לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
10
אפריל

הישבו שנים יחדיו בלתי אם נועדו? אינטימיות, מגדר ומיניות בשיח הטיפולי

10/4/2019

החברים והחברות בוועד הפורום הישראלי לפסיכואנליזה ולפסיכותרפיה התייחסותית שמחים-ות להזמין לסדרת ערבים קליניים חדשה בנושא:
איזה מין אנחנו? מגדר ומיניות בראיה התייחסותית

חמשת הערבים הקליניים השנה מזמינים מבט קליני התייחסותי על מגוון נושאים הקשורים למגדר ומיניות.
ניתן להירשם לסדרה כולה או לכל ערב בנפרד.

הערבים יתקיימו בסטודיו 207, ליד אצטדיון בלומפילד, רח' התחיה 14, תל אביב בין השעות 19:45-22:15

במקום יש חניה בשפע וגם חניון עירוני
הסדרה בהנחיית מר יואב אנטמן ומר אודי חן
שעת התכנסות 19:30 שעת סיום 22:15
יוגש כיבוד קל הזמנה של אוכל נוסף אפשרית בתשלום עד לתחילת ההרצאה בשעה 20:00

בשאלות ניתן לפנות למארגני הערבים הקליניים:
יואב אנטמן – 0546481464
אודי חן – 0526054863

לפרטים והרשמה: http://bit.ly/2FPI06e


הישבו שנים יחדיו בלתי אם נועדו? אינטימיות, מגדר ומיניות בשיח הטיפולי

במפגש הטיפולי קיים מצד המטפל פיתוי אתי לקשר נפשי אינטימי עם המטופל אשר איננו כולל ביטוי מיני ( ויויאן שטרית וטין). עם זאת, למגדר ולמיניות של בני הזוג הטיפולי יש השפעה על התקשורת הגלויה והסמויה ביניהם.

בהרצאה זאת אתמקד בדרך שבה עוברים "חומרי נפש" בין מטופל למטפל בשכבות רגרסיביות של הנפש עד כדי תחושת התמזגות ביניהם (שנדור פרנצי). אשתמש בהשוואה בין טיפול נפשי לתרגום שירה ואטען שבטיפול הפסיכודינמי עשוי להתרחש מעבר בין "שפת האם" של המטופל ל"שפת האם" של המטפל באופן שתורם להבנה הפסיכואנליטית. ככל ש"שפות האם" של המטפל והמטופל דומות יותר זו לזו כך יהיה סיכוי גבוה יותר לתחושת ההתערבבות. דמיון בין שפות האם עשוי להתגבר כאשר שניהם משתייכים לאותו מגדר.

בדוגמא הקלינית הראשונה אראה כיצד החוויה של המטופלת חודרת ומטשטשת את תחושת גבולות הגוף של המטפלת. בדוגמא השניה אבחן את ההבדלים בין שימוש בשפה השמה דגש על צרכים ראשוניים לעומת שפה המתייחסת למיניות הנשית ואשקף את ההשפעה של התמזגות ונפרדות בין מטפלת למטופלת על מהלך החשיבה של המטפלת.

גב' אילנה בן חיים (אדם) – פסיכולוגית קלינית וחינוכית בוגרת המסלול ללימודים מתקדמים "מצבים מנטאלים ראשוניים" בבית הספר לרפואה, תל אביב. מטפלת בגישה פסיכואנליטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים בקליניקה פרטית ומלמדת במסגרת המסלול לפסיכותרפיה של ילדים ונוער של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, בבית הספר ללימודי המשך במכללת לוינסקי ובבית הספר לפסיכותרפיה "ישומים קליניים" בבת חפר. אילנה מדריכה פסיכולוגים בשרות הפסיכולוגי החינוכי, מנחה סדנאות קליניות ומרצה בכנסים (מקומיים ובינלאומיים ).
ספר שיריה " לא אני" יצא בהוצאת "עולם חדש" בשנת 2016.

גב' סנדרה הלוי – פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה בחברה הפסיכואנליטית הישראלית, מורה ומדריכה במסלול ההתייחסותי באוניברסיטת תל-אביב

תגיות: