לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
8
יולי

ODD חוזר הנירגון - התנגדויות וכעסים במערכות יחסים

8/7/2018 | פורסם על ידי אמציה כהן

ODD חוזר הנירגון
התנגדויות וכעסים במערכות יחסים
ילדים סרבנים-עקשנים-כעסנים: גישות, שיטות, אסטרטגיות וקווים להדרכת הורים

בית סוראסקי, המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, יום א, 8.7.2018, כה' בתמוז התשע"ח

14:00-14:45 - התכנסות, הרשמה וכיבוד קל

14:45-15:10 ברכות והקדמה, חדוה נבון

15:10-15:55 "תכנת ההפעלה" של הילד הסרבן-עקשן-כעסן מתוך התבוננות בעולמו הפנימי
בהרצאה נציג מבט מקרוב על מערבולת הרגשות שיוצרת את מלכוד הכעס, חוסר האונים והתסכול. נשקף איך הבנת המנגנון ההרסני שעולה כתגובה למצב מצוקה, מאפשרת לסביבה ההורית והחינוכית לאמץ מבט חומל כלפי הילד שבדרך כלל מעורר כעס ותוקפנות כנגדו. נגלה כיצד היפוך המבט הוא צעד ראשון לשינוי ההתנהגות הסרבנית-עקשנית-כעסנית.

15:55-16:40 כלים לעבודה עם הורים לילדים סרבנים-עקשנים-כעסנים,
על פי שיטת "הפוך על הפוך"
בהרצאה ניכנס לעולמם של ההורים המתוסכלים, המבולבלים וחסרי הכלים, העומדים מול ילד זועם מצד אחד, ומצד שני מול מערכת חינוך מאשימה, סביבה חברתית ביקורתית, ורגשות אשם מחלישים. נרכוש כלים כדי לעזור להורים להבין את מצוקת ילדם ולהתגייס חזרה לתפקיד ההורה התומך. בנוסף, נתרגל מצבים הדורשים הצבת גבולות מתוך אמפתיה ואהבה, התנהלות במצבים קיצוניים, ותחזוקה זוגית ומשפחתית בסחרחרת האירועים שהילד הסרבן-עקשן יוצר במשפחה ובסביבה הקרובה.

מרצה - חדוה נבון, מייסדת שותפה ומנהלת מרכז נבון-למידה, קשב, רגש, מאמנת רגשית ללקויות למידה, קשב וסרבנות-עקשנות, מפתחת שיטות רוקדים עם אותיות ורוקדים עם מספרים ללמידה בנתיבים חלופיים עבור ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה, מטפלת בחרדות ילדים בגישות גוף-נפש והקשבה עמוקה כולל EMDR ו - Focusing, מנחה קבוצות הורים וקבוצות להעשרת הקשר הזוגי.

16:40-17:10 הפסקה וכיבוד קל

17:10-18:00 אסטרטגיות מבוססות כישורים ניהוליים - לעבודה עם ילדי ODD
אסטרטגיות להגבהה ואקטיבציה של מיומנויות גבוהות המאפשרות למידה של שליטה בדחפים ושיפור תפקודים ניהוליים אצל ילדים סרבנים-עקשנים-כעסנים, המבוססות על הבנת מבנה המוח, בדגש על פיתוח יכולות של מטה-קוגניציה, גמישות קוגניטיבית, ויסות רגשי ועיכוב תגובה.

מרצה - ליסה גרוסמן, MA, M.Ed פסיכולוגית חינוכית, מאמנת בכירה ומדריכת מאמנים. חלוצת שיטת האימון האישי לבעלי הפרעת קשב בארץ, אחת המאמנות הראשונות בארץ, עם ותק של 40 שנה בתחום ליקויי למידה. מנהלת המרכז לאימון התנהגותי ברעננה, מדריכה מוסמכת על ידי לשכת המאמנים, ועל ידי ארגון המאמנים הבינלאומי ACO. פיתחה מודלים לאימן מבוגרים, הורים וילדים, ומנחה קורסים באוניברסיטת בר-אילן בתחום אימון להפרעת קשב והדרכת הורים בגישה אימונית.

18:00-18:45 אסטרטגיות מבוססות גוף-נפש ב CBT, לעבודה עם ילדי ODD
שילוב ביופידבק וכלים גוף-נפשיים בקליניקה, במסגרות חינוכיות ובבית, בטיפול בילדים עם הפרעת סרבנות-עקשנות, והפרעות התנהגות אחרות. כולל ממצאי המחקר שערך המרצה בנושא השפעות של התערבות באימון קוגניטיבי התנהגותי, על הוויסות הרגשי של אוכלוסייה לא קלינית.

מרצה - ד"ר שחר צדוק, מטפל פסיכותרפיה CBT ומאמן קוגניטיבי-התנהגותי CBC, מרצה באוניברסיטת בר-אילן, בעל ניסיון רב בטיפול, באימון, בהכשרה ובפיתוח מקצועי של אנשי טיפול וחינוך, מומחה במגוון שיטות לפיתוח חוסן וויסות רגשיים, מחבר ספר הילדים לאימון בוויסות רגשי לגיל הרך - צמידי הצמיד שאיתי תמיד, בהוצאת אמציה.

18:45-19:00 הפסקה וכיבוד קל

19:00-20:00 אסטרטגיות מעולם הרפואה לעבודה עם ילדי ODD: אבחון, איזון וטיפול
הפרעה מרדנית מתנגדת: שכיחות ההפרעה ומהותה, דרכי האבחון על פי ה DSM-5, אבחנה מבדלת, טיפול תרופתי ועוד.
מרצה - ד"ר מיקי הר-גיל, מומחה ברפואת ילדים, בנוירולוגיית ילדים ובהתפתחות הילד. מנהל את היחידה לנוירולוגיית ילדים והמכון להתפתחות הילד, במרכז הרפואי מאיר

למידע נוסף ולהרשמה טלפונית, התקשרו:
אמציה 052-8087052 אפרת 050-7504210

או כתבו לנו למייל ephrat@family-care.co.il

נשמח לשמוע מכם!

תגיות: