לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
5
דצמבר

יום העיון 'דיוקן עצמי' של מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית

5/12/2017

יום העיון השנתי של מרכזי סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ירושלים ותל-אביב
דיוקן עצמי
התבוננות פנימית בעצמנו -
המטפלות והמטפלים בנפגעות ובנפגעי תקיפה מינית
יום שלישי, י"ז כסלו תשע"ח, 5.12.2017
בין השעות 08:00-16:00
מלון יערים, קיבוץ מעלה החמישה

להרשמה ליום העיון
http://www.pulseem.com/...tID=82464690

תכנית היום
8:00-9:00
התכנסות

9:00-9:20
פתיחה וברכות
סילבינה סוסנה, מנהלת מרכז סיוע ירושלים
מרים שלר, מנהלת מרכז סיוע תל-אביב
שהם כרמי, MSW, רכזת הכשרות לנשות ואנשי מקצוע וקבוצות תמיכה

9:20-10:20
האמבט האלכימי – יחסי מטפל-מטופל במבט יונגיאני
גב' רות נצר, פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית יונגיאנית בכירה.
מלמדת במכללת סמינר הקבוצים ובהכשרות היונגיאניות. משוררת, אמנית, צלמת וחוקרת ספרות וקולנוע. פרסמה שבעה ספרי עיון, ספר אוטוביוגרפיה משפחתית ועשרה ספרי שירה. בשנה הבאה יראה אור ספרה: 'מסע הגיבורה'.

ההרצאה תתייחס להמשגה היונגיאנית של ארכיטיפים ביחסי מטפל-מטופל (המרפא הפצוע, ועוד), בהקשר של טיפול בנפגעות ובנפגעי פגיעה מינית, בהדגמה ממיתולוגיה, ספרות, שירה, קולנוע, חלומות, יצירות אמנות ושימוש באמנות לריפוי המטפל והמטופל.

10:20-10:50
הפסקה

10:50-12:20
להיות או לא להיות שם? בתוך צללים של פגיעה מינית בילדוּת
שעולים בטיפול
ד"ר עפרה אשל, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית מנחה, מדריכה ומורה במכון ובחברה הפסיכואנליטית בישראל; סגנית-נשיא איגוד ויניקוט הבינלאומי (IWA). מרצה אורחת ב- Psychoanalytic Institute of North California סן פרנסיסקו; מקימה וראש מסלול הלימודים המתקדמים "הזרם העצמאי בפסיכואנליזה – פורצי דרכים" בתוכנית לפסיכותרפיה, אוניברסיטת תל-אביב. עורכת מדור ביקורת ספרים ב"שיחות", זוכת הפרס הבינלאומי על-שם טסטין לשנת 2013 , ופרס Symonds Prize לשנת 2017 , ניו יורק.

ד"ר דני לוי, פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. מורה ומדריך בתוכנית לפסיכותרפיה, אוניברסיטת תל-אביב, ומורה בתוכנית לפסיכותרפיה במסלולי הלימודים המתקדמים "הזרם העצמאי בפסיכואנליזה – פורצי דרכים" ו"פסיכותרפיה פסיכואנליטית בגישה ההתייחסותית". עובד בקליניקה פרטית.

הספר "היה או לא היה? כאשר צללים של פגיעה מינית בילדוּת עולים בטיפול" (נובמבר 2017 , בהוצאת כרמל), מתבסס על תיאור מפורט של טיפול פסיכואנליטי שנכתב על ידי פרופ' פראגר, אודות מטופלת שבמהלך הטיפול שלה איתו פותחת, דרך חלום, חשדות שאביה פגע בה מינית בילדותה; ואילו המטפל, מסויג מאמינות הדברים שהיא מעלה, מנסה להחזיר את הטיפול למסלול רגיל, ולבסוף המטופלת חוזרת בה ושוללת את תקפותם של רסיסי זיכרונותיה. סביב תיאור המקרה הזה אירגנה עפרה אשל פורום של שבעה מפגשים עם עשרה מטפלים בכירים – פסיכואנליטיקאים ומומחים בכירים בארץ בתחום הטיפול בפגיעה מינית. למפגש האחרון הגיע פרופ' פראגר על מנת להגיב על דבריהם, והתפתח דיון מרגש. הספר שנערך על ידי עפרה אשל וצביה זליגמן מביא דיוקן מקיף, מרתק ונוקב של התבוננות בתיאור הטיפול, הרצאותיהם של המתדיינים, מפגש הסיום עם פרופ' פראגר, וסקירת כל אחד מהמפגשים שהיו. הרצאותיהם של עפרה אשל ודני לוי, אחד המתדיינים, יתארו ויעמיקו תכנים ומחשבות שעלו ועולים בתוך ומתוך הפורום והספר.

