לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מה המחיר של אשפוז פסיכיאטרי ואיזו אלטרנטיבה ישנה?

מה המחיר של אשפוז פסיכיאטרי ואיזו אלטרנטיבה ישנה?

שפיות זמנית | 12/7/2016 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

לאחרונה התעורר בתקשורת דיון ער לגבי האשפוז במחלקה פסיכיאטרית, אשר מציב שאלות כבדות משקל ביחס להיבטים שונים של האשפוז. בהמשך לכך התפרסם בשבוע שעבר מאמר של אוריה מויאל בעיתון "הארץ" על המחיר של אשפוז פסיכיאטרי ועל חלופות אפשריות שניתן להציע במקומו למטופלים במצבי משבר נפשי חמור. המחיר שעליו מדובר הוא בעיקרו כלכלי, אך נקודת המבט הכלכלית שבוחנת את הפער בין אשפוז לחלופות שלו, כבר מצטרפת לממצאים המלמדים כי חלופות אשפוז מיטיבות במקרים רבים עם הרווחה הנפשית של המטופל והמידה בה הוא מצליח להשתקם לאחר המשבר הנפשי, או להתמודד לאורך זמן עם הפרעה שמתמודד איתה.
החלופה המרכזית המוצעת היא טיפול ביתי, המוצע בארץ דרך מסגרות כמו "דיאלוג פתוח" או "עבודת בית" של עמותת מרחבים. על-פי מחקר שבדק את השימוש בחלופות אלו, נראה כי הוא יכול לספק מסגרת יציבה ורציפה שמסייעת לחזרה מלאה לתפקוד, במקום כניסות ויציאות מאשפוז לתקופות קצרות. פרופסור פסח ליכטנברג, שפועל לקידום טיפול פסיכולוגי וסוציאלי בעיקרו במצבי פסיכוזה, במקום התבססות כמעט מלאה על פסיכיאטריה, מסביר כי הסיבה המרכזית לכך שהמעבר לחלופות האשפוז אינו מתממש היא הנחות מוטעות שקיימות בקרב מטפלים לגבי הטיפול במצבים אלו.
בנוסף לכך התפרסמה לאחרונה גם כתבה המתייחסת לשימוש בקשירה בבתי חולים פסיכיאטריים, אשר מעוררת שאלות על המצבים בהם הוא נעשה ועל המידה בה קיימת אפשרות להימנע ממנו או להפחית אותו. מנכ"ל משרד הבריאות הצהיר כי משנה הבאה תגדל כמות התקנים במוסדות הפסיכיאטריים כדי להפחית את השימוש בכוח שלא לצורך, וכן כי משרד הבריאות יפתח מנגנוני בקרה שיבדקו טוב יותר את ההתנהלות במחלקות פסיכיאטריות.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אשפוז
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אהרון מירמן
אהרון מירמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה
אפרת בארי
אפרת בארי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

מחקר חדש בניהולה של פרופ' תלמה הנדלר מבקש למנוע היווצרותה של פוסט טראומה אצל חיילים. לפי נתוני הצבא...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צביאל רופאצביאל רופא24/7/2016

16 השאלות שהייתי שואל אנשי מקצוע בכירים בתחום ברה"נ בישראל. http://www.tapuz.co.il/...ntry/7353757