבודה - מידית. נא לשלוח קורות חיים והמלצות ל- עינת דרוקר, מרפאה לבריאות הנפש, מרכז רפואי העמק עפולה, פקס 04-6495292.

 

4. לצה"ל דרושים קציני בריאות נפש לשרות קבע

לבסיסים במרכז דרום הארץ פסיכולוגים קלינים בוגרי תואר שני או עובדים סוציאלים לגיוס מיידי. תינתן עדיפות לקצינים. נא לשלוח קורות חיים כולל מספר אישי והמלצות לפקס 037376571 עבור רמ"ד הדרכה.

 

5. מילגה להתמחות קלינית בקרית שמונה

למרפאת בריאות הנפש למבוגרים של הכללית בקרית שמונה דרוש ה מתמחה קליני ת עם זכאות למילגה. התחלת התמחות מיידית (אחרי ראיון קבלה). נא ליצור קשר עם מיכאל דר - פסיכולוג ראשי מחוז צפון של הכללית. 0506264490 . midar@zahav.net.il

 

מקומות עבודה

1. דרושים/ות פסיכולוגים/יות קלינים, מתמחים/ות בפסיכולוגיה קלינית בשלבי סיום

דרושים/ות פסיכולוגים/יות קלינים, מתמחים/ות בפסיכולוגיה קלינית בשלבי סיום. לאבחונים פסיכולוגים בילדים ונוער.

נא ליצור קשר עם אבי: נייד - 0522294588, פקס- 086750107 או במייל telichange@bezqint.net

2. דרושים פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים
למרכז "יחד" לטיפול בפרט ובמשפחה ברמת ישי דרושים פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים קליניים (אפשרי בשלבי התמחות מתקדמים . העבודה מתאימה לאנשים בעלי ניסיון בתחום הטיפולי שמעוניינים בקליניקה עצמאית המשלבת בתוכה עבודת צוות. נא לשלוח קורות חיים ל baer5@bezeqint.ne

 

3. דרוש/ה פסיכולוג/ית לגן תקשורת באזור דרום השרון לאלו"ט -אגודה לאומית לילדים אוטיסטים

לעבודה מיידית דרוש/ה מומחה/מומחית או בהתמחות רשומה של שנה שניה ומעלה קלינית או הפתחותית.

היקף משרה - חלקי. העבודה כוללת בעיקרה הדרכת הורים, ריכוז תוכניות הטיפול בגן והדרכת הצוות.

ניתן ליווי והדרכה מקצועיים ומגוונים.עדיפות לבעלי ניסיון.

קו"ח יש לשלוח גוני הופטמן במייל: gonih@alut.org.il או בפקס מס': 03-5718194 - ולציין לידי גוני

3. דרוש/ה רכז/ת דיור מוגן ומועדון תעסוקתי לעמותת "אנוש" בחולון ל-90%-100% משרה

דרישות התפקיד:

* עו"ס או פסיכולוג/ית (או לקראת סיום תואר שני בפסיכולוגיה קלינית). * העבודה בשעות הבוקר ואחה"צ- ערב. * התחייבות לעבודה לטווח הארוך. * נסיון בתחום בריאות הנפש. * אחראי/ת, מסור/ה , בעל/ת יוזמה וכושר ארגון. *בעל/ת רגישות אישית ובינאישית ויכולת גבוהה להכלה ואמפתיה. *בעל/ת יכולת לעבודת צוות.

קו"ח נא לשלוח לפקס: 03-6510950 או לכתובת המייל: galitargov@hotmail.com ולציין עבור משרה: רכז/ת דיור מוגן ומועדון תעסוקתי עבור הדס חרמוני ו/או גלית ארגוב

טלפון במשרד: 03-5038614   

 

4. דרוש פסיכולוג למכון אבחון

מכון אבחון בבני ברק זקוק לפסיכולוג (מומחה/מתמחה) לביצוע אבחונים פסיכודידקטיים (בעיקר החלק הפסיכולוגי). עדיפות לגברים בעלי אוריינטציה דתית. נא לשלוח קו"ח לדוא"ל: gsharim@bezeqint.net

 

5. פסיכולוג לעבודה ייחודית ומעניינת - פנימיית "עלומים"

לפנימיית "עלומים" בכפר סבא דרוש פסיכולוג קליני מומחה/מתמחה לעבודה טיפולית עם ילדים ונוער בסיכון. העבודה כחלק מצוות מגוון ובסביבה תומכת. העבודה בשעות אחר הצהרים. לפרטים – העבירו קו"ח- orlyg@mishan.co.il

 

6. דרוש פסיכולוג/ית למרפאת חרדה במרכז שניידר בקהילה בחולון.

לעבודה עם ילדים ובני נוער בשיטה ההתנהגותית קוגניטיבית. הכשרה לשיטה יכולה להינתן תוך כדי עבודה. העבודה בשעות אחר הצהריים, במרכז שניידר בקהילה בחולון. ההצעה מיועדת לפסיכולוגים קליניים בלבד, או למתמחים קליניים לאחר שנתיים התמחות. נא לשלוח קו"ח לפקס- 03-9253864 לדני לוטן, או עדיף למייל - dannyl@clalit.org.il . מתאים למתמחים לאחר שנתיים התמחות או למומחים. 

 

7. דרושים פסיכולוגים וסטודנטים לפסיכולוגיה במהלך התואר השני לביצוע אבחונים

למכון אבחנה אישית דרושים פסיכולוגים וסטודנטים במהלך התואר השני לביצוע אבחונים פסיכולוגיים ופסיכודידקטיים. תינתן הכשרה במקום. קו"ח לדוא"ל drilanit@avhana.co.il

 

8. לתכנית עמיתים (שיקום נפגעי נפש) דרושים רכזים

לתוכנית ע מ י ת י ם תמיכה ושילוב נפגעי נפש בקהילה דרוש/ה רכז/ת

למתנ"סים ב: ראשון לציון, קירית אונו, יהוד, אור יהודה, פתח תקווה והרצליה

 

תיאור התפקיד:

תמיכה וליווי פרטני וקבוצתי, הדרכת מתנדבים, עבודה קהילתית

דרישות המשרה:

-תואר ראשון (לפחות) בעו"ס, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, טיפול באמנויות

-ניסיון קודם בתחום בריאות הנפש   -היכרות וגישה קהילתית  -ניסיון בהנחיית קבוצות (יתרון)

-יכולת ארגונית טובה  -התחייבות לעבודה בימי שלישי  -עבודה גם בשעות אחר הצוהריים

-התחייבות לעבודה לתקופה של שנתיים לפחות

קו"ח יש לשלוח למייל: adi.lidar@gmail.com עבור: עדי לידר

 

 

9. דרושים פסיכולוגים/יות לאבחונים פסיכולוגים ופסיכו-דידקטי למכון לליקויי למידה בירושלים 

המשרה מיועדת לפסיכולוגים מומחים או מתמחים (עם הנחייה). לפרטים יש ליצור קשר בטל: 02-5611561, פקס: 02-5639532. אימייל: motiyot@bezeqint.net.

 

 

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.