לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
28
מאי

קשורות לחיים - יחסי אימהות ובנות מילדות עד זקנה

28/5/2019 | פורסם על ידי אמציה כהן

קשורות לחיים
יחסי אמהות ובנות מילדות ועד זקנה
גישות, מודלים טיפוליים, ותובנות לניהול יעיל של הקשר בכל גיל ושלב

יום ג, 28.5.2019, כג' באייר התשע"ט
אודיטוריום בית סוראסקי, המרכז הרפואי תל השומר
מנחה - ד"ר עינת קרן

14:00-15:00 - התכנסות, הרשמה וכיבוד קל
15:00-15:15 ברכות והקדמה
מנחה - ד"ר עינת קרן

15:15-16:00 יחסי אימהות ובנות במעגל החיים

ההרצאה תדון בנקודות מפנה בחיים המשפיעות על היחסים בין אימהות ובנות תוך דגש על יחסי אימהות ובנות בוגרות. נציג מגוון רחב של בעיות שעולות בקבוצות של אימהות לבנות בוגרות, כגון תלות, תוקפנות, נטישה ועוד, ונבחן דרכים וגישות לפיתרון.

מרצה - פרופ' אריאלה פרידמן, ראש החוג למדעי התנהגות במכללה לחברה ולאומנויות, גמלאית של החוג לפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, מחברת הספרים: באה מאהבה, מחוברות: אימהות ובנות, ודיאלוג בקמפוס.

16:00-16:45 להכיר אותה מחדש -
תקופת הבגרות כפתח ליצירת שינוי חיובי ביחסי אימהות ובנות

בהרצאה נציג אסטרטגיות, גישות ודרכי עבודה להבנת התנאים והתהליכים העשויים לתרום לשינוי חיובי ביחסים בין אימהות ובנותיהן המבוגרות, שחוו איכות יחסים שלילית בשנים שבהן הבת הייתה ילדה ונערה. נבחן את הייחודיות של תקופת הבגרות במעגלי החיים של האם והבת, נתבונן מקרוב על מעברי חיים משמעותיים ועל התהליכים הפסיכולוגיים הכרוכים בהם, ונגלה כיצד אפשר, בעבודה נכונה בקליניקה, לקדם שינוי חיובי באיכות היחסים. בהרצאה יוצגו תיאורי מקרה.

מרצה - ד"ר עינת קרן, מטפלת משפחתית, זוגית ופרטנית, חוקרת ומרצה בתחום יחסים במשפחה הבוגרת. יוזמת, מקימה ומנהלת מרכז קשורות לחיים, מרכז ייעוצי טיפולי ייחודי המתמחה ביחסי אימהות ובנות לאורך החיים ובמערכות יחסים במשפחה הבוגרת. מרצה באוניברסיטת תל-אביב, מחברת הספר קשורות לחיים - שינוי חיובי ביחסי אימהות ובנות מבוגרות על רקע עבר יחסים כואב, בהוצאת אמציה.

16:45-17:15 הפסקה וכיבוד קל

18:00-18:45 "נכון שאני הבת שלך, אבל אני לא השלוחה שלך..."
נפרדות וחיבור בקשר שבין אימהות ובנות בוגרות

משימת ההיפרדות הפסיכולוגית בין הורה לילד היא אחת ממשימות ההתפתחות החשובות ביותר. תהליך ההיפרדות של אם מבתה ובת מאימה הוא מורכב ומשמעותי בשל אופיה הייחודי של דיאדת אם-בת. ההרצאה תעסוק בתהליך זה תוך הדגמות מחדר הטיפול.

מרצה - ד"ר ורד בורס סלע, מרצה בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, באוניברסיטת חיפה, יועצת חינוכית ומתמחה בפסיכותרפיה ממוקדת אדלר. חוקרת יחסי התקשרות לאורך החיים, התמודדות עם התנסויות קשות והעברה בין דורית של אובדן וטראומה.

17:15-18:00 בשלות פיליאלית (Filial Maturity): בנות מטפלות באימהות זקנות

ההרצאה תתמקד במערכת היחסים אם-בת בשלב ההזדקנות של האם, על רקע הצורך למתן טיפול על ידי הבת לאימה. נעמיק במשמעות ה'בשלות הפיליאלית' המהווה שלב התפתחותי נוסף בבשלות הרגשית של הבת, נבחן מהן ההשלכות השליליות אך גם החיוביות הנובעות ממצבי הטיפול ונצביע על קווים מנחים להתערבות מקצועית.

מרצה - ד"ר אילה אליהו, (Ph.D), עובדת סוציאלית קלינית מומחית זיקנה, פסיכותרפיסטית מוסמכת ובעלת קליניקה פרטית לטיפול באנשים במחצית השנייה של החיים. מרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן ובמכון אדלר במסלול להנחיית קבוצות, ובבית הספר לפסיכותרפיה אלדריאנית.

18:45-19:00 הפסקה וכיבוד קל

19:00-19:45 אמהות ללא אם

ההרצאה תעסוק בייחוד של הטיפול בנשים שחוו את אובדן אימן, אם באופן קורנקרטי ואם באופן נפשי. ההרצאה תעמיק בהבנת משמעויות האובדן בתקופות השונות של החיים, ובהשלכות האובדן על ההורות שלהן. ההרצאה תכלול היבטים תיאורטיים, היבטים מן הפרקטיקה הטיפולית והיבטים אישיים.

מרצה - ליאורה כסיף ויסברג, (MSW), עו"ס קלינית, פסיכותרפיסטית, עובדת ב"עמך", המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה ובבני הדור השני, בעלת קליניקה פרטית לטיפול במתבגרים, מבוגרים ובני הגיל השלישי. מומחית לטיפול באובדנים ובטראומה, ובטיפול בבנות ובאמהות ללא אם.

בכנס נבחן את יחסי האמהות ובנותיהן במעגל החיים, נראה המשכיות לעומת שינויים מילדות ועד זיקנה, ננסה להבין את מורכבות הקשר, נגלה איך נראה הקשר בין אימהות ובנות מבוגרות ואילו שינויים נוצרו בו עם הזמן, נתעכב על המשמעות של אימהות מבוגרת (adult motherhood) ושל "בתיות" מבוגרת (adult daughterhood), נעסוק בקשר בשנות הזקנה של האם, ולסיום נתייחס גם להיבט הקשר החסר שנמשך וחי וצריך לנהל אותו גם אחרי מותה של האם והישארותה של הבת.

הכנס מיועד לכל המומחים בקשת הרחבה ביותר של עולמות הטיפול, כולל: מאמנים ויועצי משפחה, פסיכולוגים קליניים, פסיכולוגים שיקומיים ורפואיים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, יועצי גיל שלישי וגרונטולוגים, מטפלים מומחים במשפחות רב דוריות, מטפלים ביצירה, בהבעה, בתנועה ובאומנויות, מטפלים קבוצתיים, קלינאי תקשורת, מטפלים משפחתיים, מרפאים בעיסוק, רופאי משפחה, נוירולוגים, מאמנים, מנחי קבוצות טיפוליות ו/או חברתיות ומתעניינים.

עלות בהרשמה מוקדמת: 195 ש"ח, מס' המקומות מוגבל! להרשמה התקשרו 052-8087052
נשמח לראותכם!

תגיות: