לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
פרינסס שאו כסינדרלה

פרינסס שאו כסינדרלה

פרופ. עמיה ליבליך | 24/4/2016 | הרשמו כמנויים

בכל דור ודור מופיעה גירסה חדשה של אגדת סינדרלה, הילדה המסכנה, המשרתת המנוצלת, שמתגלה על ידי הנסיך, משתחררת מעבדותה והופכת למלכה. אולי ברמה הקולקטיבית זהו גם סיפור יציאת מצרים של עם העבדים בגושן, או סיפורו של משה רבנו – אך לא בזה נעסוק הפעם. בעולמנו התרבותי העכשווי מצאתי שוב את גירסת סינדרלה בסרט התיעודי המקסים "פרינסס שאו", סרט שביים, צילם וערך הבמאי המחונן עידו הר. חפשו אותו מהר בטרם ייעלם.

בניו אורליאנס הרחוקה עובדת אישה צעירה בבית אבות סיעודי. בזמנה הפנוי, בחדרים ערומים מריהוט בהם היא מתגוררת, היא מצלמת את עצמה ו"מעלה" ליו-טיוב שיחות נפש על בדידותה, כולל שירים שחיברה א-קפלה, כלומר ללא כל ליווי. יש לה קול צרוד וחודר. היא אישה שחורה בעלת שיער מוחלק צבוע באדום עז, ושיניים בולטות המצויות בפלטה דנטלית. היא כלל איננה יפיפייה, אבל היא חודרת ללב. בראשית הסיפור יש לה 67 צפיות ביו-טיוב, וכשהיא מופיעה במועדון שכונתי, היא שרה לפני כיסאות ריקים. היא אנונימית כמעט לחלוטין. השם שבחרה לעצמה בעולם הוירטואלי הוא פרינסס שאו.

בקיבוץ ישראלי בנגב מתגורר רפתן צעיר שהוא גאון טכנולוגי-מוסיקאלי, ושמו אופיר קותיאל או בשמו הוירטואלי - קותימאן. באמצעות המחשבים שלו הוא מייצר קולאג'ים שהם הרמוניות סימפוניות בין קטעים שהוא "מוריד" מסירטונים הנמצאים במערכת. (יש לזה בודאי מילים מתאימות, שאינן באוצר המילים שלי, אבל את הכוונה אתם מבינים.) הוא 'מקמבן' בין דברים, בין צלילים ותמונות. בשפה פשוטה, ובמקרה המסופר בסרט, הוא ממציא ליווי מוסיקאלי וחזותי עשיר לשירת הא-קפלה שהוא שומע במקרה לגמרי בסרטון על המחשב שלו, ומייצר סרטון חדש ומרהיב בו מככבת הזמרת ושירתה..

כל זה קורה במקרה לגמרי, כשהוא קולט לילה אחד בצריפו שבקיבוץ את תמונתה של פרינסס שאו, ונשבה על ידי השיר שהיא שרה, על ידי מילותיו, נעימתו, פניה וקולה.

מכאן מתחיל סיפור הנעל שבאגדה: קותימאן מקבץ תזמורת שלמה כלהקה ללוות את השיר של פרינסס שאו, מעבד אותו, ובתוספת ערוצים ווקאליים ומצולמים הקיימים בעולם הוירטואלי בו הוא שולט – נוצרת יצירה אדירה.


- פרסומת -

בשלבים הראשונים עדיין אין הזמרת יודעת כלל על העניין שעוררה יצירתה בישראל הרחוקה. אולם, כשהקומבינה החדשה הופכת ויראלית, ומקבלת מיליון צפיות ולייקים – היא נכנסת לתמונה. והסוף טוב, ממש כמו באגדות. המפגש בין השניים לא הוליד זוגיות "עד עצם היום הזה" אלא מלוכה בדמות פרסום עולמי, מכתבה ב"ניו יורק טיימס" ועד הופעת גאלה באולם "הבימה" בתל אביב, ומי יודע מה עוד.

לאנלוגיה עם אגדת סינדרלה יש להוסיף כי כמו שהתעללו באחות החורגת בסיפור העממי, כך מתגלה כי פרינסס שאו, או בשמה האישי סמנתה, חוותה התעללות פיזית ומינית כל חייה. אותה אמא, שלה היא מבשרת בשמחה על הצלחותיה, וזו אומרת "אלוהים רחום, ותמיד ידעתי שכך יקרה" – הייתה האישה שהתעלמה כשחבר שלה התעלל בבתה הצעירה בתוך דירתם המשותפת.. סיפור טראגי וידוע כל כך. והפעם עם סוף טוב, ממש לחג החירות.

אז הנה עוד חלום. לכל מבקשי הפרסום בריאליטי, לפעמים קורה באמת משהו טוב וראוי בעולם הממוחשב שלנו.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שירי רוזנפלד
שירי רוזנפלד
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
ליאם שהם
ליאם שהם
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
עמיחי רותם
עמיחי רותם
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
ינון שמשינס
ינון שמשינס
פסיכולוג
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל
סיגל טרצ'יני
סיגל טרצ'יני
עובדת סוציאלית
רינה ברקוביץ'
רינה ברקוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של פרופ. עמיה ליבליך

שבת. בבית בני בדרום תל אביב עופפו מסוקים כל הזמן ממש מעלינו. הפגנת מבקשי המקלט האריתריאים עוררה את זעם...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.