לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
טיפול קוגניטיבי התנהגותי אמפטיה ויצירתיות עם ד"ר ניר עישר

טיפול קוגניטיבי התנהגותי אמפטיה ויצירתיות עם ד"ר ניר עישר

ארנון רולניק | 21/11/2014 | הרשמו כמנויים

לא מעט אני כותב ומפרסם על הפנים השונות של ה CBT, גם האמפטיה היא תחום המחקר של הקליניקה שלי. ועם זאת מה רבה היתה הפתעתי כשד"ר ניר עישרמבכירי המטפלים הקוגניטיבים התנהגותים בארץ, בחר להתמקד  בנושא זה כחלק מהראיון עימו.

ניר ואני מכירים מהשכונה. ראשית משוכנת הסיביטי, שנית משכונת רמת חן, אבל דומני שיש עוד שכונה חשובה שניר נמצא בה ואני רוצה לקוות שגם אני לפעמים נמצא בשכונה זו - זוהי שכונת היכולת להכיר היטב את הפסיכותרפיה, ודווקא משום כך "להמציא כל בוקר מחדש את הטיפול הנפשי".

כתשמעו את הפודקאסט הזה תוכלו לראות כיצד ניר נטוע היטב בתוך ה סיביטי אבל גם ניתן לראות איך הוא מפתח כיוונים חדשים ויצירתים בתחך תחום זה. 

ד"ר ניר עישר הוא פסיכותרפיסט בטיפול התנהגותי קוגניטיבי, ממייסדי מכון פסגות ומנהל רפואי בו. עישר הוא מנהל הפיתוח ויוזם "היום הבינלאומי לבדיקת דיכאון וחרדה בישראל", יום הסברה שנערך בארץ מאז שנת 19944, מדי שנה, כחלק מאירועי "National Depression Screening Day" העולמיים.

ניר מרצה במגוון מסגרות אקדמיות וטיפוליות המיועדות לאנשי מקצוע בתחום הפסיכותרפיה ההתנהגותית-קוגניטיבית. בין היתר, בין השנים 2001-2003 שימש כמרצה ויועץ מקצועי בשלוחת תל אביב לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי מטעם מכון מגיד מיסודה שלהאוניברסיטה העברית. בין השנים 2004-2009 היה שותף בצוות ההוראה ומרצה בתוכנית ללימודי מוסמך בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית של שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל.

 

עישר וצוותו פיתחו מערכי הדרכה והעבירו סדנאות לשיפור ההתמודדות של כוחות ההצלה של שירותי הביטחון בישראל, עם מצבי חירום שונים. כמו כן, בתפקידו כקצין התנהגות אוכלוסין בצה"ל, העביר הדרכות במרכז המידע הטלפוני של פיקוד העורף לנותני השירות בשעת חירום, בהן, מתוארות דרכים להתמודדות עם כעסומצוקה של המטלפנים, ופיתוח שיטות מענה יעילות על בסיס הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית. בשנים 2002-2006 פיתח עם צוותו סדנה למניעת טראומה (PTV – Pre-Traumatic Vaccination) באמצעות הכנה מנטאלית; הסדנה הוכחה כיעילה במניעת תסמיני דיסוציאציה, במסגרת מחקרים מדעיים שבוצעו בנושא‏. המחקרים הוצגו בכנסים בינלאומיים  ופורסמו בכתבי עת מקצועיים מובילים


- פרסומת -

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מורן רשף
מורן רשף
עובדת סוציאלית
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אוריאל רוס
אוריאל רוס
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת הגולן, טבריה והסביבה
שרונה ירקוני
שרונה ירקוני
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר רן ליטמן
ד"ר רן ליטמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של ארנון רולניק

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.