שמחת תורה שמיני עצרת: תורת החיים שנתן ה'
שמחת תורה וזאת הברכה
יששכר עשת, "לרפא את יצירי כפיך"
http://www.hebpsy.net/isaschar
סיפור ידוע הוא על איש זקן אחד שרקד עם ספר תורה כבד בשמחת תורה. שאלו אותו אם לא קשה לו לשאת אותו. השיב הזקן לא אני נושא את התורה אלא התורה נושאת אותי. כך קרה בגטו ורשה כשאיש זקן הרים ילד פצוע על כפיו ורץ אתו. לשאלת האנשים ענה שלא הוא נושא את הילד אלא הילד נושא אותו. כך חשב אחד העם על השבת. יותר משישראל שמרו את השבת שמרה השבת על עם ישראל.
בחג שמחת תורה אין יושבים בסוכה. החג מציין את סיום קריאת פרשות התורה והתחלה חדשה של קריאות בפרשות. שמחת תורה מכונה גם שמיני עצרת. ביום שמחת תורה קוראים בפרשת וזאת הברכה ואת התחלת פרשת בראשית ובכך מדגישים שקריאת התורה אינה נפסקת.
לאחר תפילת ערבית ותפילת שחרית מוציאים את ספרי התורה. המתפללים נושאים אותם ומקיפים שבע הקפות תוך כדי שירה וריקודים ושתיית יין. בין השאר שרים שישו ושמחו בשמחת תורה ותנו כבוד לתורה, ואת ושמחת בחגיך והיית אך שמח.
נוהגים להעלות לתורה לקריאת פרשת וזאת הברכה, את כל המתפללים. בסיום עולה לתורה חתן התורה ואחריו לפתיחת פרשת בראשית עולה חתן בראשית.
במהלך הריקודים ילדים מנפנפים בדגלי שמחת תורה מצוירים במיוחד לחג זה. בדגל מצויר ספר תורה פתוח וקישוטים שונים. בראש מקל הדגל, תפוח ועליו נר. זה הזמן לקרוא שוב את סיפורו של שלום עליכם, הדגל. הילד טופילי טוטוריטו צרף פרוטה לפרוטה בעמל רב כדי לרכוש לעצמו דגל שמחת תורה ועליו תפוח אדום ונר. שמחתו נקטעת באחת כאשר הבריון השכונתי שורף את דגלו וגורם לטופילי לשאול בצער עמוק את השאלה הגדולה במה חטאתי? כמו ששאל הנביא ירמיהו מדוע צדיק ורע לו ורשע וטוב לו? גם אנחנו נעשה את ההשתדלות שלנו בתיקון המידה אבל לא נהיה בטוחים באופן מלא שלא ניפגע.
בישראל נוהגים לערוך הקפות שניות בכיכרות העיר במוצאי שמחת תורה. מוציאים את התורה לרחובות ונותנים הזדמנות לכל אחד מישראל לרקוד עמה.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי
לאהוב את התורה: התורה, ספר הספרים, הבסיס לזהות היהודית, בשלל הזהויות שיש בתוכנו. נמצא לתורה וליהדות את המקום הנכון עבורנו בשלל הזהויות שלנו. דרך תיקון המידות מציעה לשלב קריאה פרטית בתורה עם התיקון העצמי.