בעקבות קול זעקת הטראומה – ד"ר עפרה אשל
האם היה זה קול זעקת הטראומה, שאינה שוקטת עד שתישמע (Caruth, 1996), שהחזיר את שאלות הטיפול של גב' A לדיון מחודש וממושך בישראל? האם שרשרת האירועים שהביאה לכך הייתה רק מקרית? שרשרת האירועים נפתחה בכך שפרופ' פראגר נתן לעפרה אשל את ספרו לאחר ששמע את הרצאתה בלוס אנג'לס ב-2011. האם שלא מדעת רצה לתת לטיפול הזה הזדמנות שנייה למחשבה?

הגילוי כצורה של ידיעה מתהווה ויוצרת - ד"ר דני לוי
החוויה הטראומטית על חלקיה הלא-מנוסחים מבקשת לקבל תצורה אנושית באמצעות המפגש בין המטופל למטפל. הקשר הנוצר במפגש זה מייצר תהליכים עוצמתיים וכואבים לשני הצדדים. המגע הנוצר בין המטופל למטפל מאפשר לחוויות טראומטיות לקבל קיום אנושי. חיבור זה כרוך ברגשות קשים של בושה ואשמה. ההרצאה תעסוק בחשיבות הגילוי של חוויות אלו על ידי המטפל.

12:20-12:50
פורום קיימות - מרכז סיוע ירושלים
פורום מתנדבות אקטיביסטי שהוקם במרכז סיוע ירושלים על ידי בוגרות קבוצות תמיכה.

חברות "קיימות" מרצות בפני קהלים מקצועיים מתוך חוויותיהן האישיות במטרה להגביר מודעות חברתית לפגיעה מינית ולקידום שינוי חברתי מעמדה פמיניסטית.

12:50-13:50
הפסקת צהריים

13:50-15:05
בין היעדר רגישות להיעדר עצמי
גב' אורנה וסרמן, פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל. מלמדת בבית-הספר לפסיכותרפיה בתל-אביב ומורה מן החוץ בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב.

בראשית המאה שעברה כתב שנדור פרנצי יומן קליני, בו פרט בגילוי לב את חוויותיו ומחשבותיו בטיפולים עם מי שלמד להכיר בהן כנפגעות תקיפה מינית. ההרצאה תלך בעקבות התנסויותיו של פרנצי, מתוך השאלה - מה קורה למטפל כשהוא סופג לתוכו רסיסים מהקורבן, מהתוקפן ומהסביבה העדה לאירוע? מה ניתן ללמוד מכך על הטראומה והשפעותיה על המטפל הבא במגע עמה?

15:05-15:50
השפעת ה"כאן ועכשיו" על ה"שם ואחר כך" - פאנל
אדוות המפגש עם פגיעה מינית בחיי המטפלות והמטפלים. שיח על השפעות הטיפול בנפגעות ובנפגעי טראומה מינית, על זהותם של המטפלות והמטפלים ועל המופעים של השפעות אלה במעגלי חיים ושייכות שונים.

מנחת הפאנל:
גב' אורית ליבוביץ, פסיכולוגית קלינית, מדריכה, מומחית לטיפול בפגיעה מינית, קנדידטית במכון ע"ש אייטינגון, החברה הפסיכואנליטית בישראל. עובדת בשרות הפסיכולוגי של האוניברסיטה העברית, במרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ירושלים ובקליניקה פרטית.

מתדיינים:
גב' עדנה לודמיר, עובדת סוציאלית קלינית, מומחית לטיפול בטראומה מינית וטראומה כרונית התפתחותית, מדריכה ומרצה בתכנית ללימודי המשך, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן, מסלול התמחות בטראומה מינית ומרצה אורחת באוניברסיטאות ובמוסדות נוספים. מנהלת מרכז "בנפשנו" – מרכז רב תחומי לטיפול בטראומה מינית במגזר החרדי והדתי ובעלת קליניקה פרטית.

מר אורי פריד, עובד סוציאלי, MSW. מטפל במרכז "תמר", מרכז לטיפול קליני בנפגעות ובנפגעי תקיפה מינית בירושלים. מרצה מן החוץ, בית-ספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית.

15:50-16:00
סיכום
טובה'לה קירשנבוים, פסיכולוגית קלינית מתמחה, רכזת הכשרות לנשות ואנשי מקצוע, מרכז סיוע ירושלים

נהלי הרשמה ועלויות
עלויות:
רישום מוקדם עד ה-24.11.17
כרטיס בודד: 200 ש"ח
לקבוצה (5 משתתפות/ים ומעלה): 175 ש"ח (למשתתפ/ת)

רישום מאוחר (החל מה-25.11.17) או ביום עצמו:
כרטיס בודד: 230 ש"ח

ההרשמה על בסיס מקום פנוי, מספר המקומות מוגבל.

להרשמה ליום העיון
http://www.pulseem.com/...tID=82464690

תגיות: