לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
14
פברואר

לקות, ויסות, חברות - כנס חדש מבית אמציה

14/2/2018 | פורסם על ידי אמציה כהן

כנס חדש מבית אמציה - לקות, ויסות, חברות
קשיים חברתיים של ילדים עם הפרעת קשב וויסות: אסטרטגיות ומודלים לטיפול יחידני וקבוצתי
בית סוראסקי, המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, יום ד' 14.2.2018, כט' בשבט התשע"ח
בשיתוף עם המכון של חגי ודורון. מנחים - חגי ודורון

14:00-14:45 התכנסות, הרשמה וכיבוד קל

14:45-15:00 ברכות והקדמה - ד"ר רונית פלוטניק

15:00-15:45 טיפולים תרופתיים בהפרעת קשב
בהרצאה מרתקת ומעמיקה נסביר כיצד פועלות התרופות, למי ומתי יש לרשום אותן, איך יודעים באיזו תרופה לבחור, היש סיבה לדאגה משימוש ממושך לאורך זמן, וכיצד מגיעים לשיפור אופטימלי עם מינימום של תופעות לוואי.

מרצה – ד"ר אריה אשכנזי, מומחה לנוירולוגיית ילדים ולרפואת ילדים, סגן מנהלת המכון להתפתחות הילד על שם ויינברג, בית החולים לילדים על שם אדמונד ולילי ספרא, במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, ומייסד ומנהל "מרכז רפואי נועם", קליניקה לנוירולוגיה, לפסיכולוגיה ולדידקטיקה.
***
15:45-16:30 בין ויסות הדדי להשתתפות חברתית - המרחב הסנסורי בין חברים
בהרצאה נדון במאפיינים של הקשיים בוויסות החושי והשלכותיהם על הוויסות הרגשי, ועל השתתפות החברתית בגילאי בית הספר. נציין את הדרכים להעלאת מודעות ולרכישת כלים לוויסות עצמי במצבי מוצפות.

מרצה – חוליה זלצמן, MSc. BOT/R, מרפאה בעיסוק מוסמכת, בעלת ניסיון קליני של יותר משלושים שנה, בעלת קליניקה פרטית בתל אביב, ועובדת בשירותי בריאות כללית בחדרה. היא מלמדת על קשיים בעיבוד הסנסורי בקורסי התמחות למרפאים בעיסוק באוניברסיטאות בארץ ובדרום אמריקה.
***
16:30-17:00 הפסקה וכיבוד קל
***
17:00-18:00 "השפה הלקותית" - עולמם הרגשי והחברתי של ילדים עם לקויות למידה, קשב וריכוז
ילדים עם הפרעות קשב ווויסות מאופיינים בהתפתחות של "שפה ייחודית" המשקפת את לקותם וקשייהם. בהרצאה נרחיב על היבטי הלקות כשפה ייחודית של הילדים, והמשמעות שלה בחיי הנפש וחיי החברה שלהם.

מרצה – ד"ר רונית פלוטניק, פסיכולוגית חינוכית בכירה והתפתחותית מדריכה, יועצת בכירה להתפתחות הילד בת.ל.ם. - התחנה לטיפול בילד ובמשפחה, מרצה בסמינר הקיבוצים ומנחת סדנאות להורים. מחברת הספר לגדול אחרת - עולמם הרגשי והחברתי של ילדים בעלי לקויות למידה, קשב וריכוז. משמשת מדריכת צוות במכון של חגי ודורון זה 15 שנים.
***
18:00-18:15 הפסקה וכיבוד קל
***
18:15-19:00 "הקבוצה החברתית" - טיפול קבוצתי לא מובנה להקניית מיומנויות חברתיות
קבוצה להקניית מיומנויות חברתיות לילדים עם לקויות ויסות וקשב חייבת להתנהל בתנאים הכי קרובים ודומים לחיים מחוץ לקליניקה. בהרצאה נציג את העקרונות של הקבוצה הטיפולית הלא מובנית, באמצעות משחק, אופן התנהלות הטיפול ותפקידי המטפלים.

מרצים:
חגי בידרמן, מטפל מומחה ומאבחן בתחום לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, מנחה קבוצות, עוסק בהדרכת הורים, מטפל ומאבחן, מדריך צוותים חינוכיים והשתלמויות למורים, מרצה על עולמם הרגשי של ילדים עם לקויות למידה וקשב, עורך מחקר אקדמי לבדיקת יעילותן של הקבוצות הטיפוליות בשיטת המכון של חגי ודורון, בעלים משותף של המכון של חגי ודורון.

דורון פרל, פסיכולוג חינוכי מומחה, מנחה קבוצות, עוסק בהדרכת הורים, מטפל ומאבחן, מדריך צוותים חינוכיים והשתלמויות למורים, מרצה על עולמם הרגשי של ילדים עם לקויות למידה וקשב, בעלים משותף של המכון של חגי ודורון.
***
19:00-19:45 "הקבוצה החברתית" - חקר מקרה
בועז ואסף, שני מטפלים בכירים במכון של חגי ודורון, יציגו סיפורי מקרה של שני ילדים שונים, הממחישים את אופן ההתנהלות של הקבוצה החברתית, ואת הרווח שהילדים זוכים לו כתוצאה מההשתתפות בקבוצה.

מרצים:
בועז ענבר - פסיכולוג קליני בהתמחות, מטפל בילדים ובמתבגרים, מדריך הורים ומטפל משפחתי, מבצע אבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודידקטיים, מטפל בכיר במכון של חגי ודורון

אסף אטיאס - פסיכולוג קליני בהתמחות בבית חולים שלוותה, מטפל בילדים, במתבגרים ובמבוגרים, מבצע אבחונים פסיכודיאגנוסטיים, מדריך הורים ומשמש פסיכולוג בת.ל.ם., מטפל בכיר במכון של חגי ודורון
***
19:45-20:00 סגירה, מסקנות, סיכום, שאלות ותשובות, בהנחיית ד"ר רונית פלוטניק

תגיות: