לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
פרידה מלואיס ארון

פרידה מלואיס ארון

שפיות זמנית | 1/3/2019 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

אמש התבשרנו בצער רב על מותו של פרופ' לואיס (לו) ארון, מהבולטים, הפוריים והיצירתיים שבפסיכואנליטיקאים ההתייחסותיים. בין פועליו הרבים, ארון שימש כראש התכנית לפוסט-דוקטורט בפסיכותרפיה ופסיכואנליזה באוניברסיטת ניו-יורק, היה הנשיא המייסד של האגודה הבינלאומית לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותיות וכן שימש כנשיא של החטיבה הפסיכואנליטית ב-APA. לארון שלל פרסומים, מאמרים וספרים, בהם הוא כותב, בין היתר, על התפתחותה של התיאוריה ההתייחסותית ועל השינוי שהתחולל בחשיבה ובפרקטיקה הפסיכואנליטית, שעברה להתמקד בפסיכולוגיה של שני אנשים. בהקשר זה הוא בחן את ההשפעה ההדדית הקיימת בין המטפל למטופל ואת האופן בו חווה המטופל את הסובייקטיביות של המטפל.

בשנים האחרונות הפך לואיס ארון לדמות בולטת גם בקהילת המטפלים בישראל, זאת בזכות סדנאות קריאה אותן העביר דרך הסקייפ, סדנאות וקורסים בהם השתתף בביקוריו בארץ, וכן בזכות הפיכתו לפני כמה שנים לחבר סגל בחוג לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

את מקומו המשמעותי והמשפיע של ארון בקרב קהילת המטפלים, ניתן לראות גם במאמרים שפורסמו באתרנו, אותם איגדנו עבורכם בפוסט זה.

שירי רז כתבה מחשבות ורשמים בסקירתה מהכנס "היחיד והקבוצה במרחב הפגיעוּת המשותף", כנס ייחודי וחגיגי שנערך בתל אביב בקיץ 2013, אליו הוזמן פרופסור לואיס ארון כאורח כבוד וכנושא ההרצאות המרכזיות בכנס. לצורך ארגון הכנס חברו יחד שלושה גופים ישראליים: הפורום הישראלי לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית (IARPP), המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית ובית הספר החדש לפסיכותרפיה.

מאותו הכנס, מציג גלעד בר-לב בסקירתו את עיקרי דבריו של פרופסור ארון, וכן מעלה רשמים ומחשבות בעקבות הרעיונות התכנים והתהליכים שהתרחשו בשיח בין הדוברים והקהל המשתתף.


- פרסומת -

בבלוג שלו, כתב ארנון רולניק על הרצאתו של ארון "הדיאלוג הדרמטי: שימוש המטפל בסובייקטיביות בפרקטיקה הקלינית העכשוית", שניתנה במסגרת התארחותו בקליניקה של בית הספר איבצ'ר לפסיכולוגיה בבינתחומי. בפוסט זה רולניק משתף בהרהורים, בתהיות ובמחשבות שעלו בעקבות מפגש זה. הוא מציין כי מעבר לעניין בתכני ההרצאה, הוא נהנה מהיכרות עם האיש שמאחורי התיאוריה.

עוד תוכלו לקרוא טקסט שעלה היום לאתר בעקבות פטירתו של ארון, בו כותב אדם לאוב על מפגש למידה עם לואיס ארון שנערך לפני כשנה, מפגש שעורר בו רגשות עזים ומעורבים, מפגש שכלל למידה חוויתית ואשר הותיר בו חותם משמעותי. את הסקירה חותם לאוב בכמה מילות פרידה מרגשות מלואיס ארון.  

ולסיום, עוד כמה מילות פרידה יפות ומרגשות מאת מיכל הירש, אשר זכתה ללמוד בקבוצת קריאה בהנחייתו של לואיס ארון בניו יורק לפני כשש שנים. 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאוריה והמשגות תיאורטיות, פסיכואנליזה, תיאורטיקנים והוגי דעות, פסיכולוגיה התייחסותית, פרידה וסיום
תמר גליק
תמר גליק
פסיכולוגית
שרון ושומרון
נירית כהן
נירית כהן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר נאווה צביאלי (רפופורט)
ד"ר נאווה צביאלי (רפופורט)
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הדס ורטהיים פנחס
הדס ורטהיים פנחס
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
טל שפירא מסרי
טל שפירא מסרי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
טל זנגר
טל זנגר
פסיכולוגית
רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

הביולוגית סמדר רייספלד פרסמה ב"הארץ" כתבה אודות ההשפעה של צפייה באומנות על המוח האנושי. במסגרת...
שלום לכולן.ם דווקא בימים אלו כדאי שנקפיד גם על מקורות התמיכה שלנו. מטפלות ומטפלים מוזמנים להשתתף...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.