לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
משרד הבריאות: לאחר שנים של הזנחה, הפסיכולוגיה תקבל מעמד של "מקצוע בעדיפות ראשונה"

משרד הבריאות: לאחר שנים של הזנחה, הפסיכולוגיה תקבל מעמד של "מקצוע בעדיפות ראשונה"

שפיות זמנית | 31/12/2012 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

רוחות של שינוי נושבות במועצת הפסיכולוגים ובמשרד הבריאות – בעקבות דיון בנושא ההתמחויות ואורך ההכשרה של פסיכולוגים בישראל  אמר רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, כי "זה נושא שלא טופל הרבה מאוד שנים והגיע הזמן לקדם אותו". דן אבן דיווח על כך ב"הארץ": "תוכנית משרד הבריאות שהוכנה לקראת תקציב 2013, שטרם נידון בממשלה, מבקשת להגדיל את סכום המלגות המעבירות כספים למקומות ההתמחות של פסיכולוגים, מ-24ל-35 מיליון בשנה, ואת מספרן, מהלך המתוכנן להגדיל ב-45% את מספר מקומות ההתמחות. מהלך זה אף אמור לקצר את תקופות ההמתנה הממושכות להתמחות, הנאמדותכיום בשלוש-חמש שנים לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית. לדברי גמזו, "המצב שאליו התגלגלו הפסיכולוגים אינו טוב. אמנם יש כאלו התומכים בהתמחות ארוכה בפסיכולוגיה, כשהפסיכולוגים הצעירים נחשפים לאורך זמן למטופלים ויכולים במקביל להשלים הכנסה, אולם להערכתי יש צורך לקצר אתה התמחות הממושכת."

דיווח על הפגישה אפשר למצוא גם בבלוג של יו"ר מועצת הפסיכולוגים.

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אקדמיה ותארים מתקדמים, תוכניות הכשרה, מקצועיות, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, רווחה
לילך ברנע
לילך ברנע
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
עירית פרלמן
עירית פרלמן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
יפעת אלוק
יפעת אלוק
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, נתניה והסביבה
הילה גאון
הילה גאון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צבי גילצבי גיל6/1/2013

זרית חול בעינים. ההכרזות של מנכ"ל משרד הבריאות הן סוג של מכבסת מלים. מנכ"ל המשרד אומר שיש בעיה עם ההתמחות בפסיכולוגיה, אבל מה מקור הבעיה? המשרד עליו הוא מופקד, שלא הגדיל את המכסות למתמחים! יפה מאד שכעת הם מוכנים להגדיל את ההקצבות לתחום זה. אבל למה זה צריך להיות כרוך בקיצור ההתמחות? וסליחה, למה מנכ"ל המשרד, שהוא רופא, עוסק במשך ההתמחות? אפילו בתחומי הרפואה הוא לא יעז לדבר על משך ההתמחות, כי זה בסמכות המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית. אבל בפסיכולוגיה ניתן לזלזל ולקצר אותה בהבל פה, כאשר הוא יודע שיו"ר מועצת הפסיכולוגים גם הוא בעד קיצור ההתמחות. וזאת למה? משום ששניהם מזלזלים בהתמחות הארוכה שדורשת הגישה הדינמית. הם בעד פסיכולוגים מטפלים שהם טכנאי CBT, מה שניתן לרכוש בלמידה ובהכשרה הרבה יותר קצרה, כמובן בלי לעסוק בפסיכודיאגנוסטיקה, במודעות עצמית, וכן הלאה. מנכ"ל המשרד שכח לספר שברפורמה בבריאות הנפש, אותה הוא מקדם בלהט רב, מקומם של פסיכולוגים יורד. יש מכסות לטיפולים פסיכותרפויטיים (אבל לא לרפואיים), ותהיה עדיפות למי שיציע טיפולים קצרים וממוקדים (ממוצע של 10 פגישות למטופל מבוגר). קופות החולים לא התחייבו להעסיק פסיכולוגים (המשרד דורש שבכל מרפאה לפחות שליש העובדים יהיו פסיכיאטרים, אבל אין שום דרישה לגבי פסיכולוגים), וסביר שישלחו מטופלים למטפלים עצמאיים (שיכולים גם להיות עו"סים) במחיר זעום.
ההתפתחויות בתחום בריאות הנפש בארץ הן בשורה רעה לפסיכולוגיה הקלינית כפי שהיא היום, משום שכרוכות במדיקליזציה של התחום ובסיביטיזציה שלו. העובדה שמנכ"ל המשרד מתכוון להכנס באופן אישי לתחום מבשרת שהוא מתכוון להתערב בנושאים שעד כה הוחלטו על ידי הגופים האוטונומיים של הפסיכולוגים. והסוכריה שבה הוא מנסה לפתות אותנו היא הגדלת תקצוב ההתמחויות. ניתן להגדיל תקצוב זה בלי לעסוק במשך ההתמחויות ובתוכנן.
צבי

רחל בר-יוסף-דדוןרחל בר-יוסף-דדון2/1/2013

הפסיכולוגים חשובים כל-כך. סוף-סוף מנכ"ל,שמזיז דברים במשרד הבריאות כמו שצריך... לא בטוח, שצריך לקצר את ההתמחות, אבל בטוח, שצריך לשפר את מצב הטיפול הנפשי בארץ... לא יאומן, שהמדינה של היהודים, שהוציאו מקרבם מטפלים מדהימים ותיאורטיקנים דגולים - תהיה במצב כזה מוזנח מבחינת הטיפול הנפשי לאנשים. נחזיק אצבעות כולנו לשיפור המצב, ובהקדם!
http://www.hargasha-tova.com