לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
8
מאי

טיפול און-ליין - גישות ושיטות טיפוליות נתמכות אינטרנט

8/5/2018 | פורסם על ידי אמציה כהן

כנס חדש מבית אמציה: טיפול און-ליין
גישות ושיטות טיפוליות נתמכות אינטרנט
בית סוראסקי, המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, יום ג' 8.5.2018, כג' באייר התשע"ח
מנחים - ד"ר חיים וינברג, וד"ר ארנון רולניק


15:00-15:30 התכנסות, הרשמה וכיבוד קל

15:30-16:15 מהספה למסך - האם נחוצה תיאוריה חדשה?

בהרצאה נבהיר את הדמיון והשוני בין טיפול און-ליין לטיפול פנים-אל-פנים. נתייחס להתעלמות של מטפלים העוסקים בטיפול און-ליין מהבדלים קטנים אך משמעותיים בתהליך הטיפולי, ולצורך בתיאוריה חדשה ובהכשרה מיוחדת לסוג זה של טיפול. דגש מיוחד יושם על היישומים והמשמעויות בטיפול קבוצתי און-ליין.

מרצה – דר' חיים וינברג, פסיכולוג קליני המתגורר בקליפורניה מזה 12 שנים. מטפל קבוצתי מוסמך ואנליטיקאי קבוצתי. הקים וניהל תכנית דוקטורט ייחודית עם דגש על טיפול קבוצתי המשלבת למידה מרחוק בבית הספר המקצועי לפסיכולוגיה בסקרמנטו. כתב וערך 6 ספרים בנושאים של הלא מודע החברתי, הקבוצה הגדולה וקבוצות באינטרנט, ופרסם עשרות מאמרים על טיפול קבוצתי בכתבי עת מדעיים. מחבר הספר הפרדוקס של קבוצות אינטרנט, בהוצאת אמציה (בעברית) ובהוצאת Karnac לונדון.

***

16:15-17:00 "לגופו של קשר" -
מה מלמדות אותנו גישות ה - Interpersonal Neurobiology
על האפשרויות של שימוש בטכנולוגיה בטיפול?

הטיפול דרך מסך מהווה הזדמנות לחקור כיצד העדרו של הגוף משפיע על התקשורת בין המטפל והמטופל. כנגזר מתיאוריות פסיכואנליטיות עדכניות, נבדוק כיצד תקשורת של מוח ימני - למוח ימני (Non-Verbal Communication) יכולה להתרחש גם בטיפול מרחוק. בהמשך נתמקד בפיתוח דרכים להביא ייצוגים גופניים לתוך המפגש הווירטואלי, בעזרת התערבויות ה"מדברות ישירות עם הגוף" כמו ביופידבק וטיפול פסיכופיזיולוגי.

מרצה - ד"ר ארנון רולניק, פסיכולוג קליני בעל רקע נרחב במגוון אסכולות בפסיכותרפיה, בוגר תכנית הידברות של המכון האנליטי בירושלים, מדריך בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, מעל שלושים שנה מנהל קליניקה שבה הוא משלב טכנולוגיה ופסיכולוגיה כדי להביא למטופלים אפשרויות מגוונות יותר להיות במגע עם המטפל ועם תכני הטיפול.

***

17:00-17:30 הפסקה וכיבוד קל

***

17:30-18:15 תסביך אדיפלי בקשר דיגיטלי

על הפנמת דמות המטפל והתפתחותם של יחסי העברה בטיפול בווידאו: בהרצאה נסקור היבטים שונים של החשיבה הקלינית הדיאנמית, ואת הביטוי הייחודי שלהם בתהליך של טיפול בווידיאו.

מרצה - גילי אגר, פסיכולוגית קלינית, מקימה ומנהלת של "טיפול קרוב" - פסיכולוגים ומטפלים בווידיאו לישראלים בעולם, ושל "לימוד קרוב" - סמינרים והכשרות מקצועיות בווידיאו למטפלים.

***

18:15-19:30 מימוש בפעולה (Enactment-אנאקטמנט) בעידן המידע
על סקרנות וגילגולה מן המרחב הנפשי והבינאישי למרחב הווירטואלי

ההרצאה תבחן מימושים בפעולה שכוללים חיפוש מידע ברשת. באמצעות בחינתם נבקש לברר האם מדובר בפרברסיה של הדחף לדעת, או שמא בהשתקפות של שינויים עכשוויים במושג הפרטיות. נשאל כיצד משפיעה חדירת מידע חיצוני על המרחב הטיפולי האינטימי, והאם היא מחבלת בהפצעתם של תהליכים העברתיים לא מודעים. לסיכום נציע דרכי התמודדות עם מימושים בפעולה מסוג זה בתוך הסטינג הטיפולי.

מרצה - יפעת איתן פרסיקו, פסיכולוגית קלינית, מתרגמת ספרות פסיכואנליטית, דוקרטורנטית למגדר באוניברסיטת בן גוריון, ומרצה בבית הספר לפסיכותרפיה של אוניברסיטת חיפה, ובמכון לגיל ינקות במרכז הבינתחומי

***

19:30-19:45 הפסקה וכיבוד קל

***

19:45-20:30 "ברצינות? דרך וידיאו?"...
יצירת יחסי אמון בעבודה דרך Videoconferencing

בטיפול וייעוץ יצירת אמון הוא תהליך מורכב, על אחת כמה וכמה כאשר התקשורת מתווכת דרך מסך. בהרצאה נתאר מאפיינים ייחודיים של פלטפורמת הווידיאו, נבדיל בין אמון קוגניטיבי ורגשי, ונתאר דרכים להתמודדות עם מגבלות העבודה מרחוק, וניצול יתרונותיה

מרצה - רקפת קרת קרואני, יועצת ארגונית ומנחת קבוצות משנת 1993, יועצת למנהלים דרך פגישות אישיות וקבוצתיות המתבצעות בחדרי וידיאו, מנהלת משותפת ומרצה בתוכנית להנחיית קבוצות בארגונים במרכז הבינתחומי בהרצליה, דוקטורנטית בפסיכולוגיה החוקרת יצירת אמון ותהליכים קבוצתיים בחדרי וידיאו

מספר המקומות מוגבל
התקשרו להירשם, אמציה 052-8087052, או אפרת 050-7504210
נשמח לשמוע מכם!

תגיות: