פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


ארכיון: פסיכותרפיה וריפוי ברוח יהודית


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:הצג את כרטיס הביקור של יששכר עשת יששכר עשת   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:15/9/2005 05:47

נושא:

ילד מבוגר להורים חולים, מה לעשות?
תוכן:

כיבוד אב ואם חולים

פנו אלי ילדים מבוגרים שאחד ההורים חלה.

מה עליהם לעשות? יעשה על פי חכמת הרפואה. שהיא חכמתו של הקדוש ברוך הוא.

איך עליהם לעשות? בסבר פנים יפות, בעדינות ורגישות על פי אופיו ונטיית ליבו של ההורה.

 

ספר תהילים פרק פה  (יא) חֶסֶד וֶאֱמֶת נִפְגָּשׁוּ צֶדֶק וְשָׁלוֹם נָשָׁקוּ: (יב) אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח וְצֶדֶק מִשָּׁמַיִם נִשְׁקָף: (יג) גַּם ה' יִתֵּן הַטּוֹב וְאַרְצֵנוּ תִּתֵּן יְבוּלָהּ:

 

ספר תהילים פרק כה (ט) יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ: (י) כָּל אָרְחוֹת ה' חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:

 

בענווה,

באמת, עם הידע העדכני שקיים,

בחסד, עם רגישות לרצונו של ההורה,

וגם ה' יתן הטוב...

 

ספר קצור שו"ע סימן קמג - הלכות כיבוד אב ואם

(א) צריך ליזהר מאד בכבוד אביו ואמו ובמוראם, שהשוה אותן הכתוב לכבודו ולמוראו יתברך שמו...איש אמו ואביו תיראו, וכתיב את ה' אלהיך תירא...כדרך שצווה על כבוד שמו הגדול ומוראו, כן צוה על כבודם ומוראם. שלשה שותפין הם באדם. הקב"ה ואביו ואמו. בזמן שאדם מכבד את אביו ואת אמו, אומר הקב"ה מעלה אני עליהם כאילו דרתי ביניהם וכבדוני:

 

(ג) איזהו כבוד. מאכילו ומשקהו, מלביש ומכסה, מכניס ומוציא, ויתננו לו בסבר פנים יפות, שאפילו מאכילו בכל יום פטומות, והראה לו פנים זועפות, נענש עליו:

 

(ד) היה אביו או אמו ישנים, ומפתח חנותו של האבן תחת ראשיהם, אסור להקיצם משנתם אף על פי שיפסיד ריווח הרבה. אבל אם יגיע ריווח לאביו אם יקיצו, ואם לא יקיצו יצטער על מניעת הריווח, מצוה להקיצו כיון שישמח בזה. וכן מצווה להקיצו ללכת לבית הכנסת או לשאר דבר מצווה, מפני שכולם חייבים בכבוד המקום ברוך הוא.

 

(ה) היה צריך לאיזה דבר בעיר, ויודע שישלימו חפצו בשביל אביו, אף על פי שיודע שגם בשבילו יעשוהו לו, לא יאמר עשו לי בשבילי, אלא יאמר עשו לי בשביל אבא, כדי לתלות הכבוד באביו:

 

(טו) היה קוץ תחוב לאביו או לאמו, לא יוציאנו, שמא יעשה בהם חבורה...וכן אם הבן הוא רופא, לא יקיז להם דם, ולא יחתוך בהם אבר, אף על פי שהוא מכווין לרפואה. במה דברים אמורים, כשיש אחר לעשות, אבל אם אין שם אחר לעשות והן מצטערין, הרי הוא מקיז וחותך כפי צורך הרפואה:

 

חיזקו ואימצו

שבת שלום

יששכר

 


תגובות
ללא תגובות שאלות כואבות : יששכר עשת
16/9/2005 15:51
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון