לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מטמוני תוכן שמסתתרים באתר - איך לגלות מאמרים שרק אנשי טיפול רואים?

מטמוני תוכן שמסתתרים באתר - איך לגלות מאמרים שרק אנשי טיפול רואים?

שפיות זמנית | 3/5/2017 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בתחומי הטיפול הנפשי לא מעט מהלמידה שלנו נעשית דרך תיאורי מקרה שמאפשרים להתבונן בתהליך טיפולי וללמוד מניסיונם של אחרים. כמובן שלמידה כזו מחייבת חשיבה זהירה בנוגע לפרטים המתפרסמים ולמחוייבות לשמור על סודיות חומרי הטיפול. במאמרים רבים באתר קיימים תיאורי מקרה שהפרטים בהם שונו לבלי היכר כך שאינם חושפים את תוכן הטיפול או פרטי המטופל, אך מאפשרים ללמוד על התהליך שהתרחש. בשונה מהם קיימים באתר חומרים יקרי ערך שאמנם פרטי המטופלים בהם הוסוו, אך מכיוון שהם מציגים חומר קליני הם ניתנים לצפייה על-ידי מטפלים מורשים בלבד והם בבחינת ״בלתי-נראים״ עבור מי שמבקר באתר ואינו נכנס אליו עם פרטי הרשאתו המקצועית.

כדי לצפות בתכנים שזמינים רק למטפלים, כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור ה״כניסה״ בצד השמאלי העליון של המסך ולהזדהות עם שם המשתמש והסיסמה שלכם, ולאחר מכן יופיעו כל התכנים הרלוונטיים להרשאתכם המקצועית. כמובן שלשם כך גם צריך לוודא שפרטי הרשאתכם המקצועית נמסרו לאתר.

ליקטנו כאן כמה מאמרים מומלצים שניתן לקרוא רק לאחר הזדהות כמטפל מורשה:

״מול שעון החול - בין חיים למוות, המאבק לגילוי הנשמה״ אפרת מעיין מציגה טיפול יונגיאני באישה שנאבקת למצוא משמעות לסבלה במהלך ההתמודדות עם מחלת הסרטן.

״המפתה הראשונה - יחסי אם-בן המעצבים התארגנות נפשית פרוורטית״ מיכאל שושני ובתיה שושני דנים במקרה שבו יחסי אם-בן סדוקטיביים מובילים למבנה אישיות נרקיסיסטי.

״קליניקה ותיאוריה: הצגת מקרה ושלוש נקודות ראות״ הצגת מקרה של רוני גרינוולד ודיון בה משלוש פרספקטיבות: שרה קולקר מתוך גישה קוהוטיאנית, יהושוע (שוקי) דורבן מזווית קלייניאנית, אילנה לאור מנקודת מבט אינטרסובייקטיבית ורינה לזר עורכת השוואה בין הגישות.


- פרסומת -

״מול חומת גן העדן - על מורכבותה של פסיכותרפיה פסיכואנליטית עבור מטופלים מהקהילה החרדית״ אסתר הס מתארת את המורכבות של פסיכותרפיה עבור מטופלים מהקהילה החרדית ואת מקום המטפל בהתמודדות איתה.

״התבוננות פנימית בהפרעה טורדנית כפייתית״ שניאור הופמן ורונית הלר מציגים קטעים מתוך יומן של מטופלת שסבלה מהפרעה טורדנית כפייתית עם הערות של המטפל לצידם וכך מאפרים התבוננות קרובה מאד על תהליך הטיפול.

נקודות ציון למנווט בסבך האבחון הקליני (מהדורה שלישית) יוסי לוי - בלז, שירלי אילת-גרינברג וגיורא זקין יצרו כלי עזר משמעותי למאבחנים פסיכודיאגנוסטיים והוסיפו לו בשנה האחרונה מידע על שימוש במדדים נוספים.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאורי מקרה
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
יוסף אלישביץ
יוסף אלישביץ
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דורון ברסלבסקי
דורון ברסלבסקי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.