לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מצפן לזוגיות ראויה: מדריך לשותפות במיניות ואינטימיות.

מצפן לזוגיות ראויה: מדריך לשותפות במיניות ואינטימיות.

ד"ר ניצה ירום | 4/7/2018 | הרשמו כמנויים

מצפן לזוגיות ראויה: מדריך לשותפות במיניות ואינטימיות.

בהתרגשות ובגאווה אני מתכבדת להכריז שספר חדש, העשירי מפרי עטי, יצא לאור בהוצאת פרדס: "מצפן לזוגיות ראויה: מדריך לשותפות במיניות ואינטימיות".

השנים שחלפו העשירו את חיי. כפסיכולוגית ופסיכואנליטיקאית מאד ותיקה שגם טיפלה וגם לימדה אני מעידה - ניסיון חיים, מפגש עם מטופלים, שאלות של סטודנטים ומפגש עם מציאות חיים ושינויים טכנולוגיים ופוליטיים מעשירים את הידע המקצועי. אוסיף בהיסוס שעומדת לי היכולת לא להינעל על ידע ארכיבאי של מורים קנוניים, שניסיונם תאם את זמנם. מציאות החיים הדינמית מחייבת להתפתח ולעסוק במידע וידע מעודכן הרלוונטי לקשיים של מטופלים בני זמננו.

המוטיב המנחה בספריי הוא שהגוף והנפש מהווים את הסובייקט, קשיים ומשברים שבהם אדם ניתקל בחיי היום-יום חושפים אותו לקשיים היכולים להתבטא בגופו או ברוחו. חכמת המטפל היא להקשיב למטופל, לזהות אתו את הקושי, לאתר את המקורות ולבנות ביחד נתיב להסתגלות. הדרך הנכונה והמועדפת היא לעזור לפתח אני מתבונן כדי להסתגל למציאות המשתנה, לעכל ולהתכונן.

אני אוהבת לכתוב, גם כשהעלאת מילה כתובה כרוכה בלבטים; כל מילה היא בחינה עצמית - האם אני צודקת, האם אני רשאית להביע את דעתי ובכך להשפיע על הקורא? האם אני מדייקת והמילה הכתובה מבטאת את כוונותיי?. מתוך החרדות שבכתיבה אני מרשה לעצמי לומר שאני מרגישה שאני חייבת וזוהי זכות שניתנת לי - להעביר את ניסיוני למטפלים ולאנשי מקצוע העוסקים באיכות חיים של בני אדם.

מלאו כ 26 שנים להופעת ספרי הראשון, כבר אז לא הייתי פסיכולוגית מתחילה; בכל ספר מספריי ניסיתי לתמצת נושא מרומו של העולם המקצועי ולהביאו כהסבר ידידותי אל איש המקצוע או לאדם המתעניין. אל רשימת ספריי מתווספים למעלה מ 80 רשימות שהתפרסמו "בפסיכולוגיה עברית" ועוד מאמרים שהתפרסמו בעיתונות מקצועית.

ספרי החדש עוסק בבניית זוגיות מתוך שותפות, ידידות ומילוי צרכים הדדיים של בני הזוג כולל סקס. לצערי רוב הדיונים, ההכוונה וההדרכה בנושאים של זוגיות וסקס - מכוונים להתנהגות מינית קלישאית או נמנעים מלהתייחס כלל למיניות. אין ירידה לשורש הצרכים והפחדים של בני הזוג, אין התייחסות להדרכה לקראת קשר אמיתי ומשתף. וכך צעירים לומדים על מגע מיני מתוך מדיה פורנוגרפית, ואנשים בוגרים מסתנוורים מהבטחות של פרסומות ומניסיונות פיתוי שיווקיים ומזדמנים. הזוגיות האינטימית והמיניות כשפה בה - נבלעים בעולמנו, וחשוב לאפשר אותם כאופציית חיים רצינית.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מתבגרים, מבוגרים, זהות מינית, זוגיות, גוף ונפש, טיפול זוגי
עינת פיידר
עינת פיידר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אנה וייסמן
אנה וייסמן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
תרצה רובינשטוק
תרצה רובינשטוק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
ליאת כותן
ליאת כותן
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכל נעים פריד
מיכל נעים פריד
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של ד"ר ניצה ירום

מ'אנה או' ל'חנה אוי!' המסורת הפסיכואנליטית ארוכת השנים בעיקר מקשיבה למילים. ביטויים גופניים מגוונים...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.