לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
19
דצמבר

"זמן מסך": הורים, פעוטות והמדיה הדיגיטלית

20/12/2018 - 19/12/2018 | פורסם על ידי דפנה דולברג - גיניאו

העמותה הישראלית לבריאות הנפש של התינוק (ה-WAIMH) תקיים את הכנס השנתי 2018 בימים ד-ה' 19-20/12/2018 במלון גראנד קורט, ירושלים.

"הפעוט שלי נכנס להתקף TANTRUM כאשר אני לוקח ממנו את האיי-פד. האם הוא מכור למסכים?"; "התינוק שלי נרדם/אוכל/נרגע רק כשהוא מול מסך, האם יש בזה בעייה?"; "ההנקה בלילה אורכת שעות. זה הזמן שלי לצפות בסדרה שאני אוהבת. זה בעייתי?"; "קבוצת הוואטסאפ של הגן היא קבוצת התמיכה הכי משמעותית שלי אבל היא גם מטריפה אותי..."; "האימא (המטופלת) הזו מציפה אותי בשאלות בוואטסאפ. לענות או לא?"

המדיה הדיגיטלית נוכחת בחיינו באופן נרחב ותדיר. מאז כניסתו של הטלפון החכם, אנו מנהלים באמצעותו לאורך כל שעות היממה את היומיום שלנו (בנק, קניות, ניהול תורים, תכנון נסיעות ועוד), את חיינו המקצועיים (אימייל, גוגל, פורומים), ואת חיינו החברתיים (פייסבוק, וואטסאפ ועוד). הורים מושפעים מהמדיה ונעזרים בה לקבלת מידע בנושאי הורות, התפתחות, בריאות, חינוך ועוד. בגיל הרך הורים אף נעזרים במדיה להעסקת הילדים, הרגעתם, השגת שיתוף פעולה וכגורם חיזוק ועונש. כך הופכת המדיה הדיגיטלית לנוכחת מאוד בחיי הורים ופעוטות באופנים שחלקם מודעים ומכוונים וחלקם עקיפים ולא מודעים. עתה מנסה המחקר לתעד, לעקוב ולהעריך את ההשפעות של חשיפה זו על התפתחות הפעוטות, על חווית ההורות ועל הקשר הורה-ילד. זאת ועוד, המדיה חודרת גם לעולם הטיפולי דרך פורומי הורים באינטרנט, ייעוצים אינטרנטיים, כמו גם שימוש מכוון במדיה, בעיקר בטיפולי הורה-ילד, להשגת מטרות טיפוליות.

בכנס יציגו מרצים מתחומי ההתפתחות, הטיפול והתקשורת ממצאים עדכניים משדה המחקר והטיפול. יוצגו ממצאים מחקריים, סרטונים, וינייטות והדגמות באשר להשפעות המדיה הדיגיטלית על ההתפתחות המוחית והחברתית-רגשית של פעוטות, על הקשר המתהווה הורה-ילד ועל ההורים וההורות. כמו כן יוצג האתגר, הפוטנציאל והמורכבות האתית והטיפולית הגלומים בשימוש במדיה דיגיטלית לקידום תהליכי טיפול בגיל הרך ולהנגשת הטיפול, כמו גם ידע התפתחותי, להורים המבלים חלק ניכר מזמנם במרחב הדיגיטלי.


פרטים באתר העמותה https://goo.gl/AgjzK4

תגיות: