לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מה יכול הסמארטפון ללמד על המצב הנפשי של המשתמש בו?

מה יכול הסמארטפון ללמד על המצב הנפשי של המשתמש בו?

שפיות זמנית | 19/11/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

במחקר חדש, שפורסם בכתב העת: Journal of Medical Internet Research, נמצא כי נתונים על השימוש בסמארטפון הצליחו לנבא דיכאון אצל המשתמשים במכשיר, ברמת דיוק של 87%. בכתבה בה רואיין דיוויד מור, אחד החוקרים במחקר זה, הוא הסביר כי עיקר המידע מגיע מכמות השימוש במכשיר. אצל אנשים החווים סימפטומים של דיכאון, זמן השימוש הממוצע במכשיר גדול פי ארבעה מזה של אנשים שלא חווים סימפטומים דכאוניים. הסיבה המשוערת לכך היא שהשימוש בסמארטפון הוא הימנעותי, ונועד בעיקרו להסיח את הדעת ממחשבות מטרידות, רגשות מכאיבים או קשיים במערכות יחסים.
נתון נוסף שסייע בניבוי המצב הנפשי של הנבדקים במחקר, היה המיקום בו נעשה שימוש בטלפון. מנתוני המיקום ניתן היה ללמוד על שיבוש בסדר היום של הנבדקים שחוו סימפטומים של דיכאון, ובעיקר שינויים בזמני ההגעה לעבודה בבוקר. כמו כן, כמות המקומות בהם ביקרו הנבדקים שחוו סימפטומים של דיכאון הייתה מצומצמת ביותר בהשוואה לשאר הנבדקים.
החוקרים מקווים כי ניתן יהיה להשתמש במידע על הקשר בין אופן השימוש בסמארטפון לבין המצב הנפשי של  המשתמש גם כדי להשפיע על מצבו. כלומר, לפתח כלים ליצירת שינוי התנהגותי, בהסתמך על ההתנהגויות שנמצאו במחקר כקשורות בסימפטומים דיכאוניים.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר נורית לוי
ד"ר נורית לוי
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
מיכל טבת
מיכל טבת
פסיכולוגית
אור עטר
אור עטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
עדי בן מנחם
עדי בן מנחם
עובדת סוציאלית
ניקי אלקנוביץ
ניקי אלקנוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מעיין גרכט
מעיין גרכט
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

ליאור בכרליאור בכר21/11/2015

תודה.. החדשות מהבטאון הרפואי, ובעיקר משמעותן עוררו את סקרנותי, שכן בהנחה שהרוב (שאינו סובל מדכאון) באוכלוסיה נתונה משתמש בסמארטפון נאמר, 7 שעות יומיות, ונמצא שהשימוש בו בעת דכאון הוא פי ארבעה כלומר 28 שעות (נאפשר תחום שגיאה של שעתיים-שלוש לכל כיוון), והנה נרמז פה מימצא מעניין לגבי אורך היממה.